RTS LOGO

Snima se te-ve film „Talog“ o vremenu Prvog svetskog rata

Redakcija dramskog i domaćeg serijskog programa Radio televizije Srbije (RTS) priprema te-ve film „Talog“, povodom stogodišnjice Prvog svetskog rata, a snimanje počinje 21. marta u Beogradu, objavljeno je na sajtu RTS-a.
Scenario je napisao popularni dramski autor mlađe generacije Vladimir Đurđević po motivima istoimene pripovetke Veljka Petrovića, jednog od najznačajnijih srpskih pripovedača kome se ove godine obeležava 130 godina od rođenja. 
Radnja „Taloga“ odigrava se tokom Prvog svetskog rata u Valjevu. 
U režiji Miška Milojevića uloge tumače Predrag Ejdus, Gabrijela Jonaš, Nebojša Milovanović, Nenad Stojmenović, Uroš Jakovljević, kao i novi diplomci Akademije umetnosti iz Novog Sada Mate Nešić, Robert Rutonjić, Arnold Pap i Đerđ Virag.
Andrija Milošev, penzionisani limar i njegova žena Kata, Mađarica iz Banata proslavljaju 50 godina srećnog braka, a kroz njihovu kuću prolaze vojske – i srpska i austrougarska, oficiri, posilni, vojnici, zarobljenici…
Likovi i njihove sudbine prepliću se sa ratnim vihorom, besmislenim i surovim, sve do trenutka kada harmoniju porodice Milošev ne ugrozi iracionalni nacionalistički zanos Kate, probuđen i povampiren, poguban, koji radnju ove drame uvodi u tragičnu dimenziju.
Premijerno emitovanje „Taloga“ predviđeno je za jesen ove godine.
Urednik je Marko Novaković, direktor fotografije Miodrag Vorkapić, scenograf Mirjana Andrejević, kostimograf Suzana Gligorijević, kompozitor Božidar Obradinović, snimatelj zvuka Dragan Ušendić, montažer Biljana Kunijević – Jelley, navodi se na sajtu RTS-a.
Prema rečima scenariste, pripovetka „Talog“ odabrana je prvenstveno zbog paradoksalnosti događaja koje opisuje, a „teško shvatljive, paradoksalne situacije kroz koje će proći protagonisti drame vrlo su bliske, čak identične, životnim situacijama kroz koje su prolazile mnoge porodice za vreme građanskog rata u bivšoj Jugoslaviji“.
-Upravo zbog toga ovaj komad ima za cilj da bude realističan. Danas, kada su prošle godine od tog rata, gledaocu (čitaocu) je lakše da se distancira od prirode sukoba razvijenog u drami, prihvati ga kao moguć i potpuno shvati njegov besmisao – smatra Đurđević.
Likovi oficira, i jedne i druge vojske, dodaje on, šalju jasne antiratne poruke i „namera je da upravo oni budu tampon zona između glavnih junaka, što bi pojačalo paradoksalnost i intezitet sukoba Katarine i Andrije“.
Đurđević napominje da je „bilo važno izbeći put koji bi pisca odveo u traženje krivaca za okolnosti u kojima su se protagonisti našli“, pa iz tog razloga priča, o kojoj govori sama pripovetka, nije mnogo širena.

Povezana vest:  Kristin Dejvis u novoj komičnoj seriji