range-rover-sport

Range Rover – luksuz pod posebnim brendom

Land Rover, tradicionalni izlagač na beogradskom auto salonu, na 49. izložbi učestvuje sa, uslovno rečeno, novom markom – Range Rover. Naime, od početka 2011. unutar poznate kuće prodajno i marketinški su „razdvojeni“ klasičan Land Rover (u njegovoj nadležnosti su modeli Defender, Freelander i Discovery) i Range Rover (modeli Range Rover, Range Rover Sport i Evoque).

-Nova organizaciona struktura donosi niz prednosti, pre svega novim kupcima i dosadašnjim vlasnicima – kaže rukovodilac prodaje za Land Rover/Range Rover u Grand Motorsu, Luka Lazukić.

-Glavni motiv za organizacione promene je praktične prirode: pod patronatom Land Rovera sada su univerzalni terenci – za vožnju po bespućima ali i dobrim putevima, dok su prestižna, vozila premium segmenta, koja takođe ne biraju puteve, ali imaju posebnu klijentelu sada pod okriljem Range Rovera.

Povezana vest:  Audi A1 clubsport quattro

Na 49. Međunarodnom auto salonu na štandu poznate engleske marke su eksponati Range Rover Sport i Range Rover 4.4 Vouge. Drugi model je opremljen sasvim novim 4,4–litarskim motorom sa paralelnim sekvencijalnim turbopunjenjem, koji zamenjuje nekadašnje, izuzetne Land Roverove TDV8 3,6- litarske motore kojima su ranije bila opremana samo vozila Range Rover. Potpuno novi „super dizel“ kombinuje superiornu snagu (313 KS), ogroman maksimalni obrtni momenat (700 Nm) sa neuporedivim nivoom prefinjenosti.

Uprkos ekstra performansama, novi V8 motor emitruje manju količinu štetnih izduvnih gasova, ima manju potrošnju goriva i za impresivnih 14 odsto nižu emisiju CO2 od svog prethodnika, a ispunjava stroge Euro 5 standarde o emisiji. Za ilustraciju ekonomičnosti, podatak da je potrošnja u kombinovanom ciklusu samo 10,2 litara na 100 km, što je najniža prosečna potrošnja za ovaj model u čitavoj njegovoj dosadašnjoj istoriji.

Povezana vest:  Salon automobila i Motopassion od 22. do 28. marta

Novi dizel motor se „sparuje“ sa novim, elektronski kontrolisanim ZF osmostepenim automatskim menjačem, koji su specijalno za ovaj model podesili inženjeri Land Rovera, tako da ujedinjuje svilenkasto glatko prebacivanje iz stepena u stepen, izuzetno brzi odaziv na komande sa pedale „gasa“ i uzorno ekonomičnu potrošnju goriva. Ova kombinacija je odista impresivna, jer omogućava bukvalno „katapultiranje“ Range Rovera od 0 do 100 km/h – za samo 7,5 sekundi.

Za obuzdavanje ogromne brzine i snage, Range Rover sa novim dizel motorom je opremljen novim kočionim sistem Brembo (ugrađuje se i u benzinske varijante). Garantuje ogromnu snagu pri zaustavljanu koja je potrebna za vozila ovakvog „kova“. Sistem se sastoji od ventilirajućih diskova napred, prečnika 380 mm sa jedinstvenim, lakim, aluminijumskim čeljustima sa šest klipova i ventilirajućih diskova pozadi, prečnika 365 mm sa jednoklipnim čeljustima.

Povezana vest:  Chevrolet priređuje gozbu na Sajmu automobila u Parizu

Osim motora i menjača, na Range Roveru sa dizel agregatima za modelsku 2011. nov je i Terrain Response® sistem (dvostruko unapređen), što uz brojne suptilne promene obezbeđuje da ovaj model zadržava krunu kralja u segmentu luksuznih SUV-a.

Posetioci beogradske izložbe će na štandu Land Rover/Range Rover moći da dobiju i prve informacije o sasvim novom modelu Range Rover Evoque, čija je prodaja na evropskim tržištima najavljena za početak jeseni 2011. godine. Grand Motors nudi mogućnost da se ta vozila već rezervišu.