turizam_2011

33. međunarodni sajma turizma počinje 24. marta

„Danas započnite leto!“ moto je 33. međunarodnog sajma turizma koji se održava od 24. do 27. februara, najavljeno je na Beogradskom sajmu.

Zemlja-partner ovogodišnje manifestacije je Hrvatska, a na Sajmu učestvuje skoro 900 izlagača iz zemlje i sveta. Svoju ponudu predstaviće najpoznatije domaće i inostrane turističke agencije, hotelski lanci, osiguravajuće kuće, različite turističke organizacije. Uz bogatu ponudu aranžmana, koji će se tokom manifestacije prodavati uz uobičajene sajamske popuste, u okviru Sajma turizma ove godine se održava i Sajam vina, drugi po redu, pod nazivom Beo Wine Fair. Važan segment je i do sada najkompletnija ponuda opreme za hotele, restorane, poslastičarnice, kafee i druge ugostiteljske objekte.

Predstavljajući Sajam turizma, koji po tradiciji najavljuje predstojeću letnju turističku sezonu, Nikola Andrić, projekt menadžer, rekao je da se ove godine insistiralo na kvalitetu a ne na kvantitetu i da je u postojećim ekonomskim uslovima i uspeh i podstrek dovođenje dve nove zemlje učesnice – Južnoafričke Republike i Indije. On je naglasio da je veoma značajno i predstavljanje zemlje-partnera, jer je to način da se  svake godine detaljno promoviše po jedna ozbiljna destinacija. Ove godine na Sajmu turizma svoju ponudu predstavljaju 43 zemlje, a najviše pojedinačnih izlagača dolazi iz Hrvatske, Grčke i Turske.

Povezana vest:  Predavanje dr Lee Imširagić o energetskoj psihologiji 24.septembra

Niko Bulić, direktor Hrvatske turističke zajednice:

-Hrvatska je turistička zemlja i želimo da predstavimo njene lepote u Jadranskom regionu, ali i središnjem ili zelenom delu, kako volimo da kažemo. Naš cilj je da cela zemlja bude uključena u turistički promet, mada još uvek čak 95 odsto turista posećuje primorska mesta i ostrva. Hrvatska je, na neki način, i evropski nacionalni park, jer ima 19 zaštićenih lokacija, ali ne treba zaboraviti ni nematerijalnu baštinu – 11 zaštićenih događaja.

Povezana vest:  Najveća švedska kompanija u Srbiji proslavlja petu godišnjicu poslovanja na domaćem tržištu

-Od 2003. do 2010. godine turistička privreda u Hrvatskoj beleži stalni rast – prošle godine registrovano je više od 11 miliona dolazaka, a isti trend je zabeležen i što se tiče srpskih turista – sa 23 hiljade dolazaka broj turista se povećao na 90 hiljada, a u ovom periodu zabeleženo je i četvorostruko povećanje noćenja – sa 83 hiljade na 427 hiljada u 2010. godini. U Hrvatsku najviše turista dolazi iz Nemačke, Slovenije, Češke, Austrije i Italije, a zanimljivo je da je broj slovenačkih gostiju premašio broj domaćih turista. Ovako dobri rezultati posledica su snažnog investiranja u ovu privrednu granu.

Boris Žgomba, predsednik Udruženja turističkih agencija Hrvatske:

-Ovogodišnje cene turističkih aranžmana su nepromenjene u odnosu na 2010. godinu, a više od 90 hiljada turista iz Srbije koji su prošle godine posetili Hrvatsku dokaz je da su one prihvatljive. Treba napomenuti i da je ponuda veoma raznolika – od apartmana do ekskluzivnih hotela sa pet zvezdica, tako da svako može da pronađe odgovarajući smeštaj po prihvatljivim cenama. Do nekih promena je došlo što se tiče odabira lokacija – srpski turisti ranije su bili zainteresovaniji za Istru i Kvarner, a prošle godine napravljen je pomak ka Dalmaciji, praktično postalo je interesantno celo primorje.

Povezana vest:  Zlatni standard za negu suve kože

Svečano otvaranje 33. međunarodnog sajma turizma je u četvrtak, 24. februara u 12 časova u hali 4 Beogradskog sajma.

Radno vreme Sajma turizma u četvrtak, 24. februara je od 10 do 18 časova, u petak i subotu hale su otvorene sat duže, a poslednjeg dana – u nedelju, 27. februara Sajam je otvoren od 10 do 17 časova.

Pojedinačne ulaznice koštaju 300, a karte za grupne posete prodaju se po ceni od 200 dinara.