Mein Kampf dust jacketHitlerov „Majn kampf“ hit na internetu

Digitalna izdanja „Majn kampfa“, nacističkog traktata Adolfa Hitlera, dostigla su status bestselera u onlajn prodaji.
U izjavi za britanski list „Gardijan“, pisac i novinar Kris Faraon objašnjava novu popularnost Hitlerovog pamfleta činjenicom da ga je sada moguće čitati „u privatnosti svojih Ajpeda“.
On navodi da je desetak besplatnih verzija Hitlerove knjige na engleskom jeziku daunlodovano više od 100.000 puta samo sa neprofitne digitalne knjižare Internet Arćive, a da plaćene digitalne verzije „Majn kampfa“ beleže odlične rezultate kako na iTunesu tako i na Amazonu.
„Prodaja je odlična“, navodi Majkl Ford, izdavač jednog od izdanja na prodaji na Amazonu, priznajući da nije promovisao knjigu „iz moralnih razloga“ jer je reč o „nečem što bi moglo da bude zloupotrebljeno“.
„Ustezao sam se da promovišem knjigu, odlučivši da pustim da se pročuje među ljudima koji imaju istinski istorijski i akademski interes“, dodao je on.
Prodaja štampanih izdanja je zanemarljiva, te Faraon veruje da je nagla popularnost „Majn kampfa“ u digitalnom formatu samo izraz „kulturne radoznalosti“, nešto nalik situaciji sa sladunjavim ljubavnim romanima za koje istraživanja pokazuju da se sada gotovo isključivo kupuju u elektronskoj verziji.
Hitler je „Majn Kampf“ (Mein Kampf), u prevodu „Moja borba“, napisao kombinujući elemente autobiografije i vlastitih političkih i ideoloških gledišta, koja su kasnija postala načela nacističke ideologije.
Autorsko pravo nad kontroverznom knjigom u Evropi pripalo je slobodnoj državi Bavarskoj i ono ističe 31. decembra 2015. Reprodukovanje ove knjige u Nemačkoj dozvoljeno je samo u obrazovne svrhe i to ne u izvornom obliku, već samo uz obimno tumačenje.
Zbog nejasno definisanog pitanja autorskih prava, „Majn kampf“ je objavljen u SAD, kao i u mnogim drugim zemljama poput Turske i Izraela i to od strane izdavača različitih političkih opredeljenja.
Prošlih godina knjiga se naročito dobro prodavala i u Hrvatskoj, Rusiji (posle ukidanja zabrane 1992. godine) i Indiji.
Po proceni indijskih trgovaca, studenti ekonomije je upotrebljavaju kao priručnik za menadžment, ali je čitaju i pripadnici fašističkih organizacija i partija.

Povezana vest:  „Filozofija samopouzdanja“ Šarla Pepena uskoro u prodaji