Kulturnacija je osnovana 2019. godine kao udruženje građana sa dugogodišnjim iskustvom u sektoru umetnosti, muzike i audio-vizuelne produkcije, a sa idejom da podele svoju strast prema muzici i video produkciji.

Iako mlada organizacija i uprkos COVID pandemiji, Kulturancija je već učetsvovala u nekoliko evropskih projekata, bila domaćin na trening kursa u oblasti video produkcije Visual Storytelling Speaks Louder Than Words i kontinuirano pomagala Perfect Pitch projekatu edukacije mladih DJ-eva.

BidToArt je njihov prvi KA2 Erasmus+ projekat strateškog partnerstva

Projektni konzorcijum sastavljen od sedam partnera iz šest evropskih zemalja – društveno kulturno udruženje „La Guajira“ iz Španije, koordinator projekta, organizacija „Innovation Training Center“ takođe iz Španije, „Co & So” iz Italije, „Innovade LI LTD” sa Kipra, „Kulturnacija” iz Srbije, Fondacija „Spektrum Educational Center” iz Rumunije i „Spectrum Research Center CLG” iz Irske uveliko radi na jačanju digitalnih veština i preduzetničkog duha kod umetnika i u sektoru kulturnog nasleđa.

Povezana vest:  Počinje 17. Beogradske internacionalne nedelje arhitekture – BINA

Projekat „BidToArt“ je strateško partnerstvo finansirano od strane Evropske komisije u okviru programa ​Erasmus+ koji je namenjen kulturnom i kreativnom sektoru.

Koje kompetencije su bile potrebne Vincentu van Gogu kako bi prodao više svojih slika tokom svog života? Na ovo pitanje teško je odgovoriti, što predstavlja izazov za novi Erasmus+ projekat pod nazivom „BidToArt“ koji će pružiti nekoliko saveta savremenim umetnicima i interesnim grupama sektora kreativnih industrija i pomoći im da identifikuju neophodne kompetencije.

Glavni cilj projekta „BidToArt“   je fokusiran na društvenu i obrazovnu vrednost evropskog kulturnog nasleđa, podržavanjem pojedinaca uključenih u njegovu zaštitu i promociju (poput muzičara, slikara, drvodelja, tekstilnih i drugih umetnika) da steknu i razviju osnovne veštine i ključne kompetencije  koristeći inovativne prakse u digitalnoj eri.

Povezana vest:  Samsung pomaže područjima pogođenim poplavama

Na koji način možemo pomoći kreativnom sektoru?

Konzorcijum će razviti tri direktna rezultata: Nastavni plan i program u formi e-knjige, Kombinovani kurs obuke o preduzetničkom načinu razmišljanja, kreativnosti i upotrebi IKT u oblasti kulturnog nasleđa, posebno imajući u vidu uticaj COVID-a i Vodič za trenere, edukatore, prosvetne i socijalne radnike i druge profesionalce aktivne u oblasti obrazovanja odraslih, koji rade sa ljudima u riziku od socijalne isključenosti ili na polju promocije kulture, za sprovođenje preduzetničkog obrazovanja u ovoj oblasti.

Zašto je ovo važno?

U Evropi se većina ljudi koji su uključeni u promociju kulture suočava sa ozbiljnim ekonomskim poteškoćama zbog izbijanja COVID-19. Kako OECD navodi, „zajedno sa turističkim sektorom, kulturni i kreativni sektor su među onima koji su najviše pogođeni trenutnom krizom, sa rizičnim poslovima koji se kreću od 0,8 do 5,5% udela zaposlenosti u regionima OECD-a” (Politički odgovori OECD-a na koronavirus COVID-19).

Povezana vest:  Jelena Đoković otvorila trinaestu Školicu života u selu Ljukovo

Da bi se prevazišla ova situacija, OECD identifikuje „potrebu da se adresira nedostatak digitalnih veština u sektoru i poboljša digitalni pristup izvan velikih gradskih područja“. Analiza potreba sprovedena tokom faze planiranja ovog projekta pokazuje da ljudi koji se bave promocijom kulture koji su izloženi riziku od socijalne isključenosti, nisu svesni potencijala preduzetništva i upotrebe IKT.

Ukoliko želite da se pridružite našoj inicijativi ili da podelite svoje ideje i vizije sa nama, slobodno kontaktirajte tim projekta  „BidToArt“ u Srbiji putem e-maila na adresu: [email protected]  ili nas pratite na FB stranici projekta https://www.facebook.com/Bid.To.Art.project