Da je Marko Feher nova regionalna zvezda, potvdile su ovacije kojima je na Rethink Fashion by Perwoll reviji pozdravljena njegova kolekcija „ZOI“ aka „NEMA PROBLEMA“.

Ovaj mladi dizajner iz Bosne i Hercegovine, obrazovan na prestižnom Central Saint Martinsu u Londonu na odseku za mušku modu, kroz svoje radove istražuje sopstveni identitet, a njegove spoznaje tj. odgovori se ogledaju u kolekcijama. Tako je kolekcija koja je oduševila publiku L’Oreal Fashion Week-a, inspirisanasarajevskom olimpijadom, tačnije duhom i euforijom tog perioda, koji i danas budi osećaj pozitivne nostalgije širom Ex Yu prostora.

Prikazana kolekcija predstavlja mešavinu umetničkog pristupa i kolektivne euforije, uz mnogobrojne asocijacije na Olimpijske igre. Markovo istraživanje je uključilo i umetnike koji su učestvovali u kreiranju vizuala za OI, posebno one koji su radili postere. Neki od njih su Milton Glaser, Ismar Mujezinović, Andy Warhol, Cy Twombly i Michelangelo Pistoletto. U kolekciji su zastupljene, prepoznatljiva narandžasta boja pahuljice, i sama pahulja (autora Miroslava Antonića Rokija) neizostavni deo vizuala ZOI, srebrna boja koja simbolizuje jedinu medalju osvojenu za Jugoslaviju, a koju je osvojio Slovenac Juraj Franko nakon čega je Sarajevo bilo „preplavljeno“ plakatima „VOLIMO JUREKA VIŠE OD BUREKA“. Poseban duh kolekciji daje print sa sa porukama ZOI, kao i glavnom parolom „Nema problema“, koja se odnosi na jugoslovensku uzrečicu o kojoj je pisao ceo svet. Drugi kanal nemačke televizije, otprilike godinu i po dana pred početak Olimpijade u Sarajevu, objavio je simpatičnu reportažu o pripremama za XIV zimske olimpijske igre. Rečeno je dosta pohvalnih reči o gradu domaćinu, izgradnji borilišta, koncepciji saobraćajnog sistema, modernoj elektronskoj tehnologiji i izgledima za dobro televizijsko pokrivanje takmičenja. Reporter je šarmantno saopštio gledaocima da svi razgovori u Sarajevu počinju i završavaju uzrečicom – „nema problema!“. Ponovio je to i na nemačkom i opet na našem jeziku i još dodao: „tako vam kažu i kad pitate za nešto što normalno očekujete i kad zahtevate nešto što je gotovo nemoguće“.

Povezana vest:  Etihad Airways dobio trostruko priznanje Skytrax World Arline za prvu klasu

Kroz dosadašnji rad Marko je obradio 10ak kolekcija, neke od njih su „Virdžina“ koja govori o balkanskim Virdžinama, osuđenima na život muškarca, „Confession“ kolekcija koja govori o porodičnom nasilju kroz vlastitu parolu „My dad sucks!“, kolekcija „Kozara Ethno Fusion“ koja je oživjela ornamete kraja Kozare i daje novo ruho i energiju, te kolekcije „Jugoslavija“, „He said Yes“, „Nema Problema“ i druge. Dobitnik je mnogih nagrada za doprinos dizajnu u regionu, neke od njih su Perwoll New Generation, od Centra za ekonomiju jugo-istočne evrope iz Ljubljane za kategoriju „Nosiva umjetnost“, Best Balkan Designer MNE, Fashion Hr, Fashion Scout SEE 2nd place, Fashion Makes Sense Award. Marko je i ovogodišnji dobitnik Grand Prix za modnog dizajnera prestižne nagrade Big See Fashion Visionary Award, koju dodeljuje internacionalna platforma BIG SEE iz Ljubljane.

Povezana vest:  Majkrosoft nastavlja da podržava neprofitne organizacije

Do sada su Feherovi radovi objavljeni u  najvažnijim medijima sveta, tako na primjer kolekcija „Indestructible“ je u celosti objavljena u Britanskom Vogue magazinu, pored Vogue radove su objavili svi relevantni mediji iz zemalja bivše Jugoslavije. Dosadašnje saradnje bile su veoma uspešne, a neke od najpoznatijih su radovi za Dubai Expo BH paviljon, te saradnja sa balkanskom zvezdom Dinom Merlinom.

Povezana vest:  CICAPLAST BAUME B5 - sastavni deo svake kućne apoteke