Elektronska trgovina (e-komerc) u Republici Srbiji udvostručena je tokom pandemije korona virusa, a korisnici su najviše kupovali namirnice, male kućne aparate, računare, opremu za njih, odeću i obuću, pokazala je analiza Privredne komore Srbije (PKS). Stručnjaci digitalne agencije Namics za e-komerc objašnjavaju da ovakva situacija prati dešavanja na svetskom nivou i dodaju da je, prema statistici sajta Ecommerce News Europe, kupovina putem interneta u Evropi porasla za 57 odsto.

Na odluku potrošača da odaberu elektronsku umesto obične trgovine uticala je činjenica da su ljudi više vremena provodili kod kuće, a samim tim i više koristili internet. Kupci su u obzir uzimali izmenjeno radno vreme prodavnica, a želeli su i da izbegavaju gužve.

„Korona je nesumnjivo promenila navike potrošača, pa su mnogi kupci prvi put koristili usluge elektronske trgovine, a drugi su samo učvrstili ovaj obrazac ponašanja. Zbog toga je pretpostavka da će e-komerc tek prosperirati. Na primer, istraživanje našeg partnera, platforme Salesforce, pokazuje da 36 odsto potrošača ne planira da se vrati u tradicionalne prodavnice, sve dok ne bude dostupna vakcina protiv koroneˮ, objašnjava Filip Gort iz Namicsa.

Gort podseća da se slična situacija desila 2003. godine tokom epidemije SARS-a, ali ističe da su veća dostupnost interneta i razmere raširenosti korona virusa uticali na to da prelazak na elektronsku trgovinu bude još veći.

„Pandemija se najviše odrazila na prodaju dezinfekcionih sredstava i sredstava za zaštitu protiv virusa. Ovaj segment je porastao čak osam puta, dok je kupovina toalet papira putem interneta skočila za dva puta. Onlajn putem se mnogo trgovalo i konzerviranom hranom. Sa druge strane, izostala je kupovina kofera, pa se ovaj segment smanjio za 77 odsto. U martu i aprilu mesecu potrošači nisu kupovali ni opremu za organizaciju venčanja, momačkih i devojačkih večeriˮ, analizira Gort podatke Digitalnog ekonomskog indeksa.

Gort napominje da elektronska trgovina već dugi niz godina oblikuje tržište, a da će COVID-19 samo utvrditi koliki su njeni dometi: „Počevši od toga da potrošači upoređuju cene proizvoda na sajtovima i u prodavnicama, pa do toga da prijateljima i porodici preporučuju određene sajtove, elektronska trgovina postala je deo naše svakodnevice. Ipak, koliki su dometi e-trgovine, sa sigurnošću ćemo saznati tek kad se potrebe i navike korisnika vrate u regularne tokoveˮ, zaključuje Gort.

Softverski stručnjaci agencije Namics razvijali su e-komerc projekte za poznate kompanije na nemačkom govornom području kao što su Victorinox, Migros, Bucherer i Kaufland.

Digitalna agencija Namics se više od 20 godina bavi digitalnom transformacijom poslovanja, a od 2014. godine prisutna je i na tržištu Republike Srbije. Namics zapošljava oko 500 profesionalaca u Sent Galenu, Cirihu, Frankfurtu, Minhenu, Hamburgu i Beogradu, a ima timove za Java, .NET, PHP i Frontend programske jezike, Salesforce timove, kao i timove za dizajn i QA. U novembru 2018. godine Namics se spojio sa Merkle-om, svetskim liderom za digitalna rešenja zasnovana na podacima, čime je postao deo Dentsu Aegis Network-a i omogućio softverskim inženjerima i dizajnerima da savladaju nove usko-specifične oblasti.

Image by justynafaliszek from Pixabay

Povezana vest:  Kompanije TAG Heuer, Google i Intel najavile saradnju u kreiranju švajcarskih pametnih satova