Opel Ampera_0

Opel Ampera: prvo električno vozilo koje može da ide bilo gde i bilo kada

Opel unapređuje mobilnost i ispunjava svoje obećanje: revolucionarna, uglađena i praktična Opel Ampera je prvi evropski električni automobil koji vam pruža mogućnost da odete bilo gde i bilo kada. Prve isporuke serijskih modela će biti realizovane do kraja ove godine.

Točkovi modela Ampera imaju elektronski pogon u svakom trenutku. Jedinstvena litijum-jonska baterija of 16 kWh napaja unapređenu pogonsku jedinicu od 111 kW/150 KS i omogućava joj da ostvari 40 do 80 km električne vožnje sa nultom emisijom – u zavisnosti od terena, vozne tehnike i temperature – kada je potpuno napunjena. Prema ECE R101 regulativi za merenje potrošnje goriva i emisije CO2 , Ampera troši manje od 1,6 l/100 km i emituje manje od 40 g/km CO2 (preliminarni podaci).

Na putu, Amperin Voltec električni pogonski sistem obezbeđuje aktivne performanse i obećava iskustvo u vožnji bez premca. Trenutni obrtni momenat od 370 Nm omogućava ubrzanje od 0-100 km/h za oko 9 sekundi i maksimalnu brzinu od 161 km/h. Ampera donosi skoro bešumnu električnu vožnju pri upotrebi baterije i visoko prefinjene NVH performanse čak i pri vožnji sa produženim dejstvom.

Zahvaljujući Amperinoj inteligentnoj i praktičnoj opciji produženog dejstva, vozači mogu da budu mirni jer ne može da im se desi da ostanu na putu sa istrošenom baterijom. Ampera nudi sve ekološke pogodnosti i nadahnute vozne performanse automobila sa baterijskim napajanjem bez ikakvih  nedostataka.

Dok nezavisna istraživanja pokazuju da je Amperin domet vožnje na bateriju sa nultom emisijom dovoljan da zadovolji dnevne potrebe 80% evropskih vozača, ona takođe pruža ukupan domet vožnje od preko 500 km zahvaljujući njenom benzinskom motoru za proširenje dejstva. On je neprimetno angažovan na proizvodnji električne  energije ako i kada se baterija nađe na minimumu.

Jednako jedinstven kao njen Voltec električni pogonski sistem je Amperin upečatljiv dizajn. Sveden, aerodinamično efikasan stil obuhvata kabinu koja zamenjuje konvencionalne brojače i instrumente ekranima visoke definicije u boji, koji su osetljivi na dodir.

Ovo je takođe automobil koji je praktičan za upotrebu. Format karoserije sa petoro vrata nudi udoban smeštaj za četiri odrasle osobe sa zadnjim sedištima koja se skroz sklapaju i sa kapacitetom prtljažnika od 310 litara.

Ampera koja će se naći u prodaji krajem ove godine otelovljuje Opelovu tradiciju u pružanju naprednih tehnologija koje donose realne pogodnosti po realnim cenama. Kao i svi Opelovi proizvodi, Ampera ima doživotnu garanciju/garanciju na 160.000 km (Nemačka/V. Britanija) i garanciju od 8 godina/na 160.000 km za baterijski sistem.

Ampera će se naći u prodaji širom Evrope po preporučenoj maloprodajnoj ceni od 42.900 evra (sa PDV-om; uzevši u obzir razlike u setovima dodatne opreme na tržištima, cene u svakoj zemlji mogu da variraju). Za razliku od ostalih proizvođača, Opelova cenovna politika eliminiše zabune jer uvek navodi ukupnu cenu automobila i baterije.

Povezana vest:  Nova Captiva u SUV izvedbi odlikuje se sportskim dizajnom i potpuno novom linijom motora

Opel Ampera je svuda odlično prihvaćena. Već je osvojila veliki broj nagrada kako od strane medija tako i od strane javnosti. Opelovo električno vozilo takođe elektriše hiljade e-pionira širom Evrope. Sve su to potencijalni kupci koji su među prvima odveli Amperu na test vožnju. Oni dobijaju ekskluzivne informacije i usluge, kao i veliki broj drugih pogodnosti. Preko 5.000 potencijalnih kupaca se već pridružilo ePioneer (e-pionir) zajednici na www.opel-ampera.com. Opel očekuje da prodaja modela Ampera u 2012. godini dostigne oko 10.000 jedinica .

„Za razliku od konvencionalnog električnog vozila, Opel Ampera može da bude jedini automobil koji vam treba“, rekao je Alen Vizer, Potpredsednik sektora prodaje, marketinga i postprodajnih usluga u Opelu. „Ampera ima sve: revolucionaran pogonski sistem, napredan stil, odličan stepen bezbednosti, visok kvalitet i jednostavne funkcije, sve u kombinaciji sa vrhunskom voznom dinamikom.“

Ampera je nešto više od fascinantnog proizvoda visoke tehnologije sa sjajnom ekološkom vrednošću. Vizer dodaje: „Ona pretvara viziju u stvarnost, te time interpretira Opelovu filozofiju i vrednosti na izuzetno napredan način koji postavlja trendove. Ampera predstavlja najzeleniji, najpozitivniji, kreativan način razmišljanja kompanije koji je okrenut ka budućnosti, sa kojim se hvatamo u koštac sa budućim izazovima.“

Ampera predvodi ponudu Opelovog vodećeg industrijskog programa proizvoda električne mobilnosti, koji uključuje male, čiste automobile koji se kreću na baterijski pogon namenjene gradskoj vožnji i razvoj vozila sa pogonom na vodonične ćelije koja generišu sopstveno snabdevanje električnom energijom.

Revolucionarni Voltec električni pogonski sistem

Električna pogonska jedinica koja se nalazi ispod haube pored benzinca, sastoji se od električnog vučnog motora, električnog generatora/motora i planetarnog seta opreme koji unapređuje ukupnu efikasnost smanjujući kombinovanu rotacionu brzinu električnih motora. Za razliku od konvencionalnog pogonskog sistema, ovde nema stepenastih prenosnih mehanizama.

Kod produženog dejstva koje se aktivira uvek kada baterija dođe do minimuma, pogonska snaga iz generatora je neprimetno prevedena u elektronsku pogonsku jedinicu. Generator napaja visokoefikasan 1,4-litarski benzinac sa 63 kW/86 KS.

Opel očekuje da će u 90% vremena vozači birati jednu od dve glavne opcije vožnje: Normal i Sport. „Sport“ opcija pojačava osetljivost pedale gasa. Tu su i dve dodatne opcije za posebne situacije pri vožnji: „Mountain“ (planinska) opcija obezbeđuje dovoljnu količinu energije za održivu vožnju na planinskim putevima. „Hold-charge“ (ekonomična) opcija štedi preostali kapacitet energije baterijskog pakovanja aktivacijom benzinca – ovo je korisna opcija za potpunu upotrebu Amperinog pogonskog sistema koji radi na bateriju, za upotrebu u zonama sa ograničenom emisijom, kao što su urbana područja i gradski centri.

Povezana vest:  U Beograd stigao sportski elektroautomobil "Tesla roudster"

Jedinstvena baterija u obliku slova „T“ teška 198 kg, sa 16 kWh (instaliranog kapaciteta) smeštena je u centralnom tunelu vozila i zaštićena je potpornim šinama od martenzita ultra velike snage. Sastoji se iz 288 litijum-jonskih ćelija u obliku prizme i konfigurisana je za optimalne performanse i izdržljivost. Ovaj pravi prvenac u industriji koristi termalni sistem upravljanja i jedina je masovno proizvedena baterija koja može da se greje ili hladi. Opelov centar alternativnih pogonskih sistema za Evropu u Majnc-Kastelu, u blizini Riselshajma, igrao je ključnu ulogu u naprednom inženjeringu baterijskog sistema.

Ampera se veoma lako puni i dolazi opremljena šest metara dugim kablom za punjenje koji je zgodno smešten u gepek. Koristeći standardnu utičnicu od 230V/16A, vlasici mogu potpuno da napune bateriju za manje od četiri sata, a mogu i da programiraju vreme punjenja kako bi iskoristili jeftiniju električnu energiju.

Opel Ampera 1

Spoljašnji i unutrašnji dizajn: Elektrificirajuće dobar izgled

Uglađena, izvajana i precizna: Ampera unosi Opelov nagrađivani dizajnerski jezik u segment električnih automobila kombinujući skulpturalnu umetnost sa nemačkom preciznošću. Fino izbalansirane proporcije su ukombinovane sa niskim, širokim stavom koji Amperi daje dinamičan futuristički izgled. Električni automobili nikada nisu izgledali tako dobro!

Upečatljiva kućišta za farove u obliku bumeranga – novi element Opelovog dizajnerskog jezika – su jasno prepoznatljiv detalj modela Ampera, kao i njegova istaknuta rešetka i smeo Opelov logo. Svaki aspekt ovog revolucionarnog automobila je dizajniran i analiziran da bude u službi efikasnosti. Ampera je jedan od najaerodinamičnijih vozila koja štede energiju na tržištu.

Kabina Ampere oslikava inovativnu prirodu ovog pogonskog sistema. Dva interaktivna ekrana visoke definicije u boji označavaju jedinstven status automobila unutar Opelovog portfolija proizvoda. Oni su integrisani u prepoznatljiv Opelov obuhvatajući dizajn prednje strane.

Informacioni centar za vozača (DIC), rekonfigurisan grafički displej ispred vozača zamenjuje konvencionalne instrumente. Dizajniran za maksimalnu lakoću korišćenja, DIC je ukombinovan sa ekranom u boji osetljivim na dodir, koji se nalazi na vrhu centralnog stuba, i to je primarni interfejs za sve funkcije za zabavu, informisanje, navigaciju, kontrolu klime, upotrebu energije i punjenje.

Prikaz efikasnosti vožnje pored očitavanja brzine na DIC sistemu, prikazuje obrtnu loptu koja se kreće gore ili dole i menja boju u skladu sa brzinom, ubrzanjem i kočenjem vozila. Kada se lopta nalazi na sredini ekrana, to označava optimalnu upotrebu energije.

Kabina nudi sav prostor, udobnost i pogodnosti koje biste očekivali od kompaktnog automobila u premijum segmentu: fleksibilnost sa petoro vrata, udoban smeštaj za četvoro odraslih osoba, i kapacitet prtljažnika od 310/1005 litara sa podignutim/spuštenim sedištima. Baterija se nalazi nisko u sredni automobila, što omogućava upotrebu sedišta čiji nasloni se mogu skroz sklopiti.

Povezana vest:  Prelep, mlad , pametan - novi Citroen C3

Obimna oprema: Vrhunske opcije za zabavu i informisanje

Pored standardnog elektronskog klima sistema i radija sa kontrolama na volanu, ponuđen je i audio sistem Bose® Premium zajedno sa navigacionim sistemom, kao izborni set opreme.

Audio sistem Bose® Energy Efficient Series donosi superiorno audio iskustvo dok u isto vreme troši 50% manje energije od konvencionalnog audio sistema sa sličnim performansama. Sistem za zabavu i informacije dolazi sa šest zvučnika i podvuferom; takođe uključuje i hard disk od 60 GB koji nudi 30 GB prostora za čuvanje muzike; satelitsku navigaciju sa dinamičnim vođstvom u „realnom vremenu“; kontrole upravljanja; opciju prepoznavanja glasa i Bluetooth konekciju za mobilne telefone.

Električni sistem grejanja i hlađenja u kabini, kao i grejanje za prednja sedišta, obezbeđuje komfor enterijera sa velikim izborom za atmosferu ambijenta. Imamo tri nivoa podešavanja klime – samo Fan, Eco i Comfort – koji podešavaju efekat sistema za kontrolu klime na električni vozni domet vozila i potrošnju energije.

Opel Ampera 2

Šasija zabavna za vožnju, razvijena u skladu sa evropskim zahtevima

Ampera se ponaša kao fino podešen sportski sedan. Razvijena od strane Opelovih inženjera u Riselshajmu, karakteristike njene šasije su unapređene kako bi zadovoljile očekivanja  pronicljivih kupaca.

Prednje vešanje je na MekFerson oprugama sa laganim prednjim kontrolnim polugama i hidrauličnim čaurama. Polunezavisno zadnje vešanje ima torzionu osovinu koja kombinuje prednosti konvencionalne torzione osovine sa malom težinom i konstantnom kontrolom nagiba točka.

Električni sistem upravljanja sa kućištem inkorporira prvoklasan kvalitet ZF komponenti. Ima dvostruko ozubljenje, jedno za upravljanje a drugo za pomoć, pružajući varijabilno okretanje.

Unapređen sistem smanjenja trenja pri kočenju maksimalizuje energiju nakupljenu tokom kočenja. Dozvoljava maksimalno regenerativno kočenje preko električnog motora, napaja bateriju prilikom kočenja, i neprimetno koristi frikcionu kočnicu kada vozač jače pritisne kočnicu zarad brzog zaustavljanja – sve ovo je potpuno neprimetno za vozača.

Maksimalna pasivna bezbednost

Amperina struktura karoserije obezbeđuje izvanrednu otpornost na udar i tvrdoću, a oko 80% karoserije je napravljeno od čelika velike snage, ojačanog čelika ili čelika ultra visoke snage, kako bi se obezbedila superiorna zaštita pri sudaru.

Preko 50 kreš-trestova je sprovedeno pri različitim brzinama i uglovima tokom razvoja Amperinih sigurnosnih sistema, uključujući u frontalne, bočne i udare otraga, kao i prevrtanja.

Veliki broj testova je sproveden kako bi se obezbedila bezbednost sistema litijumsko-jonske baterije, uključujući i nepropusnost pri uslovima vlažnog ili poplavljenog puta. U hitnim slučajevima, baterija lako može da se izvadi od strane spasilačkih službi.

Ampera će se sklapati u General Motorsovoj fabrici Hamtramk u Detroitu. Baterije se proizvode u GM-ovoj fabrici za pravljenje baterija u Braunstounu, u blizini Detroita, prvoj fabrici tog tipa koja je izgrađena u SAD od strane ovog vodećeg proizvođača automobila.