Louis_Vuitton_Moet_HennessyLuj Viton najvrednija evropska robna marka

 

Najvredniju evropsku robnu marku u ovoj godini poseduje francuski proizvođač luksuzne robe Luj Viton Moe Henesi (Louis Vuitton Moët Hennessy – LVMH), čiju su vrednost stručnjaci procenili na 27,6 milijardi evra, pokazala je upravo objavljena studija „Evrobrend 2010“.

Drugi najvredniji brend u Evropi je finska „Nokija“ (Nokia), čija je vrednost robne marke procenjena na 25,33 milijarde evra, a treći je britanski „Vodafon“ (Vodafone), sa vrednošću brenda od 25,32 milijarde evra, objavila je češka agencija ČTK.

Istraživanje su obavili stručnjaci Evropskog brend instituta u Beču, koji su ocenjivali 50 najvrednijih robnih marki evropskih firmi i 25 pojedinačnih brendova. Oni su takođe analizirali oblast poslovanja u različitim zemljama, uz detaljne izveštaje.

Povezana vest:  Osetite savršenu prijatnost nove Silan Perfect Comfort linije

Francuska grupacija LVMH je najveći svetski proizvođač luksuzne robe, a vlasnik je niza i modnih kuća, među kojima su „Živanši“, „Selin“, „Kenzo“, „Luj Viton“, „Kristijan Dior“, „Dona Karan“, „Mark Džejkobs“, „Fendi“.

U okviru LVMH su zastupljeni i čuveni brendovi, šampanjci „Moe i Šandon“ (Moët & Chandon), „Dom Perinjon“ (Dom Perignon) i „Vev Kliko“ (Veuve Clicquot), zatim konjak „Henesi“ (Hennessy), nakit „Šome“ (Chaumet) i satovi „TAG Hojer“ (Heuer).

Direktor Evropskog brend instituta Gerhard Hrebicek je danas izjavio češkoj agenciji ČTK da su najveći rast vrednosti ove godine zabeležile robne marke iz farmaceutske, zdravstvene i biotehnološke industrije.

Povezana vest:  MAC predstvalja Cinderella kolekciju

Najznačajnije je porasla vrednost britanske farmaceutske kuće „Glakso Smit Klajn“ (GlaxoSmithKline) i to za 34,6 procenata, sledi francuski farmaceutski gigant „Sanofi Aventis“ sa rastom za 19,1 odsto i „Novartis“ za 11,6 procenata.

Nasuprot tome, vrednost robnih marki u automobilskoj industriji je zbog privredne krize opala u proseku za 14,1 odsto, a u oblasti informacionih tehnologija (IT) za 14,5 procenata. Vrednost brendova u sektoru finansijskih usluga u proseku je smanjena za 10,8 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

-Vrednost robnih marki varira manje od vrednosti akcija kompanija na tržištima kapitala. Brendovi su se posle krize brže oporavili, a neke industrijske grane stalno imaju potencijal rasta u oblasti tržišne kapitalizacije – naglasio je Hrebicek, prema čijem mišljenju vrednost robnih marki raste brže od indeksa na akcijskim tržištima.

Povezana vest:  Remixuj svoju pesmu uz Knjaz Remix

Tako se vrednost deset najvrednijih evropskih robnih marki u poslednjih godinu dana povećala u proseku za 32,1 procenat, dok je vrednost nemačkog berzanskog indeksa DAX porasla u istom periodu za 22,6 odsto.

Studija „Evrobrend 2010“ usmerena je na procenu vrednosti evropskih robnih marki i obuhvata više od 3.000 brendova iz 24 zemlje i 16 industrijskih grana.