Audi A1 clubsport quattro

Audi A1 clubsport quattro

Automobil koji je bio u centru pažnje trodnevne manifestacije „Wörthersee Tour 2011” je odavao utisak kao da je upravo stigao iz fabrike i da je na putu ka trkačkoj stazi.

Jedinsvetni Audi A1 clubsport quattro je napravljen samo za potrebe ove manifestacije, a cilj Audi inženjera je bio da postojeća rešenja iz serijskog automobila dovedu do samih granica postojeće tehnologije.

Za pogon ovog posebnog vozila je zadužen tipični Audi pogonski agregat – redni turbo petocilindraš sa radnom zapreminom od 2,5 litara. Identičan agregat pogoni serijske modele TT-RS i RS3, sa tom razlikom da u sajamskom eksponatu isti agregat proizvodi daleko više snage – 503KS i 660Nm.

Povezana vest:  Opel Monza koncept: Info-zabavni sistem i povezanost budućnosti

Težina vozila je samo 1390kg pa je uz pomoć snažnog 2.5 TFSI moguće ubrzati od 0 do 100km/č za samo 3,7 sekundi, dok je ubrzanje od 0 do 200km/č 10,9 sekundi. Zanimljivost je podatak da automobil u četvrtom stepenu prenosa ubrzava od 80 do 120km/č za samo 2,4 sekunde. Maksimalna brzina je ograničena na 250km/č.

Manuelni šestostepeni menjač i quattro pogon su kompletno preuzeti iz TT-RS modela. 19” točkovi sa 255/30 pneumaticima ispod sebe kriju velike karbonske kočnice.

Povezana vest:  Premijera nove Opel Astre u Srbiji

Audi A1 clubsport quattro 1

Karoserija je ofarbana u “Glečer” belu boju koja posebno dobro ističe dodatne na karoseriji vozila. Bočni stubovi su izrađeni u sjajno crnoj boji, a krov je od CFRP materijala.

Prednja zavesica sadrži i velike otvore za dotok vazuha, dok se topao vazduh izbacuje kroz dva otvora na poklopcu motora. Jednodelna prednja maska kojom dominira audi logotip izrađen od aluminijuma daje posebno agresivan, a opet u potpunosti u skladu sa aktuelnim dizajnerskim trendom, izgled. Zadnjim delom vozila dominira krovni spojler. Aerodinamici vozila dodatno pomaže zadnji difuzer.

U unutrašnjosti se nalaze samo dva sedišta, dok se umesto zadnje klupe nalaze poprečna ojačanja putničkog prostora u skladu sa sportskim aspiracijama vozila. Tu se nalaze i ostave za odlaganje trkačih kaciga vozača i suvozača, koji na raspolaganju neće imati pogodnosti kao što su infotainment, MMI ili audio sistem. Lagana sedišta preuzeta iz R8 GT modela nude vruhsku vočnu potporu, a da pri tome teže daleko manje nego ranije.

Povezana vest:  ALFA ROMEO 4C CONCEPT IZABRAN ZA NAJLEPŠI KONCEPT AUTOMOBIL GODINE

Unutrašnjost vozila je u tamno sivoj boji, a veće površine su pokrivene mat obojenim CFRP materijalom koji obezbeđuje manju ukupnu težinu vozila. Komande menjača i nožne komande su izrađene od aluminijuma.