BASF_dizajneri_Corinna Sy i Mark Gutjahr-1

Dizajneri boja kompanije BASF izveštavaju o globalnim tendencijama

Pod sloganom „Približite se” međunarodni tim dizajnera kompanije BASF prezentovao je izveštaj o globalnim tendencijama u kome su prognozirane boje automobila budućnosti. Eksperti iz Azije, Severne Amerike i Evrope, zahvaljujući tesnoj saradnji, dobijaju saznanja o regionalnim ali i globalnim trendovima. Ljudi iz različitih regiona imaju različite percepcije boja, koje su pod uticajem kulture.

U skladu sa brzim tehnološkim napretkom na evropskim putevima moći ćemo da vidimo boje kao što je bela boja svetleće diode, briljantno tirkizna, sjajnocrna ili svetlocrvena. Druga pokretačka snaga među tendencijama je individualizam. Želja za razlikovanjem je izražena u bojama koje znače nešto novo ili jedinstveno: bež i sivo-bež, iako su mogući i tonovi boje kajsije i roze. Posebno su upečatljive različite nijanse zlatne boje. One čak mogu da se približe crvenkastozlatnoj.

Povezana vest:  Otvorena 13. Next internacionalna smotra mode u Kotoru

Nova ekološka svest se odražava zemljanim tonovima. U regionu se nastavlja sa tendencijom ka braon nijansama. Ovaj trend se takođe oslikava u boji indiga, mente ili prljavo beloj. Sliku društva u Evropi oblikuju teme kao što su migracija, raznolikost i kulturni identitet. Kulturnu raznolikost prati jedna nova vrsta boja. Počevši od različitih nijansi braon boje sa suptilnim efektima koji evociraju na dom i na korene, tendencija se kreće i ka egzotičnim i smelim, briljantnim bojama, kao što su žuta, ljubičasta i smaragdna.

Povezana vest:  VIŠE OD 33000 LJUDI POSETILO APRILSKI SERBIA FASHION WEEK

Pre nekoliko godina dizajneri BASF-a su predvideli tendencije sadašnjosti. Pokazuje se da su u tome bili veoma uspešni: još početkom 2005. braon i bela su bile određujuće boje prognoza evropskih trendova. Danas se automobili braon i bele boje sve češće mogu da videti na evropskim putevima. Na primer, u Nemačkoj je procenat novoregistrovanih belih automobila 2010. godine dosegao skoro 12 procenata, a što se tiče braon automobila, procenat je iznosio oko 6 (2009. godine stopa je bila ispod 2 procenta).

Povezana vest:  Presuda hlebu - da li i kako možete da ga konzumirate?

Evropski dizajneri predstavljaju svoje boje u Studiju za dizajn boja u Minsteru. Sada samo jednim klikom miša svako može da plati posetu svetu boja i da otkrije svet dizajnera boja. Novi veb-sajt vodi posetioce u virtuelni obilazak radnih i izložbenih prostorija Studija za dizajn BASF premaza. Da biste započeli istraživanje, idite na www.colordesign.basf.com