milka

Srbija – evropska prestonica nežnosti

Sa 60 odsto „nežnih“ statistički smo u vrhu Evrope, ali ne stižemo uvek da otvoreno razgovaramo sa najbližima i nemamo dovoljno vremena za prijatelje. Previše obaveza i stres glavni su krivci što nemamo volje da iskažemo nežnost i pažnju

Šezdeset odsto građana Srbije nastoji da svojim voljenima pruži nežnost i pažnju i da ulaže u razvoj odnosa sa sebi bliskim ljudima, što nas stavlja na počasno prvo mesto najnežnijih nacija u Evropi, pokazalo je istraživanje koje je sproveo brend „Milka“ u 18 evropskih zemalja. Iznenađujuće, ali ovo istraživanje je pokazalo da su građani Srbije spremniji na nežnost i od stanovnika Italije koji su na osmom i Francuske koji su na 15. mestu. Odmah ispod nas su stanovnici Mađarske sa 58, a na dnu liste su građani Češke sa samo 28 odsto nežnih.

Povezana vest:  Uručena donacija kluba “Cinema” “Sigurnoj ženskoj kući” iz Beograda

Prema rezultatima istraživanja u kome su učestvovali muškarci i žene svih starosnih dobi u Srbiji, polovina ispitanih svoju nežnost poklanja bliskim osobama gotovo uvek kada su u njihovom društvu i veliku pažnju posvećuje otvorenoj i iskrenoj komunikaciji sa voljenima.

Svakodnevica pretrpana obavezama, nedostatak vremena, ali i stres kome smo izloženi najčešći su razlozi što 43 odsto ispitanika nije nežno prema svojim najmilijima onoliko koliko bi želelo. Primetno je i da, što smo stariji, stres predstavlja sve veću prepreku za iskazivanje nežnosti prema svojim najdražima. Tako, u odnosu na mladiće i devojke starosti do 24 godine kojima je najveća prepreka strah da nežnost neće biti uzvraćena, sugrađani starosti između 35 i 44 godine stres navode kao dominantan razlog što nisu pažljiviji. To je posebno evidentno kod muškaraca koji najčešće navode stres kao osnovni razlog koji ih sprečava da budu nežniji. Negativan uticaj koji on ostavlja na mogućnost muškog dela populacije da se posveti svojim najmilijima značajno raste sa porastom godina, a u prilog tome govori i podatak da je procenat njih koji stres navode kao glavnu prepreku gotovo četiri puta veći u starosnoj grupi od 45 do 54 godine nego kod mlađih ispitanika.

Povezana vest:  Adidas planira da smanjenjem asortimana poveća zaradu

Negovanje iskrene i otvorene komunikacije sa najbližima osnova je kvalitetnog odnosa, a tako misli i čak 54 odsto ispitanih koji se trude da često i sa puno pažnje razgovaraju sa svojim voljenima. Nažalost, i dobar deo anketiranih (38 odsto) ne stiže uvek da odvoji vreme za iskren razgovor sa svojim najdražima, već se tome posveti samo onda kada se pojavi neki problem.

U želji da, u toku jednog dana, ispunimo sve zadatke stavljene pred nas, da budemo dobri supružnici, roditelji, kolege i prijatelji ne stižemo da najbližima poklonimo dovoljno nežnosti – mišljenje je petine anketiranih koji kao osnovni razlog što ne poklanjaju dovoljno pažnje navode nedostatak vremena i prezauzetost. Trenuci nežnosti veoma su važan deo svakodnevnog života samo kod 34 odsto ispitanih.

Povezana vest:  Glumica Amber Valeta nosi model iz kolekcije H&M Conscious Exclusive Spring 2014

Stanovnicima Srbije, sudeći po rezultatima istraživanja, kolege i komšije nisu prioritet kada se radi o poklanjanju pažnje, jer se tek trećina svakodnevno trudi da bude nežna prema njima, dok većina – 57 odsto je spremna da pruža pažnju tek kad su i sami dobro raspoloženi.

Da bismo potvrdili svoje mesto u vrhu nežnih nacija, potrebno je da gradimo nove i unapređujemo postojeće odnose sa bližnjima, da u svakoj prilici pokažemo voljenima koliko nam znače i da nam to postane deo svakodnevnice.