stefan jacobyPorast zarade i prodaje Volvoa u drugom kvartalu 2011. godine

Volvo je u drugom kvartalu 2011. godine zabeležio operativnu zaradu (pre odbitka kamata i poreza) od 600 miliona švedskih kruna, što je povećanje od 170 miliona švedskih kruna u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

-Postupno se vraćamo održivoj profitabilnosti, mada nas čeka još mnogo posla, pre nego što ostvarimo naše ciljeve. Na mnogim tržištima je evidentan dobar porast prodaje, a intenzivno radimo i na revitalizovanju Volvo tržišne marke, kako bismo privukli još veći broj kupaca – kaže Stefan Jacoby, predsednik Volvo Car korporacije.

Povezana vest:  FENOMENALNA DECEMBARSKA PONUDA U VERANO MOTORSU

Operativno poboljšanje od 170 miliona švedskih kruna se objašnjava prvenstveno boljom ponudom raznovrsnih modela automobila. U prvih šest meseci 2011. godine Volvo je ostvario prihod od 1,2 milijarde švedskih kruna.

Prodaja automobila u drugom kvartalu je povećana za 26,6 odsto na 123.919 vozila, u odnosu na 97.884 u istom razdoblju 2010. godine. Porast je zabeležen u svim regionima, a najveći je u Kini, gde je iznosio punih 62,1 odsto u odnosu na 2010. godinu. Rast u Severnoj Americi iznosi 43 odsto, u Skandinaviji 17,7, a u Evropi 15,5 odsto. I tržišni udeo na svim tržištima je povećan.

volvo xc60

Za prvih šest meseci 2011. godine Volvo je prodao 230.746 vozila, što predstavlja povećanje od 20,3 odsto u odnosu na isti period 2010. godine. Stoga je u junu objavljena potreba za dodatnim proizvodnim kapacitetima, odnosno pokrenut program zapošljavanja dodatnih 600 radnika.

Povezana vest:  Audi RS6 Avant poseduje nezamislive performanse

Za poboljšanje prodaje se može prvenstveno zahvaliti snažnoj potražnji za modelima S60 i V60, dok prodaja XC60 crossover modela raste iz meseca u mesec. Kupci cene opredeljenost prema smanjenju emisije ugljen-dioksida, o čemu svedoči podatak da 19,2 odsto ukupne prodaje u Evropi čine štedljivi DRIVe modeli. U drugoj polovini ove godine započeta je i proizvodnja prvih 250 primeraka modela C30 Electric, kojim Volvo predstavlja novo poglavlje na putu prema nultoj emisiji CO2.

Povezana vest:  Nova Opel Meriva je dobitnik nagrade Zlatni Volan 2010

Sveukupno gledano, rezultat u prvih šest meseci ove godine razlog je za povrat samopouzdanja u Volvo korporaciji. Ipak, aktuelna nestabila ekonomska klima će verovatno rezultirati dodatnim promenama, kako cena sirovog materijala, tako i interesa kupaca, a na kraju i profita. Pored toga, smanjenje proizvodnih kapaciteta tokom letnih godišnjih odmora redovno utiče na rezultate u trećem kvartalu.

-Poslednja dešavanja u globalnoj ekonomiji otežavaju predviđanje situacije na tržištu automobila i moramo biti spremni na moguće nestabilnosti u zahtevima kupaca – zaključuje Stefan Jacoby.