Opel-Blitz-27928-mediumNasleđe Opelovih komercijalnih vozila: Poreklo ‘Munje’

Opel proizvodi dostavna vozila 114 godina, još od kako je kompanija kreirala ‘Opel Patent Motor Car, System Lutzmann’ 1899. godine. Ovaj prvi automobil ujedno je i stvorio osnovu za terensko vozilo, popularno nazvano ‘Koloss von Rüsselsheim’ (Div iz Riselshajma).
Do početka 1920-ih, razvoj kamiona se ubrzava, a Opelova dostavna vozila su stekla reputaciju da su operativno efikasna, sa malom težinom, velikom nosivošću i moćnim motorima.
Godine 1930. ustanovljeno je legendarno ime „Blitz“ za Opelova komercijalna vozila, nakon što je kompanija pokrenula takmičenje, pozvavši učesnike da osvoje Opel automobil tako što će predložiti ime za njihov najnoviji kamionet. „Blitz“ na nemačkom jeziku znači „munja“, i ovo ime je odabrano kao izraz Opelovih nemačkih korena i superiornog kvaliteta njegovih proizvoda.
Predak Opelovih modernih komercijalnih vozila je bio svestran i mogao je da izađe u susret raznim potrebama, baš kao i njegovi današnji pandani. Postojala su tri osnovna modela sa nosivošću od 1,5, 2,0 i 2,5 tona, tri međuosovinska rastojanja i dva motora. Prvi Blitz model je bio tako uspešan da je kompanija izgradila fabriku namenjenu proizvodnji komercijalnih vozila u Branderburgu an der Havel.
1946. godine, proizvodnja modela Blitz je nastavljena u matičnoj fabrici u Riselshajmu. Novi kombi od 1,5 tona, sa Opel Kapitän motorom, pozicionirao se kao značajan pokretač posleratne izgradnje. I njegovi nasledici su ostavili traga pružajući mobilnost nemačkom ekonomskom čudu (Wirtschaftswunder).
Naziv Blitz je polako postajalo sinonim za brz, ekonomičan transport a upečatljiv logo munje na Opel Blitzu je 1952. godine usvojen za komercijalna vozila, pre nego što se pojavio na svim Opelovim proizvodima, uključujući i putničke automobile, od 1963. godine. Između 1930. i 1975. godine, kada je proizvodnja modela Blitz prekinuta, prodato je oko 420.000 vozila.
Danas, Opelova kolekcija klasičnih modela u Riselshajmu uključuje i brojna istorijska komercijalna vozila, a četiri ta modela su ovde prikazana:

Povezana vest:  Nova Mazda CX-5 na našem tržištu

Vatrogasno vozilo Blitz (1939)
Napravljeno u fabrici lakih komercijalnih vozila u Brandenburgu, ovo vozilo se korišteno na zapadnom frontu tokom Drugog svetskog rata, i od tada je korišteno od strane vatrogasne brigade u Benshajmu sve do 1980-ih. Sa 2,5-litarskim benzinskim motorm od 55 ks, ovo vozilo je deo Opelove kolekcije istorijskih vozila od 1995. godine, a danas se može videti na raznim događajima. 1999. godine je učestvovalo u trci klasičnih vozila „2000 km kroz Nemačku“.

Povezana vest:  Prostrana i sportski orijentisana: Nova Opel Ingsignia Sports Tourer

Autobus Blitz Panorama (1954)
Ukupno 67 Panorama autobusa je napravljeno u Kazboreru između 1953. i 1956. godine. Ovo vozilo koje koristi 2,5-litarski benzinac sa 58 ks, može da smesti 17 putnika, i u period od 1954. do 1963. godine je korišteno kao autobus za obilaske. Nakon toga je postalo vozilo za transport radnika jedne građevinske firme, a sada ga je Opel potpuno restaurirao. Često se izlaže i vozi na raznim događajima.

Blitz platforma kamion od 1,75t (1955)
Ovaj Opel Blitz kamion, popularna pokretačka snaga iza posleratnog „ekonomskog čuda“ Nemačke, sklapan je između 1952. i 1960. godine u fabrici u Riselshajmu. Ovaj model je imao modernu kabinu vozača sa zaobljenim prednjim delom i blatobranima. 6-cilindrični 2,5-litarski benzinac je dostizao 62 ks, a ovaj kamion je bio izdržljivo svestrano vozilo sa maksimalnom nosivošću od 1.830 kg. Bio je ponuđen sa ili bez cirade i retrovizora.

Povezana vest:  Ford i Mazda investiraju 350 miliona američkih dolara u zajedničku fabriku na Tajlandu

Blitz furgon (1959)
Ova kombi verzija kamioneta Blitz je bila veoma popularna u periodu izgradnje tokom 1950-ih. Sa robustnom šasijom, moćnim 2,5-litarskim 6-cilindričnim motorom od 70 ks (iz 1959.) i nosivošću do 1,75 tona, ovaj model je obavljao razne zadatke u sektoru trgovine. Ovo konkretno vozilo su u početku koristile vlasti u Heseu, a kasnije je prešlo u privatne ruke. Predato je Evangelističkoj crkvi u Riselshajmu, gde su ga mladi restaurirali u sklopu projekta za Dan mladih u crkvi iz 2008. godine, a koristili su ga kao mobilno sastajalište. Delovi koji su bili neophodni za restauraciju su obezbeđeni od strane kompanije Adam Opel AG. Ovo vozilo se takođe pojavljivalo na televiziji Hessischer Rundfunk, a moglo se videti i na raznim događajima u regionu Riselshajma.