chevroletcamarocoupe_static_11_medium

Chevrolet Camaro – Ponovno rođenje legende

Bio je to moćan automobil koji je osvojio srca i maštu ljudi iz raznih delova sveta, postavši motiv zidnih postera, majica i pesama naredne četiri decenije. Sada se vratio, bolji i moćniji nego ikada, spreman da ponovno preuzme svoje počasno mesto na evropskim putevima – i zidovima dečijih spavaćih soba.

Potpuno novi Chevrolet Camaro s V8 motorom i 432 KS vratio se u Evropu nakon decenije odsutnosti, i to s dizajnom koji je odmah prepoznatljiv i potpuno moderan.

Savremen dizajn za 21.vek izraz je Camarovog bogatog nasleđa, s nosom u obliku slova V, širokim robusnim stavom i širokim zadnjim ramenima kao prepoznatljivim karakteristikama koje ukazuju na legendarnu prošlost, a istovremeno čine ovaj automobil savremenom ikonom dizajna.

„Camaro je otelotvorenje snage, udobnosti i tehnologije, nudeći izvrsnu vrednost za novac koju naši konkurenti ne mogu da nadmaše“, kaže Wayne Brannon, predsednik i izvršni direktor kompanije Chevrolet Europe.

Detaljno testiran u praksi na čuvenoj nemačkoj trkačkoj stazi Nürburgring, Camaro je dizajniran posebno za evropske kupce, s potpuno novim oslanjanjem i čitavim nizom drugih poboljšanja.

Camarove vitalne statistike jednako su impresivne kao njegov dizajn. S ručnim prenosom dolazi fantastični 6,2-litarski LS3 V8 motor s 432 KS i 569 Nm obrtnog momenta pri 4.600 obrtaja u minuti. To znači ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,2 sekunde za kupe i 5,4 sekunde za kabriolet verziju. Automatski prenos uparen je sa 6,2-litarskim L99 V8 motorom s 405 KS koji daje 556 Nm obrtnog momenta pri 4.300 obrtaja u minuti. Automatski kupe dostiže 100 km/h za 5,4 sekunde, s dodatne 0,2 sekunde za kabriolet. Camaro nudi impresivnu najveću brzinu od 250 km/h.

Povezana vest:  Insignia biturbo: Novo poglavlje za Opelovu perjanicu

Potpuno evropski

Ovaj automobil pleni još izdaleka jer se njegov dubok, brujeći V8 motor čuje i najavljuje njegov skori dolazak.

Evropski Camaro sličan je po sadržaju modelu 2SS koji je ponuđen na severnoameričkom tržištu. Novi model, prvi za Evropu, dolazi s potpuno novim FE4 oslanjanjem razvijenim posebno za ovo tržište. Oslanjanje koje karakteriše povećanje čvrstine i bočne stabilnosti koje znatno povećava performanse i upravljivost pri velikim brzinama pokazalo se tako popularnim da će se nuditi s automobilima iz nove modelske godine u SAD-u s boljim paketima opreme. FE4 oslanjanje ima ponovo ugrađene prednje i zadnje amortizere i nove krute prednje (23 mm) i zadnje (24 mm) stabilizatore.

„Naš cilj bio je da konstruišemo preciznije sportsko oslanjanje s boljim sposobnostima držanja podloge. Primenili smo sve što smo naučili iz intenzivnih testiranja u praksi, na trkačkim stazama, kako bismo poboljšali geometriju oslanjanja za glatkiju vožnju u krivinama, neutralniji balans tokom oštrijih zavoja i što manje proklizavanje“, rekao je Al Oppenheiser, glavni inženjer zadužen za Camaro.

20-inčne felne uparene s Pirellijevim PZero gumama osiguravaju da se snaga kvalitetno iskorišćava, dok Brembo disk-kočnice s ABS-om u kombinaciji sa StabiliTrakom i kontrolom proklizavanja osiguravaju efikasno kočenje i brzu vožnju u krivinama. Točkovi su smešteni na spoljašnjem delu kako bi bili naizgled izravnati s površinom karoserije i odavali utisak agilnosti i robusnog stava.

Povezana vest:  Ampera-e zvezda Opelove izložbe u Parizu

chevroletcamaroconvertible_static_04_medium

Zadivljujuć spoljašnji izgled

Ukoliko žudite za anonimnošću i uklapanju u mase, Camaro verovatno nije automobil za Vas. „Od samog početka, osnova novog Camara bila je da mora da izgleda odlično, ima vrhunske performanse i bude pristupačan u pogledu cene“, rekao je Oppenheiser.

Prednji deo u obliku slova V okružen je prednjim svetlima visokog intenziteta sa svetlećim ksenonskim LED prstenovima koja oponašaju duboko usađene oči i daju Camaru pomalo preteći izgled. Chevrolet zlatna leptir-mašna s ponosom ukrašava prednji deo automobila i usmerava poglede preko kupolastog poklopca motora čime se dobija utisak pokreta čak i kada je automobil parkiran.

Zadnja maska je jedinstvena za evropske modele Camara. Dvostruka LED zadnja svetla odražavaju jedinstven izgled prednjeg dela vozila. Dizajn zadnjeg dela zaokružen je velikim okruglim hromiranim vrhovima izduvnih cevi, sličnim onima kod Corvette Z06.

Dizajn enterijera

Celi niz zvučno izolacionih elemenata osigurava da se čim uđete u novi Camaro osećate kao da ste ušli u drugi svet, premda ćete u unutrašnjosti uvek čuti moćno brujanje V8 motora.

Integrisani dizajn središnje konzole kombinuje kontrole multimedijalnog sistema i klimatizacije u jednom komadu moderne elektronike s velikim dugmićima koje je lako dohvatiti, s gumenim i hromiranim detaljima – tako da odgovaraju modelu automobila u kojem se nalaze.

Chevrolet ledenoplavo ambijentalno svetlo proteže se duž vrata. Ista plavičasta nijansa karakteristična je za brzinomer s leve strane i brojač okretaja s desne, dok su u sredini prikazane preostale informacije bitne vozaču. Opcionalno narandžasto ambijentalno osvetljenje dostupno je s paketom opreme za enterijer Inferno Orange.

Povezana vest:  Marija Kilibarda i Ivan Ivanović isprobali novi Volkswagen Passat sedme generacije (FOTO)

Četvorodelni skup instrumenata ispred menjača vraća nas do legendarnog Camara iz 1969., no uključuje moderno LED pozadinsko osvetljenje. Paket uključuje pokazivač temperature ulja, pritiska ulja, temperature menjačkog ulja i voltaže akumulatora.

Sportska sedišta posebno su oblikovana i imaju zaobljen gornji deo s naglašenim štepom.

Čudo tehnologije

Veliki vozački informacioni centar pruža uvid u sve podatke – uključujući potrošnju, informacije o putu i pritisku u gumama – potrebne kada ste na putu. Camaro je jedino vozilo u svojoj klasi koje nudi „Head Up Display” kao deo standardne opreme. Ova opcija prikazuje ključne informacije, kao što su brzina i trenutno odabrana pesma ili radio stanica, na samom vetrobranskom staklu tako da vozač u svakom trenutku prati što se događa na putu. Zadnji parking senzori s kamerom i šest vazdušnih jastuka standardni su, kao i ISOFIX nosači za najmlađe obožavatelje sportskih automobila.

Camaro nudi beskompromisnim obožavateljima dobrog zvuka vrhunski Boston Acoustics sistem od devet zvučnika. USB priključci za lične uređaje i Bluetooth takođe su deo paketa.

Aktivno upravljanje gorivom

Premda ekonomična potrošnja goriva možda i nije najviše na listi prioriteta vlasnika Camara, sistem aktivnog upravljanja gorivom L99 motora automatski gasi četiri od osam cilindara tokom niskih opterećenja čime se smanjuje potrošnja goriva. Ovo donosi uštede i do 7,5%.

Modeli Camara s ručnim menjačem imaju kombinovanu potrošnju od 14,1 litre na 100 km, dok su automatske verzije još bolje s kombinovanom potrošnjom od 13,1 litre na 100 km.