Downton-Abbey-Season-2Zaboravite „Ljude sa Menhetna“, stiže „Daunton“ stil

Zaboravite na modernizam „Ljudi sa Menhetna“ jer stil ove sezone je luksuzan i edvardijanski i potpuno pod uticajem popularne serije „Downton Abbey“.
Milioni širom sveta poludeli su za ovom stilizovanom britanskom istorijskom dramom a uskoro će njen stil moći da uklope u svoj dom, biće u prilici da imaju usne meke poput usana lejdi Meri, da uživaju u vinu inspirisanom lordom Grantamom, pa čak će moći da imaju zidove u sivoj boji kuhinje gospođe Patmor.
Downton Abbey season2 world styleOd premijere 2010. godine, serija o porodici i posluzi koji žive u ogromnoj engleskoj kući 1910ih i 1920ih postala je televizijski fenomen i prikazuje se u 220 zemalja širom sveta (gledaoci u Srbiji gledali su je posredstvom HRT-a).
Tvorci serije prvobitno su sporo eksploatisali komercijalni potencijal serije prodajom DVD setova, kalendara i dnevnika. Ali, sada će se sve to promeniti. Uz četvrtu sezonu, čija se premijera očekuje u septembru u Britaniji i januaru u SAD, stiže i ceo spektar robe, od društvenih igara i aparata za kuću do odeće, kozmetičkih proizvoda i vina.
„Nismo žurili sa time. Ne želimo da uništimo sektor maloprodaje“, rekao je AP-u izvršni producent serije Garet Nimi.
U sladu sa „poš“ stilom serije, proizvodi će biti pre simpatični nego kič.
Ove jeseni, lanac „Marks end Spenser“ prodavaće sapune, lakove za nokte, losione i mirišljave sveće iz linije „Daunton Ebi“ koji će biti opremljeni citatima iz serije, uključujući i često citirani savet grofice Grentam (Megi Smit): „Niko ne želi da poljubi devojku u crnom“.
Kasnije ove godine u prodaju će biti pušteni i božićni ukrasi, a uskoro bi mogle da se pojave i lutke „Daunton“. LJubitelji serije u Severnoj Americi, sada mogu da piju vino „Daunton Evi“ čiji je ukusi, kako kažu proizvođači, je volela britanska aristokratija 20. veka.
Sili Otnis, profesor marketinga na univerzitetu Ilinois kaže da je svet prepun detalja iz serije ključni razlog tolike povezanosti gledalaca sa serijom.
Ona je seriju uporedila sa „Ljudima sa Menhetna“. „To nije samo TV program već cela estetika“, rekla je Otnis i ukazala na porast prodaje kravata, prsluka i šerija što je sve posledica apetita gledalaca za elegancijom edvardijanskog doba.
„Sve je stvar prezentacije jednog životnog stila. Mi ulazimo u kuću, u živote likova. Ulazimo u njihove spavaće sobe, kupatila, kuhinje. Ulazimo ne samo u priču već i u detalje njihovih života“, objasnila je ona.
Ne postoji detalj koji je premali za korišćenje, uključujući i boju zidova kuće.
Londonska kompanija „Mejland, koja producente serije oprema istorijski preciznim pigmentima, nedavno je lansirala dve „Daunton“ boje – „amber grej“ boju kuhinje koju nadgleda gospoda Patmor i „empajer grej“ koja krasi kuhinju gospodina Karsona.
I dok u seriji zidovi deluju prilično tmurno, u „Mejlandu“ kažu da su zapravo vrlo „šik“.
Otnis se nada da proizvodi „Daunton“ neće postati kič i, kao obožavalac, pozvala je producente da se ugledaju na rezervisanost lorda i lejdi Geantam i ograniče spektar robe. „Nadam se da neće preterati“, rekla je ona.
Nimi nije zabrinut. „Nismo nervozni zbog cele ideje prodaje robe. Kada je serija ovako popularna i voljena, ne vidim problem u tome da najzagriženijim obožavaocima ponudimo proizvode koji će produžiti njihovu vezu sa serijom koju vole“.
„Mi smo poslovni ljudi. Mi vodimo posao stvaranja intelektualnog vlasništva i njegovog unovčavanja. Prodajemo DVD, prodajemo šou stranim zemljama i novac koji dobijamo ulažemo u seriju ali i u druge emisije koje će zaposliti ljude. Zbog toga se ne libim prodaje robe sa logoom serije“, dodao je on.

Povezana vest:  Besplatne šetnje u okviru BINA 2019 programa