Zafira 1

Nova Opel Zafira Tourer: Prvoklasni transformer

Opel Zafira Tourer imaće svetsku premijeru na 64. međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu od 15. do 25. septembra 2011. Kroz savršen spoj funkcionalnosti i udobnosti Zafira Tourer unosi vrhunske kvalitativne vrednosti i inovativne tehnologije Insignije kao i Opelovu konstruktorsku filozofiju – “spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti” – u segment monokeb vozila.

Pojam “Tourer” u imenu vozila označava kvantni skok unapred. Sa značajno izmenjenim sistemom sedenja Flex7, treća generacija Opelovog kompaktnog monokeba postavlja nove standarde fleksibilnosti i kvaliteta kabine. Međutim preobražaj ide i dalje od ove poboljšane sposobnosti menjanja izgleda kabine: Ukupno iskustvo je podignuto na viši nivo. Opuštena vožnja, zahvaljujući prefinjenom dizajnu, osećaju prostranosti u kabini, unapređenoj šasiji i inovativnim tehnologijama koje poboljšavaju udobnosti i bezbednost.

Pionir fleksibilnosti nudi putnicima na zadnjim sedištima nov, prvoklasni osećaj

Kada je izbačena na tržište 1999. godine, prva generacija modela Opel Zafira bila je ne samo prvi sedmosed u klasi, nego je i postavila nove standarde sa poptuno integrisanom unutrašnjom fleksibilnošću. To znači da nema potrebe da se uklanjaju i odlažu teška sedišta. Od 1999. godine, Opel je prodao više 2,2 miliona jedinica dve generacije Zafire u Evropi. Uz Merivu, vodeći model u klasi malih monokeb vozila u Evropi, Zafira je učvrstila vođstvo Opela u u postavljanju standarda fleksibilnosti i u monokeb segmentu.

Vrhunska fleksibilnost je vizit karta nove Zafire Tourer. Opelovi inženjeri su značajno unapredili pametno osmišljen koncept sedenja Flex7. Dok se ceo treći red i dalje može preklopiti tako da bude u nivou sa podom prtljažnika, drugi red je potpuno preoblikovan: više nije u izvedbi kupea, nego se sada sastoji od tri odvojena, pojedinačna sedišta, koja se mogu potpuno preklopiti i pomerati nezavisno jedno od drugoga. Svako od sedišta ima mogućnost uzdužnog pomeranja od 210 mm.

Pored toga, putnici u drugom redu uživaju u prednostima jedinstvenog opcionog salonskog sistema sedenja, sa prostranošću i udobnošću svojstvenim limuzini. Zahvaljujući pametno osmišljenom mehanizmu preklapanja, zadnja strana srednjeg sedišta u drugom redu preklapa se na dole i okreće, kako bi pružila udobne rukonaslone putnicima na bočnim sedištima. Uzdužni pokret bočnih sedišta je u ovom slučaju produžen na  280 mm – 70 mm više nego kod standardne verzije i 80 mm više u odnosu na trenutno aktuelnu Zafiru. Pored toga, spoljna sedišta klize 50 mm prema središtu kabine, što je istinski novitet u segmentu.

Spoj uzdužnih i bočnih pokreta pruža prvoklasnu udobnost i jedinstven osećaj putovanja u „salonu na točkovima“ sa maksimalnim individualnim prostorom i ergonomijom, s obzirom na to da putnici mogu da menjaju položaj kako im odgovara tokom putovanja. Ovaj naglasak na ličnoj udobnosti čini Zafiru Tourer nečim što je mnogo više od porodičnog vozila. Opelovi konstruktori pretvorili su fleksibilni enterijer u oazu udobnosti, mesto za opuštanje i uživanje u prostranosti – bilo da vozilo služi za poslovni put ili dugo putovanje sa prijateljima.

Povezana vest:  Momačka sprava za prestiž

Jedinstvena svojstva dodatno unapređuju fleksibilnost Zafire Tourer

Zahvaljujući prostranosti kabine i fleksiblnom sistemu sedenja, Zafira Tourer nudi 710 litara prtljažnog prostora u izvedbi petoseda (65 litara više u odnosu na aktuelnu Zafiru), i do 1860 litara (+ 40 litara) kada su oborena sva sedišta.

Takođe pruža i izdašan prostor za odlaganje, uključujući revolucionarnu višenamensku konzolu FlexConsole, kao poboljšanje inovativnog FlexRail sistema koji je uveden prošle godine na modelu Meriva. Ova inovacija koja definiše standarde je samo još jedan primer vrhunske fleksibilnosti modela Zafira Tourer. Rukonaslon sa odeljkom za odlaganje stvari i nosač držača za čašu klize po aluminijumskim šinama do željenog položaja, dajući mogućnost fleksibilne upotrebe prostranog prostora za odlaganje stvari između prednjih sedišta – tačno tamo gde je to najpristupačnije i najkorisnije.

Druga generacija ekskluzivnog Opelovog integrisanog FlexFix nosača bicikla takođe ima premijeru na novoj Zafiri Tourer. Do danas je oko 60.000 kupaca Opela kupilo ovaj priznati nosač za bicikle koji je integrisan u zadnji branik i izvlači se prosto poput fioke. Nadograđujući iskustvo prve generacije, sistem je rekonstruisan i poseduje novi uređaj za učvršćivanje, koji ga čini funkcionalnijim i lakšim za upotrebu.

{vsig}ZAFIRA{/vsig}

Zafira Tourer se izdvaja svojim sportskim izgledom

Zafira je ikona Opelove fleksibilnosti i želeli smo da u njenu treću generaciju unesemo više emocije i vrhunskih kvaliteta”, kaže Mark Adams, Potpredsednik zadužen za dizajn u, Opel/Vauxhall-u. “ Opel Zafira Tourer zauzima stav svojim utegnutim sportskim izgledom i vrhunskim osećajem”.

Istaknut prednji deo sa smelom “bumerang” grafikom koja se pruža od vrha farova do donjeg dela maglenki, Opelov osoben središnji nabor i ponosna trapezoidna rešetka daju napredan izgled, neobičan za monokeb vozila, u skladu sa drugim modelima u liniji. Farovi su sa Opelovim tipičnim, krilovito oblikovanim dnevnim svetlima.

Probojna, aerodinamična karoserija Zafire Tourer daje vozilu siluetu koja podseća na super brze vozove. Pojasna linija pruža se prema gore na način na koji se udara hokejaškom palicom, i vizuelno potiskuje vozilo unapred, dok karakteristična Opelova „oštrica“ daje osećaj pokreta bočnoj strani vozila.

Krilovita grafika na farovima iskopirana je na zadnjim svetlima, koja mogu biti unapređena LED tehnologijom. Horizontalna hromirana letva sa Opelovim logom prostire se duboko u podeljenu svetlosnu grupu, dajući Zafiri Tourer širok sportski izgled u zadnjem delu i osećaj vrhunskog kvaliteta.

Povezana vest:  "Reno" planira izradu ultra jeftinog vozila od 2.500 evra

Kada je u pitanju enterijer, vidljivost na mestu vozača je dramatično povećana, zahvaljujući potpuno  izmenjenom izgledu prednjeg dela, sa uskim A stubovima, velikim bočnim staklima i izmeštenim retrovizorima, koji su sada postavljeni na vratima.

Kabinom visoko-kvalitetne izvedbe dominiraju dinamični, vajarski oblici i osećaj prostrane udobnosti. Svetla, prostrana salonska atmosfera u Zafiri Tourer može biti unapređena opcionim panoramskim vetrobranom – inovacijom koju je Opel uveo 2005. godine modelom Astra GTC. On se prostire u vidu širokog staklenog krova, koji se vizuelno pruža do zadnje strane vozila.

Prilagodljivo FlexRide upravljanje šasijom unapređuje udobnost i sigurnost vožnje

Radi opuštenog osećaja u vožnji, Zafira Tourer mehatronička šasija izvedena je tako da pruži vrhunski nivo udobnosti i bezbednosti. U poređenju sa prehodnom generacijom, međuosovinsko rastojanje i tragovi su značajno povećani radi udobnosti vožnje i dinamičke stabilnosti: Međuosovinsko rastojanje je sada 2.760 mm (+ 57 mm), dok je prednji trag 1.584 mm (+ 96 mm) a zadnji 1.588 (+ 78 mm).

Zafira Tourer ima prednju osovinu Insignije, sa izolovanim podramom i Mekfirson podupiračem. Izgled zadnje osovine je jedinstven u monokeb segmentu. Kao kod Astre, reč je o spoju compound crank osovine sa Wattsonovom vezom. Ova izvedba ima višestruke prednosti: Pored izvrsne stabilnosti/upravljanja, udobnosti i zvučne izolacije, ona  je i lakša i kompaktnija nego multi-link osovina , kod koje, na primer, ne ostaje dovoljno prostora za postavljanje integrisanog FlexFix nosača bicikla, koji se nudi kod Zafire Tourer.

Inteligentan, potpuno prilagodljiv Flex-ride sistem upravljanja šasijom kod Zafire Tourer, koji je retkost u monokeb segmentu, poboljšava udobnost i sigurnost u vožnji. Automatski se prilagođava uslovima na putu, ugaonoj brzini, kretanju vozila i pojedinačnim stilovima vožnje kako bi se obezbedila maksimalna stabilnost, nudeći mogućnost izbora između tri vrste podešenja: uravnotežen Standard mod, “Tour” mod usredsređen na udobnost i aktivniji “Sport” režim.

Veća bezbednost u vožnji zahvaljujući inteligentnim sistemima podrške

Inovativni sistemi podrške vozaču poboljšavaju udobnost u vožnji i ukupnu bezbednost u novoj Zafiri Tourer.

-Novina u Opelovoj liniji, radarsko prilagodljivo upravljanje vožnjom (ACC) sa kočenjem koje sprečava sudare (CMB) konstantno prati kretanje vozila ispred. Ukoliko nije opažena određena bezbedna razdaljina, sistem automatski smanjuje brzinu vozila ili, u krajnjem slučaju, uključuje hitno kočenje kako bi sprečio sudar.

Prednji sistem kamera Opel Eye druge generacije takođe doživljava svoju premijeru u modelu Zafira Tourer. Mada i dalje poseduje poznati sistem za upozoravanje pri prelasku u drugu traku (LDW), funkcionalnost njegovog sistema za prepoznavanje saobraćajnih znaka (TSR) se popravila i znatno je proširena. Ova kamera podržava i nove funkcije kao što su:

-Sistem za održavanje razmaka od vozila ispred (FDI) koji vizuelno obaveštava vozača o razdaljini od vozila ispred njega.

Povezana vest:  Chevrolet: Velike premijere novih modela na Beogradskom sajmu automobila (FOTO)

-Sistem za upozorenje od frontalnog sudara (FCA) koji vozača upozorava putem vizuelnih i zvučnih znaka o predstojećem sudaru sa vozilom ispred njega.

-Sistem inteligentnog osvetljenja (ILR) koji uvodi novu funkciju  sistema Bi- ksenonskog prilagodljivog prednjeg osvetljenja (AFL+): Prilagođava nizak svetlosni snop farova razdaljini od vozila ispred njega i konstantno ga prilagođava radi optimizacije osvetljenja puta bez zaslepljivanja.

Sledeći inovativni pomoćni sistemi takođe imaju debi u modelu Zafira Tourer:

-Bočno obaveštavanje o slepoj tački (SBSA) upozorava vozača o mogućnosti sudara pri menjanju traka.

-Kako bi olakšao manevrisanje prilikom parkiranja, unapređeni pomoćni sistem za parkiranje (APA) pomaže vozaču da nađe adekvatan prostor za parkiranje i navodi ga da uđe; a kamera za zadnji deo čini da čak i teški manevri na malom prostoru budu dečija igra.

Visoko efikasni dizel i benzinski motori na raspolaganju od izbacivanja na tržište

Prilikom izbacivanja na tržište ove jeseni, Opel Zafira Tourer će biti dostupna sa tri verzije 2,0-litarskog CDTI komon-rejl turbo dizel motora, koji je poznat iz modela Astra i Insignia. Izlazne snage tih motora su 81 kW/110 KS i 96 kW/130 KS, dok je najbolja jedinica u ovoj ponudi prerađena da može da postigne 121 kW/165 KS. Linija benzinaca uključuje dva smanjena, ekonomična 1,4 ECOTEC benzinska motora sa turbo punjenjem, sa 88 kW/120 KS i 103 kW/140 KS. Šestostepeni ručni i automatski sistemi prenosa su u ponudi.

Opelova nova Start/Stop tehnologija koja donosi dodatnu uštedu u potrošnji goriva, posebno u gradskom saobraćaju, je u ponudi kako sa 1,4-litarskim Turbo benzincem tako i sa 2,0-litarskim CDTI pogonskim sistemom.

Ubrzo nakon debija, ponuda modela Zafira Tourer će biti proširena super ekonomičnim ecoFLEX modelom kao i verzijama koje koriste kompresovani prirodni gas (CNG) i tečni naftni gas (LPG). Nekoliko meseci nakon toga ćemo predstaviti i pogonske sisteme visokih performansi, uključujući i benzince potpuno nove generacije.

 

Opelova proširena ponuda monokeb modela uključuje dva modela Zafire

Pošto je segment kompaktnih monokeb vozila nastavio rast od početka 2010. godine, očekuje se da će biti dodatno osnažen od strane Opela. Aktuelni model Opel Zafira će ostati u ponudi pored novog, prefinjenijeg modela Zafira Tourer, omogućivši tradicionalnim kupcima da imaju koristi od funkcionalnog, fleksibilnog kompaktnog monokeb modela po veoma pristupačnoj ceni.

Opelova linija monokeb modela se time sastoji iz modela mini Agila (dužina: 3,74 metra), male Merive (4,29 m), kao i kompaktne Zafire (4,47 m) i Zafira Tourer modela (4,66 m).

Oba modela Zafire će se proizvoditi ekskluzivno u Opelovoj fabrici u Bohumu, u Nemačkoj.