muci_draskovicPozorišni festival „Mucijevi dani“ u Ateljeu 212
Pozorište Atelje 212 osnovalo je festival „Mucijevi dani“, u čast jednog od najboljih reditelja bivše Jugoslavije i dugogodišnjeg upravnika tog teatra Ljubomira Mucija Draškića (1937-2004), a prvo izdanje biće održano od 18. do 24. maja. Sadašnji upravnik Kokan Mladenović izjavio je danas da je manifestacija zamišljena kao pozorišno druženje teatara sa eks ju prostora, prvenstveno iz gradova u kojima je Draškić radio i ostavio značajan trag.
-Festival neće biti takmičarski, mada će svake večeri po jedan glumac dobijati srebrnjak sa Mucijevim likom. Glavni cilj je povezivanje stvaralaca i publike iz Srbije i regiona, kroz predstave, tribine, video projekcije, izložbe i druge programe“, rekao je on na konferenciji za novinare. Novi festival podržali su Ministarstvo kulture Srbije, Sekretarijat za kulturu Beograda i opština Stari grad. Formiran je Savet festivala sa četvorogodišnjim mandatom, a prvi predsednik je ministar kulture, reditelj i nekadašnji upravnik Ateljea Nebojša Bradić. Festival će 18. maja otvoriti ansambl domaćina sa premijerom „Pazarni dan“ Aleksandra Popovića u režiji Egona Savina. Narednih dana na velikoj sceni gostovaće „Brod za lutke“ Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada, „Per Gint“ Dramskog kazališta „Gavela“ iz Zagreba, „Dundo Maroje“ Kruševačkog pozorišta, „Žaba“ Kamernog teatra 55 iz Sarajeva, „Roki horor šou“ Novosadskog pozorišta (Ujvideki sinhaz) i obnovljena „Kate Kapuralica“ Narodnog pozorišta iz Sombora. Istovremeno na maloj sceni, u Teatru u podrumu, igraće se aktuelne predstave Ateljea rađene po tekstovima mladih srpskih dramaturga, kako bi mogli da ih vide gosti festivala. „Bez obzira na skandalozno stanje u budžetu, siguran sam da ćemo zahvaljujući energiji koja vlada u Ateljeu u ovoj sezoni uspeti da napravimo sedam sjajnih dana druženja i kontakata“, rekao je Mladenović. Prvak srpskog glumišta Petar Kralj ocenio je da je „dragoceno, lepo i pošteno da se ovakav festival posveti Muciju, jer je on sav svoj život posvetio ovom pozorištu“. „Svojom vedrinom, energijom i verom u teatar i onda kada su bili teški dani uzidao se u ime Ateljea“, istakao je Kralj, podsetivši da je Draškić i najzaslužniji za rekonstrukciju zgrade Ateljea 212, završene 1992. godine.
Povezana vest:  Samostalna izložba Emira Šehanovića u galeriji U10