Opel-ADAM-286563-mediumVozite za pola cene: Novi Opel ADAM LPG smanjuje troškove goriva

Moderni Opel ADAM sada dolazi i u TNG verziji. Sa ovim, mali gradski automobil koji se može dizajnirati po narudžbini, takođe proširuje svoju ponudu pogonskih sistema. Novi ADAM 1.4 LPG ecoFLEX je optmalizovan za rad sa TNG-om (tečni naftni gas), ali može da radi i na benzin – vozač može da ima uvid preostali domet vožnje, koji će se u svakom trenutku prikazivati na ekranu.
Kada koristi TNG, ADAM od 64 kW/87 ks troši samo 6,9 litara na 100 km (112 g/km emisije CO2). U poređenju sa sličnim moćnim benzinskim motorom, troškovi za gorivo su i 50 odsto niži!
Pored toga, ADAM 1,4 LPG ecoFLEX je prvi opelov TNG model sa transportnim paritetom koji je sišao sa proizvodnje linije u Ajzenahu. Sa modelom ADAM 1.4 LPG ecoFLEX, Opel svoju TNG flotu proširuje na 10 modela: Corsa (troje i pet vrata), Astra (pet vrata i Sports Tourer), Meriva i Zafira Tourer, kao i nova Insignia (limuzine sa četvoro i pet vrata, Sports Tourer), te već dostupne bi-fuel LPG verzije.

Produženi domet sa konceptom pogonskog sistema sa dve vrste goriva

1,4-litarski ecoFlex motor je optimalizovan za rad sa tečnim gasom. Kada su TNG verzije u pitanju, inženjeri su ojačali ventile i sedišta ventila, i prilagodili rad motora u skladu sa tim. Sve komponente vezane za TNG, uključujući rezervoar za TNG gas dizajnirane ekskluzivno za ADAM, integrisane su naročito snažno u vozilo. Cilj je bio da se dostigne maksimalan domet sa TNG-om bez pristajanja na kompromis u raznim verzijama. Zahvaljujući instalacijama TNG rezervoara koje štede prostor, ispod poda vozila u zadnjem delu, sačuvan je i kompletan kapacitet odeljka za prtljag. Dodatni TNG rezervoar može da primi do 35 litara. Samo sa tim, Opel ADAM može da pređe oko 500 km pri kombinovanom ciklusu. U režimu sa dve vrste goriva, sa aktiviranim rezervoarom za benzin, ovo vozilo može da pređe do 1.200 km.
Inovativan indikator dometa vožnje je postavljen direktno u liniji sa pogledom vozača na instrument tabli, i pokazuje merenja benzina, TNG-a i ukupan domet vožnje. Tako vozač uvek zna koliku razdaljinu može da pređe sa kojim gorivom. Prelazak sa TNG na benzin je neprimetan i dešava se bilo automatski ili pritiskom na prekidač na instrument tabli. Tada kontrolna lampica pokazuje rad na TNG; čim režim benzinskog rezervoara preuzme, lampica se gasi. Grlić za punjenje tečnog gasa se nalazi odmah pored grlića za punjenje rezervoara benzinom, a Opel daje i adapter kako bi mogli da napunite automobil širom Evrope.

Povezana vest:  Saveti za zimu – Opel

Opel-ADAM-286565-mediumOpel TNG model transportnog pariteta iz Ajzenah fabrike po prvi put

Ovo je prvi put da se jedan TNG model u potpunosti proizvodi u Opelovoj fabrici u Ajzenahu. Oprema gasnog sistema direktno iz fabrike ima značajne prednosti nad opcijama koje su naknadno instalirane. Tema bezbednosti ima posebno visok prioritet u razvoju fabrika. Opelov spisak provera, na primer, uključuje posebne testove sudara za rezervoar gasa i druge komponente koje se nalaze u delovima zaštićenim od sudara, koji su takođe optimalno integrisani u bezbednosnu strukturu vozila. Rezervoar ima poseban zaštitni sloj koji obuhvata odeljak na podu ADAM-a . Tako kupci dobijaju TNG vozilo sa modernom tehnologijom i transportnim paritetom tipično visokog Opelovog kvaliteta – uključuje pouzdanost, garanciju proizvođača i maksimalnu bezbednost.

Povezana vest:  Srećan rođendan: Otvorene knjige porudžbina za specijalnu ediciju Opelovih modela ,,120 godina’’ sa vrhunskim karakteristikama

Tečni naftni gas je privlačna alternativa za životnu sredinu i za budžet

Mnogi kupci u Nemačkoj i u Evropi cene TNG pogonski sistem kao atraktivnu alternativu – što nije čudno sa cenom koja je otprilike upola jeftnija od super bezolovnog benzina. Vlada odobrava olakšicu za porez do 2018. godine za TNG. Ali nisu samo novčanici kupaca ti koji će imati koristi od ovoga, već i životna sredina. TNG modeli emituju do 15 odsto manje ugljen dioksida i do 80 odsto manje oksida azota u poređenju sa uporedivim konvencionalnim pogonskim sistemom. U Nemačkoj, ovo gorivo može da se sipa na preko 6.500 benzinskih stanica, tj. na skoro svakoj drugoj benzinskoj stanici. U Evropi, oko 12 miliona TNG vozila se pune na preko 35.000 stanica opremljenih TNG-om.

Povezana vest:  Nova Opel Mokka X i Zafira stigle na srpsko tržište

TNG je još jedna u nizu verzija modela ADAM

Sada sa mogućnošću da koristi TNG umesto benzina, ADAM više nego opravdava svoju reputaciju šampiona individualizacije. Ovaj trendi gradski automobil nudi preko 61.000 opcija setova opreme za spoljašnjost i skoro 82.000 za unutrašnjost – više mogućnosti za personalizovanje od bilo kog drugog automobila u njegovoj klasi – od brojnih kombinacija boja i verzija točkova sa jednistvenim kopčama za točkove do krovnog tapacirunga sa LED zvezdicama. U unutrašnjosti vozila, ADAM donosi inovacije visoke tehonologije kao što su IntelliLink sistem koji je kompatibilan sa iPhone i Android pametnim telefonima. To Opel ADAM čini najbolje povezanim malim automobilom i podržava SIRI Eyes Free glasovnu kontrolu za iPhone.