cascadaNova Cascada: Opelov sportski, glamurozni kabriolet srednje veličine

Cascada, Opelov novi kabriolet za sva godišnja doba, počeće da stiže u dilerstva u aprilu. Cascada je luksuzni četvorosed sa elegantnom izduženom siluetom i visoko-kvalitetnim mekim krovom. Pozicionirana na vrhu Opelove proizvodne linije, Cascada je kabriolet srednje veličine koji se izdvaja, ne samo po svojim dimenzijama (dužina: 4.696 mm; širina: 2.020 mm sa bočnim retrovizorima), već i po svojoj privlačnosti, prvoklasnim tehnologijama i mnogim opcijama koje nudi.
Opel Cascada pruža snažno iskustvo u vožnji sa veoma čvrstom karoserijom, unapređenim prednjim HiPerStrut vešanjem – prvobitno razvijenim za visoko-performantnu Insigniju OPC – i FlexRide adaptivnim sistemom kočenja. Svi putnici u ovom automobilu mogu da uživaju u vožnji na otvorenom vazduhu zahvaljujući prvoklasnom mekom krovu koji se otvara na dugme za 17 sekundi u vožnji pri brzini do 50 km/h ili preko daljinskog upravljača kad se auto na kreće. Premijum karakteristike kao što su električni zatezači sigurnosnih pojaseva, električni sistem za Lak ulazak (Easy Entry), ekskluzivna Napa koža i tapacirana, ventilirana, ergonomski dizajnirana sedišta kao i nevidljivi bezbednosni sistemi, kombinovani su kako bi učinili život udobnim i bezbednim.
Sa bogatom standardnom opremom, Cascada se može poručiti po ceni koja kreće od samo 25.945 evra (preporučena maloprodajna cena sa PDV-om u Nemačkoj). Predstavljajući poslednji dodatak Opelovom portfoliju, dr. Karl-Thomas Neumann, Predsednik Upravnog odbora kompanije Adam Opel AG kaže: „Cascada je najnoviji korak u našoj trenutnoj proizvodnoj ofanzivi. Proširujemo portfolio i ulazimo u potpuno nove segmente sa: električnom Amperom, malim sub-kompaktnim SUV Mokka modelom, modernim urbanim ADAM-om, a sada i sa ovim elegantnim kabrioletom srednje veličine. Veoma smo ponosni što ulazimo u segment kabrioleta srednje veličine, koji su do sada činili samo skupi automobili premijum proizvođača. Sa Cascadom, Opel ljubiteljima vožnje na otvorenom nudi sve funkcije i vrhunski kvalitet tipičan za kabriolete srednje veličine, ali po pristupačnoj ceni.“
Posle nekoliko generacija Kadetta i Astre – kompaktnih kabrioleta, Opel se sa Cascadom vraća staroj tradiciji prestižnih i retkih kabrioleta srednje veličine, sa četiri sedišta i mekim krovom, poput Kapitäna i Rekorda iz pedesetih i šezdesetih godina. Cascada podseća na ovaj period, ali na savremen i osvežavajući način sa najboljim savremenim tehnologijama.

Stav: Elegancija mekog krova omogućava potpuno uživanje na svežem vazduhu

Sa svojim svežim stavom i izvajanim oblikom koji je tipičan za Opel, dizajn modela Cascada odražava klasičnu i bezvremenu eleganciju “Grandes Routières“ automobila za veće distance iz nekog prošlog, glamuroznog doba. Sa spuštenim krovom za vožnju na svežem vazduhu, Cascada ima apsolutno čist profil. Iza A-stuba nema vidljivog pokrivača za krov ili zaštite koja kvari gracioznu siluetu. Kako bi se dodalo malo vizuelne dramatičnosti jednostavnim linijama, u suptilnoj Opelovoj oštrici na donjem delu karoserije ogleda se oštra brazda koja se pruža naviše i obmotava se oko zadnjih farova. Blago zaobljena bočna linija je naglašena hromiranom trakom koja se elegantno obavija oko kabine. Ona glatko i elegantno označava granicu između krova i karoserije automobila.“Dali smo Cascadi dramatičnu siluetu, po kojoj se izdvaja od svih ostalih kabrioleta“, kaže Malcolm Ward, Opelov Glavni dizajner. “Većina kabrioleta izgleda dobro sa spuštenim krovom, ali mnogi od njih deluju nespretno kada je krov podignut. Cascada uvek zadržava finu liniju. Čak i sa podignutim krovom, ona ima savršen profil.“
Svetla za maglu su smeštena u dva prevrnuta useka u obliku peraja ajkule, koji su vizuelno naglašeni hromiranim dodacima. Dnevna svetla u farovima i zadnja svetla, prepoznatljivog oblika krila koji je tipičan za Opel, koriste LED tehnologiju. U zadnjem delu, nova generacija 3D homogenih LED modula je raspoređena kako bi se dobila dobra osvetljenost – što je karakteristika tipična za premijum klasu automobila. Istaknuta hromirana traka koja povezuje svetlosne jedinice postavljene u poklopcu prtljažnika stoji nasuprot smelom hromiranom prednjem okviru.

Povezana vest:  SAJAM AUTOMOBILA 2011, Salon automobila u Beogradu od 25. marta do 3. aprila

Opel-Cascada-282287Savršenstvo: Najbolja inženjerska rešenja za Cascadin platneni krov

Vrhunski materijali i inženjerska rešenja odabrani od snabdevača najprestižnijih prvoklasnih kabrioleta korišćeni su za Cascadin meki krov. U njegovoj strukturi su korišćene magnezijumske komponente kako bi se zadržala težina, a njegovo zadnje staklo je skoro u ravni sa tkaninom, sa nivoom izvedbe koji je do sada bio dostupan samo u luksuznim verzijama. Cascadin premijum meki krov poseduje vrhunsku akustiku i toplotnu izolaciju od posebnog sloja poliesterske vune postavljene između spoljašnjih i unutrašnjih ivica.
Standardni elektrohidraulični sistem koji se aktivira preko prekidača između prednjih sedišta otvara krov za samo 17 sekundi pri brzinama do 50 km/h – što postavlja Cascadu među tržišne lidere u rešenjima za meke krovove. Daljinska kontrola za otvaranje i zatvaranje krova je takođe standardna oprema za sve modele. Tri boje mekog krova, crna, Malbec crvena i Sweet Mocca, dostupne su nakon lansiranja. One mogu biti kombinovane sa paletom od 10 boja karoserije, u rasponu od sportske Blue Buzz do elegantne Phantom Grey, i luksuzne Dark Mahagony.

Zadovoljstvo: Izvajana kabina sa izvanrednim komforom i funkcionalnošću

Cascadina izvajana kabina sadrži upečatljive karakteristike, elemente sportskog dizajna, naglašene preciznim, ručno rađenim detaljima. Instrument tabla u obliku krila, sa autentičnim šavovima na mekim Morrocana površinama, ide do vrata i dinamično okružuje putnike na prednjem sedištu. Sva sedišta su bogato ukrašena i na raspolaganju su sa nekoliko vrsta tkanina i kože sa elegantnim reljefnim radom. Vrhunska ergonomska sedišta sa AGR sertifikatom tapacirana su bogatom tkaninom ili sa dve vrste kože: crna verzija izgleda sportski i mekše, a bogata i topla Nappa koža u brendi boji odiše komforom i luksuzom. Grejanje je dostupno za oba prednja sedišta; kožna sedišta takođe mogu koristiti zaštitu od reflektovane toplote i ventilacioni sistem: kada je toplo i sunčano, svež vazduh izlazi iz otvora u koži kako bi vozaču i suvozaču bilo udobnije.
Cascada takođe nudi karakteristike koje su dostupne samo u premijum i luksuznim kabrioletima: električni produživač sigurnosnog pojasa koji približava sigurnosni pojas upotrebom teleskopske drške, dok električni sistem lakog ulaza (Easy Entry) u velikoj meri poboljšava pristup zadnjim sedištima i nudi povećan prostor za noge putnicima na zadnjim sedištima.
Opel Cascada je udobna i praktična za svakodnevnu vožnju u u svim godišnjim dobima i poseduje kapacitet za skladištenje i odlaganje stvari koji je posebno izdašan za jedan kabriolet. Nekoliko korisnih, prostranih mesta za odlaganje stvari postavljeno je oko vozača: na vratima, unutar i ispod instrument table i, zahvaljujući standardnoj električnoj parking kočnici (standard u višem, Cosmo, nivou opreme), u centralnoj konzoli – baš tamo gde vam prostor najviše i treba.
Utovarna zapremina sa spuštenim krovom je 280 litara, a do 380 litara je dostupno kada je meki krov podignut. Ovim se Cascada pozicionira među kabriolete sa najboljim utovarnim prostorom. Kako bi povećala utovranu zapreminu ili kako bi omogućila transport izuzetno dugačkih predmeta (na primer snouborda ili skija), Opel Cascada poseduje FlexFold sistem koji elektronski rasklapa i sklapa naslone zadnjih sedišta u razmeri 50:50. Ova opcija se ne može naći kod kabrioleta sa tvrdim krovom i omogućava da se poboljša kapacitet prtljažnika na do 750 litara i da se prevezu predmeti do 1818 mm dužine.
Obzirom da je kabriolet za svaku sezonu, Opel Cascada poseduje sve funkcije koje omogućavaju svakodnevnu upotrebu, bez ikakvih ograničenja i tokom zimskog vremena. Pored savršene termičke izolacije mekog krova, Cascada takođe poseduje zagrevani volan, stacionarno grejanje, sisteme brzog zagrevanja i druge funkcije neophodne za svakodnevnu praktičnost automobila.

Povezana vest:  Ponovo pobednik: Opel Zafira je šampion vrednosti za 2018.

Izuzetnost: Superiorna čvrstina karoserije ukombinovana sa izvanrednom tehnologijom šasije

Čvrstina karoserije je ključni uslov za vozila sa otvorenim krovom; ima veliki uticaj na dinamiku vožnje, preciznost upravljanja, akustiku, sigurnost i udobnost. Visoka torziona krutost takođe prenosi osećaj istinskog kvaliteta i čvrstine. Nekoliko rešenja daju Cascadi superioran balans između torzione krutosti i savitljivosti. Ona uključuju impresivne ukrštene čelične rešetke na podvozju i ojačane preklopne profile. Ova snažna struktura pruža solidnu osnovu za vešanje i doprinosi značajnom smanjenju buke, vibracija i grubosti. U poređenju sa Opelovom prethodnom generacijom kabrioleta, Astre TwinTop, karoserija modela Cascada je za 41% čvršća kada je u pitanju uvijanje i za 27% kada je u pitanju savijanje.
Nova Opel Cascada srednje veličine prirodno ima impresivan ekološki učinak, što se ogleda u upravljanju i stabilnosti, kao i vizuelnoj privlačnosti. Međuosovinsko rastojanje (2695 mm) je za samo 40 mm kraće nego kod Insignije. Prednji i zadnji hod točkova je 1587 mm. Prednji hod je za 2 mm širi nego kod Insignije.
Prednja osovina modela Cascada kao standard donosi ono najbolje u Opelovoj tehnologiji šasije sa HiPerStrut (High Performance Strut – podupirač visokih performansi) postavkom osovine koja je prvobitno razvijena za Insigniju OPC. HiPerStrut razdvaja funkcije amortizovanja i upravljanja čime obezbeđuje optimalnu vuču i preciznost pri skretanju kao i smanjeno upravljanje obrtnim momentom i poboljšanu stabilnost na putu u svim okolnostima.
Opel Cascada ima električni „rack-and-pinion“ sistem upravljanja sa pomoćnim sistemom osetljivim na brzinu. Zarad preciznosti i neposrednijeg osećaja pri upravljanju, električni motor je postavljen na nosač umesto osnove stuba volana.
FlexRide, Opelov integrisan potpuno adaptivan sistem kontrole šasije sa tri podešavanja (Standard, komforni Tour i Sport režim), je naravno na raspolaganju u Cascadi. Ona poboljšava kvalitet vožnje, rukovanje i sigurnost tako što se automatski prilagođava različitim uslovima vožnje i stilovima vožnje, kao i izabranim preferencijama vozača. Opel Cascada može biti opremljena točkoviima od 17 do 20-inča.

Performanse: Nova generacija motora sa 1.6-litarskim turbo benzincem sa direktnim ubrizgavanjem

U Opel Cascada kabrioletu dostupna je široka ponuda motora. 1.4-litarski turbo benzinac otvara ponudu; ukombinovan je sa manuelnim 6-stepenim sistemom prenosa i dostupan je sa verzijama izlazne snage od 88 kW/120 ks ili 103 kW/140 ks. Obe verzije dostižu 220 Nm zahvaljujući overboost funkciji. Kada su dizel motori u pitanju, 2.0-litarski CDTI sa 121 kW/165 ks dolazi sa ručnim, kao i sa automatskim 6-stepenim sistemom prenosa. Ovaj motor dostiže 380 Nm kada je aktivirana overboost funkcija.
Dostupan odmah po lansiranju, vrhunac ponude motora za model Cascada je 1.6-litarski SIDI Turbo ECOTEC benzinski motor. Ova jedinica srednje veličine sa direktnim ubrizgavanjem je deo sasvim nove generacije koja debituje u Opelovom novom kabrioletu. 1.6 SIDI Turbo ECOTEC može se pohvaliti izvanrednom snagom i obrtnim momentom, kao i izuzetnom prefinjenošću, koja savršeno pristaje kabrioletu koji se uglavnom koristi za krstarenje putem. Ovaj motor nudi 125 kW/170 ks, između 4.250 i 6.000 opm i 280 Nm zahvaljujući svojoj overboost funkciji – najbolja vrednost obrtnog momenta za 1.6 Turbo motor u ovoj kategoriji snage. Može biti opremljen manuelnim šestostepenim menjačem, u kombinaciji sa Start/Stop sistemom, ili sa automatskim šestostepenim menjačem nove generacije. 1.6 SIDI Turbo ECOTEC takođe nudi odličan balans između performansi (maksimalna brzina od 222 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h se postiže za 9,6 sekundi) i efikasnosti goriva (6,3 litara/100 km, 148 g/km CO2).
U ponudi dizel motora, novi, sofisticirani 2.0 CDTI BiTurbo motor sa 143 kW/195 ks i moćnim obrtnim momentom od 400 Nm imaće svoj debi pre leta. Uz pomoć vrhunske, sekvencijalne twin-turbo dizel tehnologije, on pruža izuzetan spoj visokih performansi (maksimalna brzina do 230 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,4 sekundi) i odlične ekonomičnosti potrošnje goriva (5,2 litara/100 km i samo 138 g/km CO2). Kombinovan je sa šestostepenim ručnim menjačem i Start/Stop sistemom.
Štedljivi 2.0 CDTI motor sa 121 kW/165 ks dolazi sa šestostepenim ručnim i automatskim menjačem koji isporučuje do 380 Nm obrtnog momenta.
Cascada je prvi model u Opelovom portfoliju sa novom generacijom šestostepenih automatskih menjača sa niskim trenjem i dolazi sa Active Select funkcijom koja omogućava ručno menjanje za dodatni sportski doživljaj u vožnji.

Povezana vest:  Astra GTC stigla u Srbiju, revija pobednika Pret-A-Opel takmičenja za proslavu rođendana

Spokoj: Sofisticirana tehnologija i bezbednosne opcije

Cascada kombinuje iskustvo vožnje na otvorenom sa najboljom Opelovom tehnologijom. Ovo podrazumeva AFL+ sistem adaptivnog prednjeg osvetljenja sa do 10 automatskih funkcija, drugu generaciju Opel Eye prednje kamere sa novim, dodatnim funkcijama (unapređeni Sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova i Upozorenje o napuštanju trake, novi Indikator rastojanja od drugih vozila i Upozorenje na mogući čeoni sudar), kameru na retrovizoru i Sistem napredne parking podrške koji olakšava parkiranje, ultrasonični Sistem upozorenja na bočni mrtvi ugao, ergonomska prednja sedišta, volan sa grejanjem i Sistem za pomoć pri kretanju uzbrdo.
Cascadina ekstremno kruta putnička kabina je napravljena uglavnom od čelika velike čvrstine, što minimizira deformacije i pruža maksimalan prostor za preživljavanje u uslovima sudara. Vrata imaju dijagonalno postavljene, izuzetno snažne, čelične stubove i ojačanja u liniji pojasa. A-stubovi koji nose šoferšajbnu napravljeni su od presovanog i kaljenog čelika. Za bolju zaštitu prilikom prevrtanja vozila, šipke velike čvrstine opremljene oprugama automatski se pirotehnički aktiviraju iza zadnjeg sedišta. Ova funkcija se aktivira i u slučaju drugih ozbiljnih udara – kada se aktiviraju vazdušni jastuci – kako bi se vozilo pripremilo za potencijalne sekundarne udare i prevrtanje koje bi zbog toga usledilo. Oba prednja sedišta imaju aktivne naslone za glavu koji se pomeraju u dva pravca i duple zatezače sigurnosnih pojaseva, a zatezače sigurnosnih pojaseva imaju čak i zadnja sedišta.
Dizajnirana i razvijena u Nemačkoj, Cascada se proizvodi u Opelovoj najsavremenijoj fabrici u Gljivicama u Poljskoj.