da_li_znas_kampanja 

Promovisana kampanja „Da li znaš ko sam ja?”

 

Kampanja za afirmaciju Roma pod nazivom „Da li znaš ko sam ja?” promovisana je danas u Ustanovi kulture „Vuk Karadžić”. Kampanju je pokrenula grupa „Kal” i njen frontmen Dragan Ristić, uz podršku MTV, OSI Budimpešta, Svetske banke, Centra za afirmaciju Roma, te grada Beograda, opštine Zvezdara i uz finansijsku pomoć Ministarstva za ljudska i manjinska prava. Cilj je da neromska populacija upozna romsku kulturu i na taj način promoviše toleranciju na ovim prostorima.

Promociji je u ime grada prisustvovao Goran Šehović, zamenik direktora Agencije za evropske integracije i saradnju sa udruženjima, koji je istakao da ova kampanja nije samo afirmacija kulture Roma, već „pružena ruka romske zajednice, po ko zna koji put, većinskom srpskom i drugim narodima naše zemlje”.

– Ovakve akcije su u isto vreme i poziv na saradnju i poštovanje ljudskih prava. Agencija je uvek otvorena za saradnju sa udruženjima Roma u realizaciji zajedničkih programa, radi bolje budućnosti svih nas – rekao je Šehović.

Povezana vest:  Početak sanacije bečkog trga Štefansplac

Marija Leković, članica Opštinskog veća Zvezdare, istakla je da se u ovoj opštini Romi ne doživljavaju kao nacionalna manjina, već kao i svi drugi građani. Kampanja je deo onoga što i opština zastupa i njome se ne deluje samo na neromsko stanovništvo već je poziv i za same Rome da se aktivnije uključe u sopstvenu afirmaciju. Obrazovanje je najvažnije za razvoj svesti jednog naroda, naglasila je Marija Leković.

Akademik Rajko Đurić poručio je da bi ostali znali ko su Romi, najpre oni sami moraju da znaju mnogo više o sebi samima, svojoj istoriji i kulturi. Kao afirmativna akcija, u duhu izvorne latinske reči afirmatio, ova kampanja znači „osiguravanje, davanje svečane izjave ili zakletve”. Tako ona upućuje na to da se u našoj zemlji osiguraju ljudska prava i slobode svih, pa i Roma. On je podsetio da je u vreme nacizma stradalo 1,2 miliona Roma i da je najveći problem ne predstavljaju izolovani slučajevi, već institucionalizacija rasizma. Zato svi skupa moramo da se borimo da se takve stvari ne ponove i da izgradimo bolji svet, dodao je Đurić.

Povezana vest:  Autroska moda na 5. danu BFWa i Tribute to Vivienne Westwood

Akademik Dragoljub Acković naglasio je da u rešavanju problema Roma ne treba da, kao što je to bio slučaj ranije, budu angažovani samo pojedinci, već da je uloga institucija od ključnog značaja. Takođe, došlo je vreme da se ovakvim kampanjama i sami Romi promene, da slede primer ovakvih pojedinaca i da budu angažovaniji.

Na konferenciji za novinare premijerno je prikazan video-spot grupe „Kal”, koji promoviše toleranciju i prikazuje istorijski put Roma od Indije do Srbije, kao i džingl kampanje u kojem su predstavljeni mladi obrazovani Romi, uspešni u svojim zanimanjima. Podršku su dale i brojne poznate ličnosti, među njima i Rada Đurić, novinarka RTS-a, i Zoran Kesić, voditelj TV Prve.

Povezana vest:  Stop aknama: Brže i lakše do čistije kože i jačeg samopouzdanja

Budući da je MTV globalna muzička institucija koja sprovodi mnoge kampanje, a ovom inspiriše mlade ljude da budu aktivno uključeni u probleme svoje društvene zajednice, i podrška kampanji „Da li znaš ko sam ja?” nedvosmisleno je bila logičan korak u sprovođenju misije kojom MTV menja svet oko sebe na bolje. Grupa „Kal”, jedan od najuspešnijih bendova iz Srbije, poznat i priznat u okvirima „world music” žanra na svetskoj muzičkoj sceni, uklopila je moderne zvuke bluza, roka, hip-hopa u izradi spota i džingla za ovu kampanju.