UPD_logoUjedinjeni protiv droga

 

Ministarstvo zdravlja i Delegacija Evropske unije u Srbiji su putem projekta INSADA pokrenuli preventivnu kampanju protiv zloupotrebe droga na nacionalnom nivou pod sloganom „Ujedinjeni protiv droga“. Cilj ove kampanje je da se unapredi svest o opasnostima i posledicama upotrebe droga, sa posebnim naglaskom na grupe pod visokim rizikom – mlade ljude, od 16 do 24 godine. Kampanja je, takođe, usmerena na roditelje da otvorenije razgovaraju sa svojom decom o drogama i da im na taj način pomognu da se odupru pritisku svojih vršnjaka. Još jedan slogan kampanje je „Tvoje NE. Menja sve“, a Facebook strana pod tim imenom ima trenutno oko 18.000 fanova.

Povezana vest:  Žastin Enan u drugom stanju

 

Planirano je da kampanja traje šest nedelja. U tom periodu, TV spotovi za roditelje i mlade emitovaće se na svim najvećim TV stanicama. Posebno osmišljena internet prezentacija kampanje nalaziće se na adresi www.upd.rs. Autobusi koji nose logo, slogan i poruke kampanje biće prisutni na ulicama svih velikih gradova u Srbiji. Projekat INSADA, koji finansira Evropska unija, obezbedio je 200.000 brošura za roditelje i 100.000 letaka za mlade, koji će biti podeljeni širom zemlje. Distribuciju materijala obezbediće Institut za javno zdravlje Srbije, „Dr. Milan Jovanović – Batut“. Nacionalni IJZ će, kroz svoju mrežu regionalnih instituta, preuzeti vodeću ulogu u organizaciji brojnih komplementarnih aktivnosti za promociju i zastupanje zdravih stilova života u lokalnim društvenim zajednicama.

Povezana vest:  Jesenji šoping vikend u ADA MALL-u

 

Teško je oceniti zloupotrebu droga u Srbiji i njene zdravstvene, društvene i ekonomske posledice, iako je studija sprovedena među mladima pokazala da je 15,1% učenika prvog razreda srednje škole bar jednom koristilo psihoaktivne supstance, različite od duvana i alkohola. ESPAD-ovo istraživanje iz 2008 naglasilo je potrebu za intenzivnijim obrazovnim i preventivnim programima za decu, mlade i roditelje. Studija dalje preporučuje da se šira društvena zajednica, uključujući i medije, aktivnije uključi u aktivnosti prevencije zloupotrebe droga.

Povezana vest:  Nastavljamo da brinemo o životnoj sredini – otvoren je Eko-paket kreativni konkurs!