opel_corsa-Lena_Meyer_Landruth

Korsa ecoFLEX: Niska potrošnja goriva i emisija CO2 gasova – mnogo zabave pri vožnji

EcoFLEX verzija je član sa najnižom potrošnjom i posebno niskom emisijom u svim Opelovim klasama. Nova Korsa ecoFLEX idealno ilustruje Opelovu filozofiju razvoja ekološki odgovornih automobila koji su i dalje zabavni za vožnju. Opelova nova super efikasna Korsa ecoFLEX se napaja sofisticiranim 1,3 CDTI dizel motorom od 70 kW/95 ks, sa turbo punjenjem varijabilne geometrije i sada opremljena novom Start/Stop tehnologijom. Ispunjava Euro 5 standarde emisije i opremljena je filterom krutih čestica koji smanjuje emisije koje su najštetnije za zdravlje, treba joj samo 3,5 l/100 km i ispušta samo 94 g/km CO2 u verziji sa troje vrata (pet vrata: 3,6 l/100 km i 95 g/km), a u isto vreme pruža snažne i energične performanse. Sa Korsa ecoFLEX modelom, vozači službenih i privatnih automobila u mnogim evropskim zemljama mogu da imaju koristi od specijalnih povlastica na ekološki porez i od veoma niskih troškova za gorivo bez zagađivanja vazduha česticama dizela.

1,3 CDTI motor u novom Korsa ecoFLEX modelu sa 70 kW/95 ks koristi turbo napajanje i ima 190 Nm obrtnog momenta između 1.750 i 3.250 obrtaja po minuti.

Motor kod modela Korsa ecoFlex kombinuje dve prednosti: nizak nivo CO2 i visoke performanse. Opelovi inženjeri su ovo postigli upotrebom turbo napajanja sa varijabilnom geometrijom turbine, što je znatno unapredilo performanse motora. Takođe su optimizovali kalibraciju motora da bi znatno pojačali nizak obrtni momenat i maksimalnu snagu, tako čineći novi sistem prenosa mogućim. Duži odnos prenosne opreme je odabran za jedinicu sa pet brzina, u korist potrošnje goriva i vrednosti CO2 ispod 100 g. Nova Korsa ecoFLEX sa 70 kW/95 ks dostiže maksimalnu brzinu od 177 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za samo 12,3 sekunde.

Tehnologija pogonske ponude ali i dodatne inženjerske mere su učinile Korsu ecoFLEX super efikasnom. Aerodinamika je unapređena spuštanjem automobila za 20 mm i optimizovanjem vazdušnih puteva preko oduvnog sistema. Točkovi imaju nove, efikasnije kape radkapni. Korsa ecoFLEX je opremljena specijalnim 175/70 gumama sa optimizovanim otporom kotrljanja i svetlijim 14-inčnim čeličnim točkovima, dok su točkovi od 15 inča opcioni.

Povezana vest:  Originalno Mercedes-Benz motorno ulje - prvo ulje dostojno Zvezde

{vsig}OPEL_CORSA_2011{/vsig}

Opel ecoFLEX: Start/Stop za smanjenje emisije CO2

Opel ubrzano uvodi Start/Stop tehnologiju za uštedu goriva u većinu ecoFLEX modela. Nakon verzije Korsa 1,3 CDTI sa 55 kW/75 ks u leto 2010. koja je imala 10,8% manju potrošnju goriva zahvaljujući ovom sistemu (sa 4,5 na 4,0 l/ 100 km), sada i najsnažnija verzija motora 1,3 CDTI dobija ovaj sistem. Do kraja 2011. godine, sve linije Opelovih proizvoda će imati ovu ekološku tehnologiju.

Start/Stop princip je jednostavan: motor koji ne radi ne može da troši gorivo. Umesto da stoji u praznom hodu na semaforima ili železničkim prelazima, motor će se automatski ugasiti kada vozač izbaci automobil iz brzine i otpusti kvačilo. Ovo je naznačeno na brojaču obrtaja koji ide na „AUTOSTART“ poziciju, i takođe označava da je sistem spreman da ponovo pokrene motor. Kada se svetlo na semaforu promeni, vozač jednostavno pritisne papučicu kvačila da pokrene motor, prebaci u prvu brzinu i kreće. Uklanjanjem praznog hoda motori emituju manje štetnih gasova. Još važnije, pošto nema buke motora, stajanje je tiše za putnike ali i za pešake i bicikliste u gradskim sredinama. Naravno, vlasnici ovog modela će videti najveću uštedu pri gradskoj vožnji. U gradskoj vožnji, Korsa 1,3 CDTI sa 70 kW/95 ks i Start/Stop tehnologijom emituje 8,7% manje CO2 od slične verzije bez ove ekološke tehnologije – ili 4,2 l/100 km, u poređenju sa 4,6 l/100 km bez Start/Stop tehnologije. U kombinovanom ciklusu, Korsi 1,3 CDTI sa Start/Stop tehnologijom je potrebno svega  3,5 litre dizela na 100 km.

Povezana vest:  Lancia na 68. Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji

Naravno, grejanje, hidraulika upravljača i kočnice ostaju aktivni kako bi putnici bili bezbedni čak i dok je motor privremeno isključen: Start/Stop sistem nije aktiviran ako nije bezbedno da se to učini, ako bi mogao da utiče na rad motora ili ako će to uticati na udobnost vozača i putnika.

Sledeći uslovi moraju da se ispune kako bi se aktivirala Start/Stop tehnologija:

–  da hauba bude dobro zatvorena;

–  da su vozačeva vrata zatvorena;

–  da je pričvršćen sigurnosni pojas;

–  da je motor zagrejan;

–  da je akumulator potpuno napunjen;

–  da temperatura tečnosti za hlađenje motora nije suviše visoka;

– da temperatura okoline nije suviše niska (ispod -10°C),

(sistem se neće aktivirati ako je temperatura niža od ovoga);

–  da je vakuum kočnice dovoljan da osigura optimalan kapacitet kočenja;

– da funkcija čišćenja filtera krutih čestica nije aktivna.

Ukoliko dođe do promena ovih uslova tokom automatskog zaustavljanja motora koje je vozač naložio (AUTOSTOP), sistem može automatski da pokrene motor bez intervencije vozača. A pošto neki vozači više vole da isključe sistem, mogu da pritisnu ECO dugme koje se nalazi na centralnoj konzoli i da ga ručno isključe. Sistem je deaktiviran kada se LED svetlo u tipki ugasi.

Tokom automatskog prestanka rada motora, opcije koje će biti onemogućene uključuju električno odmagljivanje zadnjeg prozora i zagrevanje spoljašnjih bočnih retrovizora. Ostale opcije će biti prebačene na opciju uštede energije a napon sistema za zabavu će biti zaštićen tokom paljenja. To znači da navigacioni sistem ne treba da se resetuje nakon što se motor ugasi.

ecoFLEX: Konstantna unapređenja u službi životne sredine

Opel je predstavio ecoFLEX liniju 2007. godine, i od tada je posvećen odgovornosti prema životnoj sredini.

Povezana vest:  Proizvodna verzija Opel Ampera modela: Svetska premijera u Ženevi

Kada je lansirana 2007. godine, Opel Korsa 1.3 CDTI ecoFLEX (55 kW/75 ks) se odmah dokazala izuzetno niskom potrošnjom goriva od svega 4,5 l/100 km i emisijom CO2 od samo 119 g/km (pri kombinovanom radu). Godinu dana kasnije, vrednosti su smanjene na 109 g/km i 4,1 l/100 km pa čak i na 105 g i 4,0 l/100 km kada modeli nisu imali filter krutih čestica. Od januara 2010. godine, Corsa 1,3 CDTI ecoFLEX se prebacila na snažniju varijantu od 70 kW/95 ks, u isto vreme redukujući potrošnju goriva i emisiju na 3,7 l/100 km i 98 g/km CO2 ( 3-vrata). Opremljena sa Start/Stop tehnologijom, ta ista Corsa 1,3 CDTI ecoFLEX (70 kW/95 ks) danas emituje 94 g/km CO2 i troši 3.5 l/100 km. Napredak je očigledan!

Danas Opel ima veliki broj automobila pored Korse, koji su opremljeni ecoFLEX tehnologijom, uključujući i Insigniu i Astru, i nastavlja da radi na unapređenju svih članova ove porodice, posebno ekonomičnih vozila.

Insignia ecoFLEX, na primer, ima izvanrednu CD vrednost od 0,26, što je svrstava među najznačajnije limuzine na svetu. Kombinuje potrošnju goriva od 4,9 litara dizela na 100 km i 129 g/km CO2 sa izlazom od 118 kW/160 ks (Insignia Sports Tourer: 134 g/km CO2 i 5.1 l/100 km).

Nova Astra 1.3 CDTI ecoFLEX lansirana početkom 2001. godine ima Start/Stop sistem koji drži potrošnju goriva na 3,9 litara dizela na 100 km i emisiju na 104 g/km CO2 (Sports Tourer: 4.1 litara i 109 g).

Od Agile do Zafire, Opelova linija ecoFLEX modela ispunjava najraznovrsnije potrebe vozača u pogledu vozačkog profila i tipa upotrebe dok u isto vreme ostaje pristupačna. Opel u ovom segmentu nudi pogone na benzin, dizel tečni naftni gas (TNG) i komprimovani prirodni gas (KPG).