Piaggio_MP3_ HybridPrvi hidbridni skuter na svetu – Piaggio MP3 Hybrid

Piaggio MP3 hibrid predstavlja prvi hibridni skuter na svetu i vozilo predodređeno da unese revoluciju u vožnju u urbanim sredinama. Ovo nije samo „skuter sa dva pogona“, već izuzetno napredno vozilo sa vrlo malim štetnim učinkom na okolinu, koje koristi prednosti konvencionalnog motora sa unutrašnjim sagorevanjem sa elektromotorom nulte emisije. 

Usvajanjem jedinstvene tehnologije, ovo je prvo vozilo u celom sektoru automobilske industrije koje koristi litijumske jonske baterije, koje se mogu napuniti strujom – Piaggio Mp3 hibrid smanjuje potrošnju goriva i emisiju ugljen-dioksida za više od 50%, i što samo dopunjuje njegov već zavidan skup osobina u pogledu tehnologije, bezbednosti i uživanja u vožnji koje Piaggio Mp3 – revolucionarni skuter na tri točka – čine pravim hitom.

Sa Piaggio MP3 hibridom, hibridna tehnologija postaje pristupačna svakome

Skuteri su postali simbol pokretljivosti u gradu: oni su idealan alat za lako probijanje kroz gusti saobraćaj, ali ujedno i savršeno vozilo za ugodne vikend izlete. 
Međutim, tokom proteklih godina, pojavila se potreba da se umanji štetna emisija izduvnih gasova, koja je dovela do stvaranja zona zabranjenog saobraćaja, većih nego ikada. Često čak ni skuterima nije dozvoljen pristup tim područjima. Kao odgovor na ovo, stvorena su električna vozila koja se zahvaljujući svojoj nultoj emisiji pogona mogu svugde kretati. Ali, i motori na unutrašnje sagorevanje i električni motori imaju svoje prednosti i nedostatke. U većini slučajeva, međutim, prednosti jednog kompenzuju nedostatke drugog: sa jedne strane, motori sa unutrašnjim sagorevanjem nude veliki opseg, snagu i fleksibilnost, ali su u nepovoljnom položaju zbog emisija izduvnih gasova (uprkos današnim striktnim Euro 3 normama); dok, sa druge strane, nulta emisija i impresivna ubrzanja od samog starta kojom se odlikuju elektromotori su nauštrb ograničenog kapaciteta baterije i maksimalne brzine. 

MP3_Hybrid_3Sa Piaggio Mp3 hibridom, više ne morate da birate između performansi i ekologije, niti između vozila koje može ući u centar grada ili onog koje je sposobno za duža putovanja, čak i izvan gradskih ograničenja. Mp3 hibrid zasnovan je na revolucionarnom hibridnom pogonu koji je Piaggio grupa najpre dizajnirala za primenu kod dvotočkaša i on kombinuje prednosti benzinskog motora i elektromotora. 
Ovo hibridno rešenje ne nudi samo dva odvojena načina pogona, već ih takođe integriše u jedan sofisticirani sistem kombinujući snagu motora sa unutrašnjim sagorevanjem sa izuzetnim ekološkim prednostima električnog motora. Mp3 hibrid je zabavan i bezbedan na otvorenom putu, gde pokazuje nadmoćne dinamičke sposobnosti Piaggio-vog Mp3, a takođe ima pristup područjima ograničenog saobraćaja: dva skutera u jednom, za bezbednu, jednostavnu, ekonomičnu i zabavnu mobilnost. Sada Piaggio MP3 hibrid čini hibridnu tehnologiju pristupačnom svakome, nudeći sve većem broju korisnika mogućnost kretanja bez lošeg uticaja na okolinu.

Povezana vest:  Premijera novog Citroena C3

MP3_Hybrid_1Dva pogona u jednom

U Piaggio MP3 hibrid inkorporiran je “paralelni” hibridni pogon u kojem su motor sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotor mehanički i elektronski povezani i simultano pogone pogonski točak u savršenoj sinergiji. 
U ovom integrisanom prenosnom mehanizmu unutrašnjge sagorevanja/elektrike, motor sa unutrašnjim sagorevanjem – benzinski motor – radi kao normalna četvorotaktna jedinica sa katalizatorom, nudeći izuzetnu performansu, nizak nivo emisija i veliki doseg. Automatski prenos, elektropokretač i inovativni ’Ride-by-Wire’, sistem elektronskog ubrzanja, koji je po prvi put ikada prilagođen za skuter, osiguravajući sjajan performans i korisnost principa “automatika” koju od skutera očekujete u gradu i na otvorenom putu. Uz to što skuteru omogućava impresivne perfomanse, dok radi motor sa unutrašnjim sagorevanjem, on takođe puni baterije potrebne za pokretanje električnog srca vozila. 
Međutim, ovde se ne okončava simbiotski odnos između dva pogona Piaggio Mp3 hibrida: kada god vozač poželi naročito oštro ubrzanje, kao na primer kada kreće iz mirovanja, pokreće se elektromotor, pomažući benzinskoj jedinici da obezbedi i do 85% povećanja performanse, čime nudi trenutno i reaktivnije ubrzanje tokom prvih nekoliko metara – što predstavlja baš ono svojstvo koje je preko potrebno u gradskoj upotrebi. 
Putem “Ride by Wire” sistema kontrole gasa, centralna kontrolna elektronika (VMS) odlučuje koliko snage da crpi iz benzinskog motora i elektromotora u odnosu na efikasna stanja upravljanja kako bi se optimizovali i performans i potrošnja. 

MP3_Hybrid_2Ova sinergija između dva pogona, postignuta integrisanim elektronskim upravljanjem, ne samo da nudi bolji performans već takođe smanjuje potrošnju goriva – Piaggio Mp3 hibrid može da pređe 60 km sa jednom litrom benzina, u poređenju sa prosečnih 26 km benzinskih skutera sa motorima srednjeg obima – i ima emisiju ugljendioksida od samo 40 g/km u poređenju sa 90 g/km kod klasičnih skutera sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (podaci za Mp3 hibrid izračunati su na osnovu 65% upotrebe u hibridnom modu i 35% u električnom).

Hibrid je više od samo još jednog hibridnog sistema: tamo gde drugi skuteri moraju da se zaustave, Piaggio Mp3 hibrid nastavlja da se kreće glatko i tiho, pošto takođe može da da radi i samo na električni pogon. Jednostavnim pritiskanjem dugmeta na upravljaču kojim se isključuje benzinski motor, Mp3 hibrid pretvara se u potpuno ekološki skuter, vozilo nulte emosije koje može slobodno da cirkuliše u zonama zabranjenim za motore sa unutrašnjim sagorevanjem. 
Ponovnim stiskom dugmeta uživaćete u blagodetima proširenog dometa: ponovo se budi benzinski motor i preuzima svoju ulogu primarnog pogona vozila, napajajući baterije tokom vožnje u zonama dozvoljenim za normalni saobraćaj. 
Vozač može da manevriše između punog električnog i hibridnog moda čak i tokom pokreta, jednostavnim odabirom željenog moda pritiskanjem dugmeta “Hy Tech” na nekoliko sekundi. 
Kada je u garaži, plug-in tehnologija vam omogućava da napunite baterije putem električne mreže, koristeći punjač baterije ugrađen u kontrolnu elektroniku. Ovo nadalje umanjuje troškove održavanja pošto je električna energija daleko jeftiniji izvor energije od benzina. 
Elektromotor takođe nudi Piaggio MP3 hibridu ultra-tihi mod rikverca, koji je zgodan za parkiranje i manevrisanje u uskim područjima. 

MP3_Hybrid_4Tehnologija dostupna na stisak prekidača

Povezana vest:  Opelov vodič za bezbednu vožnju u zimskim mesecima

Piaggio MP3 hibrid koristi izuzetno inovativna, avangardna tehnička rešenja, a pritom je lak i intuitivan za korišćenje. Uz normalne vozačke komande, poseban selektor omogućava vozaču odabir između četiri načina upravljanja vozilom: dva hibridna i dva potpuna električna moda (uključujući i rikverc). 
MP3 hibrid upravlja snagom koju isporučuju benzinske i električne jedinice putem sistema Ride-By-Wire: obrtni momenat koji zahteva vozač putem leptira za gas i kočnice procesuira sistem integrisanog elektronskog upravljanja koji, na osnovu brojnih parametara (poput nivoa punjenja baterije, na primer), razdeljuje isporuku snage između pogona.  

Pri usporavanju i kočenju, upravljački sistem obnavlja energiju i akumulira je u bateriji – dok se ta energija se kod običnih vozila gubi. 
Hibridni mod (Hybrid Charge za maksimalno napajanje baterije i Hybrid Power, za maksimalnu performansu) osmišljeni su da korisniku omoguće upravljanje i optimizovanje performansi, potrošnju i kapacitet punjenja baterije. 
U punom električnom modu, hibrid u potpunosti isključuje benzinski motor, kako bi se preobratio u tiho, električno vozilo sa nultom vrednošću emisije izduvnih gasova.
Mod rikverca, koji koristi električni motor, naročito je koristan pri parkiranju. Ride-by-Wire kontrola ne samo da sistemu omogućava da upravlja kombinovanom isporukom snage iz oba pogona što je delotvornije moguće, već takođe “primorava” benzinski motor da radi sa maksimalnom delotvornošću, umanjujući specifičnu potrošnju goriva i pružajući značajne prednosti u pogledu umanjene potrošnje goriva i emisije gasova. 
Toliko tehnologije je skriveno van vidokruga. Piaggio Mp3 hibrid je vizuelno identičan klasičnoj verziji na kojoj je zasnovan: i nudi iste bezbednosne odlike i užitak u vožnji koji Piaggio Mp3 porodicu čine tako popularnom. 
Piaggio MP3 hibrid je prvo vozilo na svetu koje kombinuje plug-in električno napajanje sa litijumskim jonskim baterijama koje, svojom nadmoćnom energetskom gustinom i poandozušću, nude bolje performanse, manju težinu i duži životni vek u odnosu na ostale tehnologije koje su trenutno u upotrebi. Baterijska jedinica, sa integrisanom kontrolnom elektronikom, skrivena je u prtljažnik ispod sedišta, u kojem još preostaje dovoljno prostora da smesti kaciga i druge stvari. Indikator koji je ugrađen u vozačku tablu omogućava vozaču da stalno motri nivo baterije. Vozilo se lako napaja iz električne mreže običnim električnim kablom, koji se uključi u štek-kontakt kada je tabla isključena. Ciklus kompletnog punjenja traje približno tri sata, mada se 85% punjenja postigne za samo dva sata.

Povezana vest:  Chevrolet odsurfao u šezdesete sa Spark Woody-jem

MP_ HybridKao i uvek – ekskluzivan izgled i praktičnost

Vizuelno se Piaggio MP3 hibrid razlikuje od klasične verzije u specifičnim doteranim detaljima a takođe i po brojnim funkcionalnim elementima, poput kućišta menjača, u kojem je takođe smešten i elektromotor. 
Ekskluzivna biserno bela boja uravnotežena je elegantnim dvobojnim sedištem, nudeći obilje komfora i vozaču i putniku, što svoj odjek ima u bojama ploče plastičnih elemenata naslona.
Instrument ploča obuhvata indikator napunjenosti baterije, dok centralna ploča sadrži svetlosni indikator upozorenja na opasnost, dugme za pristup kompjuteru i lampicu koja pokazuje kada je vozilo povezano sa električnom mrežom radi punjenja baterija. Već poznatim kontrolama, dodata su i dva nova dugmeta: sa leve strane nalazi se truba, koja je vitalna za upozoravanje drugih o prisustvu vozila dok ono tiho klizi u električnom modu kroz zone zabranjenog saobraćaja, dok se sa desne strane nalazi “Hy Tech” dugme, koje vozaču omogućava odabir između četiri različita moda upravljanja.

Model Piaggio MP3 hibrid nudi iste kvalitete u pogledu bezbednosti i užitka vožnje kao i MP3 porodica. Ovo znači besprekorno držanje puta, kočenje i stabilnost u svim uslovima puta zahvaljujući posedovanju dva prednja točka i ekskluzivnog četvorostranog prednjeg amortizera.
Kao i ostali modeli MP3 dometa, Piaggio MP3 hibrid takođe može da se pohvali sistemom elektronskog zaključavanja prednjeg amortizera koji vozaču omogućava da zaustavi vozilo bez spuštanja stopala na zemlju i parkira bez položaja stajanja. Poput svih ostalih MP3 modela, zaključavanje amortizera oslobađa se pritiskom dugmeta na upravljaču ili prostim ubrzavanjem, bilo u modu “Hybrid” (Power and Charge) ili “Electric”.