Nit snova

11resizedPovodom novogodišnjih praznika a počev od 30. novembra, izlozi Francuskog kulturnog centra predstaviće čarobni svet bajki i svaki prolaznik u Knez Mihailovoj ulici imaće priliku da snuje svoju priču i odluta na krilima mašte.
Naime, 30. novembra u 19.00 časova FKC će u svojim izlozima i u svom prostoru predstaviti rad grupe studenata Akademije lepih umetnosti u Beogradu koji su se okupili pod mentorstvom profesorke Dragane Marković kao i francuske dizajnerke Soline d’Aboville , specijaliste za umetnost izloga.
To veče će se fasada FKC i Knez Mihailova ulica animirati projekcijama, a prolaznici će uživati u srcu grada u umetničkoj viziji mladih. Oni su sebi postavili pitanje ima li mesta za očaravajuće u ovom našem svetu u kojem se inače svi odgovori zasnivaju na tehnologiji i nauci? Da li smo otvoreni za čaroliju u nama i oko nas? Ako očaravajuće postoji, kako ga pronaći i gde, pitali su se ovi mladi umetnici.
Odlutali su u svet bajke koji inspiriše sve kulture naše planete. Tu su prokrčili put kroz čarobnu šumu, simbol svega podsvesnog i nasleđenog, verovanja i praznoverja. Koristili su ogledala koja nas odvlače od stvarnosti i uvlače u svet čudesnog.
Potraga za očaravajućim podstakla je mlade umetnike da slede nit snova, čiji su najrečitiji primeri knjige, kojima inače obiluje i Francuski kulturni centar. Knjige iz kojih ističu zlatne reči kojima se oblikuju bajke: „Bio jednom jedan…“ ili „Iza sedam mora i sedam gora…“
Izložba će biti otvorena do 9. januara 2010.
Soline d’Aboville je radila godinu dana u porcelanskoj radionici Sevra pre nego što je odabrala da studira dizajn životne sredine na Visokoj nacionalnoj školi za primenjene umetnosti (ENSAD) u Parizu. Radila je u nekoliko dizajnerskih i grafičkih studija, kao i u arhitektonskim agencijama, između ostalog kod Žan- Jean Michel Wilmotte pre nego što je postala mlađa umetnička direktorka u filijali grupe Rišmon, gde je bila zadužena za osmišljavanje izloga i prezentacije prodajnih punktova brendova-klijentele (Cartier, Mont-Blanc, Piaget…). 2002. počinje da radi kod Vuitton-a u odeljenju zaduženom za dekorisanje izloga i za scenografiju njihovih brendiranih događaja. Osmislila je magnetnu igru Solino koja je izazvala veliko interesovanje stručne i šire javnosti.
Više o ovoj umetnici potražite na sajtu: www.manymany.fr
Podršku projektu pružili su Findomestic banka, firme SkillsDivision, Saint-Gobain i KonkavKonveks.

Povezana vest:  U slavu istinske ljubavi: DIESEL predstavlja novu kampanju