LoveIndex

Dan zaljubljenih je fizička kategorija… bar kad je reč o kupovini

Nema naznaka da će razvoj digitalne i onlajn kupovine usporiti, ali kada je reč o ljubavi i poklonima za voljene, kupci se pre odlučuju za fizičke prodavnice. Kompanija MasterCard otkriva da kada je reč o iskazivanju ljubavi, kupci širom sveta više vole da lično biraju poklone u prodavnicama za svoje drage osobe.

Istraživanje MasterCard Love Index istražuje ponašanje kupaca u preko 200 zemalja širom sveta i dobijeno je analizom transakcija obavljenih debitnim, kreditnim i pripejd karticama upoređujući period od 11. do 14. februara 2013., 2014. i 2015. godine. Ovaj Index nije analizirao samo obim potrošnje i prosečnu potrošnju, već i vrste potrošnje u vezi sa proslavom Dana zaljubljenih širom sveta.

Love Index istrazivanje

Ukupna potrošnja potrošača u periodu oko Dana zaljubljenih povećala se u svim regionima od 2013. do 2015. godine u proseku za 22%, a podaci pokazuju i da mnogi ljudi prestaju da kupuju poklone i okreću se kreiranju iskustava i uspomena.

„Mesto gde živite može imati veliki uticaj na način na koji kupujete ili na iskustva i uspomene koje želite da stvorite. Istraživanje MasterCard Love Index pruža uvide u globalne i regionalne trendove u kupovini koji mogu da pomognu trgovcima kako u maloprodaji, tako i u veleprodaji da učine proslavu Dana zaljubljenih malo ličnijim i neprocenjivim, dok istovremeno jačaju odnose sa svojim klijentima“, izjavio je Artur Turemka, generalni direktor kompanije MasterCard za tržišta Balkana.

Povezana vest:  Četvrti dan Serbia Fashion Weeka obeležile kreacije koje ostavljaju bez daha

Dan zaljubljenih mastercard

Ovo istraživanje je identifikovalo još neke trendove u kupovini, naglašavajući neke primetne razlike širom sveta:

• Lični dodir: 90% kupaca širom sveta lično obavlja kupovinu, dok samo 6% njih više voli da kupuje preko interneta. Evropljani najviše kupuju onlajn – petina svih transakcija (21%) je obavljena putem interneta.

• Iskustva su važnija od fizičkih stvari: Potrošačke navike ljudi širom sveta pokazuju da je sve više onih koji svoje voljene obraduju odlaskom u restoran (33%) i boravkom u hotelu (28%). Kupci u Latinskoj Americi (njih 54%) i Sjedinjenim Američkim Državama (38%) kažu da je većina njihovih transakcija u periodu oko Dana zaljubljenih obavljena u restoranima, dok ljudi u azijsko-pacifičkoj regiji, Evropi i Bliskom Istoku više vole da otputuju, te je kod njih najveći broj transakcija obavljen u hotelima.

• Ljubav se i dalje iskazuje cvećem: Uopšteno gledano, postoji mali pad u prodaju cveća i čestitki u toku prethodne tri godine. Međutim, stanovnici Latinske Amerike opovrgavaju ovaj trend jer je među njima u ovom periodu udvostručena potrošnja na cveće (92%), dok je bliski Istok jedina regija gde je porasla prodaja čestitki i to za čak 107%.

Povezana vest:  Jelen Nefiltrirano – pivo punog ukusa

Potrošačke navike za Dan zaljubljenih:

KLJUČNE POTROŠAČKE NAVIKE PO REGIONIMA TOKOM DANA ZALJUBLJENIH
Sjedinjene Američke Države • Hrana je najvažniji aspekt Dana zaljubljenih, a 38% potrošnje se obavi u restoranima, što je porast od 66%
• Kupovina fizičkih proizvoda kao što su cveće (-17%) i čestitke (-14%) se smanjila
• Ukupna potrošnja je povećana za 28%, a 64% transakcija se obavlja u fizičkom okruženju

Latinska Amerika

• Romantika je u porastu i zabeležena je povećana potrošnja na cveće (+92%) i nakit (+67%)
• Procentualno ljudi u Latinskoj Americi troše više u restoranima od svih drugih regija (54%)
• Potrošnja na Dan zaljubljenih je povećana za 25% tokom ovog perioda

Evropa

• Povećana potrošnja na smeštaj (33%) i hranu (25%), dok se potrošnja u restoranima povećala za 53%
• Ukupna potrošnja za Dan zaljubljenih je povećana za 14%
• Sa 21% onlajn transakcija, Evropa je region gde se najviše kupovine obavlja preko interneta. 66% transakcija se obavlja u fizičkom okruženju.

Povezana vest:  Napreduje mentoring podrška za mikro, mala i srednja preduzeća u Srbiji i regionu

Bliski Istok

• Kupovina nakita (23%) viša nego u drugom regionima
• Potrošnja na putovanja je u porastu jer se 43% transakcija obavlja u hotelima, što je porast od 51%
• Jedini region gde raste kupovina čestitki za Dan zaljubljenih (107%)

Azijsko-pacifička regija

• Povećana potrošnja na iskustva kao što su hoteli (36%) i restorani (24%), smanjena na „fizičke proizvode“ uključujući cveće (2%) i čestitke (2%)
• 84% transakcija je fizički obavljeno u poređenju sa 10% onlajn transakcija
• Potrošnja za Dan zaljubljenih je porasla za 23% tokom ovog perioda

Kanada • Kanađani najčešće troše na prevoz (35%) i tu je povećanje od 9%
• Samo 4% potrošnje je na cveće, što je smanjenje od 34% u periodu između 2013. i 2015.
• 54% fizičkih transakcija u poređenju sa 18% onlajn transakcija i 28% transakcija kod kojih korisnik kartice nije bio prisutan

O istraživanju povodom Dana zaljubljenih

Ovo istraživanje je analiziralo prikupljene podatke o transakcijama obavljenim kreditnim, debitnim i pripejd karticama u trogodišnjem periodu između 11. i 14. februara od 2013. do 2015. godine.