Elektronska trgovina, ili e-commerce, postaje sve popularniji vid nabavke proizvoda među potrošačima. Kako u svetu, tako i kod nas. Prednosti su očigledne. Kupac ne mora da putuje po željenu robu, traži parking mesto u blizini radnje, gubi vreme, a što je najvažnije, ne mora da prekida svoje redovne aktivnosti kako bi izdvojio vreme za kupovinu.  Prema podacima Nemačkog udruženja za elektronsku trgovinu i trgovinu na daljinu (BEVH), potrošači su samo u toj zemlji od aprila do juna 2020. godine ukupno potrošili 20,2 milijarde evra na kupovinu putem interneta. To je gotovo tri milijarde evra više nego u istom periodu prošle godine.  U isto vreme, iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije stiže informacija da je u prethodne tri godine vrednost realizovanih transakcija u e-komercu u Srbiji porasla čak za 300 odsto, dok je tokom uvođenja vanrednog stanja usled pandemije većina trgovaca zabeležila rast e-trgovine od 50 do čak 300 odsto, a nakon ukidanja vanrednog stanja zadržala porast od oko 100 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. Međutim, ogroman porast broja porudžbina ima i svoju negativnu stranu. Samo za isporuku robe prevoznici godišnje pređu oko 60 milijardi kilometara u Evropi i SAD, i blizu 17 milijardi kilometara vraćajući tu istu robu. Ovaj poslednji broj jednak je broju od čak 73 putovanja između planete Zemlje i Marsa.  Poražavajuća je i informacija da se svaki četvrti kamion u proseku koristi za povraćaj robe, pri čemu se emituje oko 1,5 milijardi kilograma ugljen dioksida. Samim tim, jasno je zašto Evropska unija proizvođače kamiona obavezuje u naporima da učestvuju u smanjenju emitovanja ovog štetnog gasa. Do 2025. godine svi proizvođači će morati da smanje emisiju za 15 procenata u poređenju sa prosečnim vrednostima u 2019. godini. Ova cifra do 2030. mora biti smanjena za čak 30 procenata.Značajnu ulogu u postizanju ovih ambicioznih ciljeva mogu imati gume, poručuju iz kompanije Continental. Ključni faktor je otpor koji se stvara pri kotrljanju točkova, a koji ima glavni uticaj na potrošnju goriva. Potrošnja se direktno odnosi na emitovanje ugljen dioksida. Dakle, odabir pravih guma ima jednake koristi za životnu sredinu, kao i za vozače.  Međutim, nisu samo vozači ti koji u velikoj meri mogu da doprinesu smanjenju emitovanja ugljen dioksida i zaštiti životne sredine. U borbi protiv klimatskih promena velika pomoć može doći od svakog ko kupuje proizvod na internetu. Sve što je potrebno je da potrošači izvrše pažljiv odabir prilikom online kupovine i na taj način mogu da izbegnu povraćaj velikog dela onoga što stiže na kućne adrese.

Povezana vest:  Kompanija Chrysler Balkans predstavila nove internet prezentacije