Opel-Insignia-287814-mediumNova Opel Insignia – Revolucija motora i info-zabavnog sistema

Nova Opel Insignia je nedavno imala svetsku premijeru na Međunarodnom auto salonu u Frankfurtu. Opelova perjanica blista sa još atraktivnijim stajlingom enterijera i eksterijera, prenoseći nagrađivanu filosofiju dizajna „spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti“ na sledeći nivo. Novi snažni i izuzetno efikasni motori sa direktnim ubrizgavanjem, poput dva turbo benzinca i novog turbo dizel motora sa emisijom od 99 g CO2 uvećavaju već širok portfolio. Ovako nizak nivo emisije svrstava novi 2.0-litarski turbo dizel motor u klasu efikasnosti A+. Kod modela sa četvora i petora vrata, sa 6-stepenim manuelnim menjačem i Start/Stop tehnologijom, obe varijante, različitih snaga (88 kW/120 ks i 103 kW/140 ks) troše svega 3,7 litara goriva na 100 km u kombinovanom režimu vožnje (prema propisu Evropske komisije br. 715/2007), dok Sports Tourer postiže potrošnju od 3,9 l/100 km. Kao rezultat, Opel Insignia 2.0 CDTI je najefikasniji motor u svojoj klasi kada je u pitanju potrošnja goriva. U isto vreme, inženjeri su karoseriju nove Insignia-je učinili još dinamičnijom. Sa koeficijentom otpora vazduha koji je nešto ispod 0,25, Insignia je sada najaerodinamičniji hečbek sa petora vrata na svetu.
Niz poboljšanja na šasiji obezbeđuje veću agilnost i udobnost. Na raspolaganju za model Insignia je sada i potpuno nova generacija info-zabavnog sistema. Ona u automobilu integriše mnoge funkcije pametnog telefona. Vozač ima mogućnost izbora između četiri različite mogućnosti: tačskrin, komande na upravljaču, glasovno upravljanje i potpuno novi tačped.
„Počev od uvođenja na tržište, proizvedeno je preko 600,000 jedinica prve generacije modela Insignia. Nova Insignia će izazvati još veće oduševljenje – sa izražajnijim dizajnom, kokpitom visokog kvaliteta, intuitivnim upravljanjem info-zabavnim sistemima i egzemplarnim pogonskim grupama, kao kod pionirskog turbo-dizela sa emisijom od svega 99 grama CO2“, tvrdi izvršni direktor Opela Dr. Karl-Tomas Nojman, opisujući revoluciju modela srednje veličine. „Naša perjanica je sada još više sofisticirana i dopadljiva – ali, uz svu tu eleganciju, ne treba zaboraviti u čemu je suština: pružiti vozačima i putnicima udobno i bezbedno iskustvo vožnje sa vrhunskim tehnologijama po veoma atraktivnoj ceni. Za kupce koji vode veoma aktivan način života, naš portfolio sada uključuje potrpuno nov model Insignia Country Tourer. A Insignia OPC – naš najsnažniji, udarni model u liniji – će se posebno svideti vozačima sportske orijentacije.“
Vrhunski model je u Nemačkoj moguće naručiti od juna u varijantama sa četvora i petora vrata, Sports Tourer i OPC, kao i, po prvi put u Country Tourer izvedbi; cene počinju od 24.325 evra (preporučena maloprodajna cena uključujući PDV u Nemačkoj.)

Elegantan: Jasno definisan kokpit sa novom generacijom info-zabavnog sistema

Prilikom unapređenja kokpita, težište je bilo na tri kriterijuma: jasno, jednostavno i samim tim intuitivno upravljanje, prilagođenje info-zabavne ponude, i, naravno udobnost i bezbednost vozača i putnika, koje su još veće, zahvaljujući najnižem mogućem ometanju od strane saobraćaja na putu.
Središnja konzola donosi potpuno novi osećaj suptilnosti i prefinjenosti, i smešta u sebi niz vrhunskih tehnologija i funkcija. Upravljačka tabla je drastično pojednostavljena. Sada ima samo nekoliko tipki tako da je upravljanje info-zabavnim sistemom i, npr. klima uređajem brzo i intuitivno.
Nova generacija info-zabavnog sistema u Insigniji omogućava upravljanje preko 8-inčnog tačskrina u boji. Sa početnog prikaza ekrana, vozač može, dodirom prsta, da pristupa svim glavnim funkcijama i pod-menijima, poput radio stanica, naslova pesama, povezivanja pametnog telefona ili 3D navigacionih mapa, komandi na upravljaču, glasovnoj kontroli ili revolucionarnom tačpedu, koji čak prepoznaje i rukopis. A info-zabavni sistem se može individualno prilagoditi sa mogućnosšću čuvanja do 60 ličnih omiljenih podešavanja (npr. plejliste, telefonski brojevi, navigacione adrese).
Novo-dizajnirana instrument tabla intenzivira razmenu podataka između čoveka i mašine, sa displejom u boji, visoke rezolucije, veličine do 8 inča. Pored klasičnih ispisa, poput onih koji se odnose na brzinu, broj obrtaja u minuti i nivo goriva u rezervoaru, dodatni podaci o navigaciji, upotrebi pametnog telefona i audio opcijama nalaze se direktno u vidnom polju vozača.

Povezana vest:  Sve je u imenu: potpuno nova Opel Insignia Grand Sport

Vrhunac: Turbo-dizel sa emisijom od 99 grama CO2 i SIDI turbo benzinac nove generacije

Nova Opel Insignia se ističe i kada su u pitanju pogonska grupa i šasija. Dok je model srednje veličine već dobio brojna priznanja za udobnost u vožnji, upravljanje i oslanjanje na put, novo izdanje svrstava se u još višu ligu. Opelovi inženjeri izvršili su veliki broj poboljšanja na šasiji, što obuhvata amortizere, rol-barove i upravljanje, a koja za rezultat imaju poboljšane parametre kada su u pitanju buka i vibracije, kao i još viši nivo udobnosti.
Širok, novouvećani portfolio motora podređen je performansama i udobnosti bez ikakvih kompromisa. Nova Opel Insignia nudi mogućnost izbora između tri vrste goriva: benzin, dizel i TNG (tečni naftni gas); snaga je u opsegu od 81 kW/110 ks do 239 kW/325 ks.
Model Insignia 2.0 CDTI je ekološki i šampion po potrošnji goriva. Novi 2.0-litarski turbo dizel motor sa 88 kW/120 ks ili 103 kW/140 ks omogućava emisije CO2 od svega 99 g/km (Sports Tourer: 104 g/km CO2) u skladu sa propisom Evropske komisije br. 715/2007, što ga svrstava u klasu efikasnosti A+. Modeli sa četvora i petora vrata sa 6-stepenim manuelnim prenosom i Start/Stop tehnologijom troše svega 3,7 litara na 100 km u kombinovanom režimu vožnje (Sports Tourer: 3.9 l/100 km) – što predstavlja najbolje vrednosti za ovu klasu vozila. Obe varijante mogu da se pohvale i izvrsnim obrtnim momentom, tako da turbo-dizel od 88 kW/120 ks daje obrtni moment do 320 Nm a model snage 103 kW/140 kk čak i do 370 Nm– zahvaljujući automatskoj overboost funkciji koja se aktivira pri punom opterećenju.
Najbolji dizel model u liniji 143 kW/195 hp 2.0 BiTurbo CDTI. Ovaj visoko-performantni dizel motor razvija impresivan obrtni moment od 400 Nm i ističe se svojom direktnom reakcijom, kao i primernom vučnom snagom u širokom opsegu obrtaja, zahvaljujući sekvencijalnim, dvostepenim turbo punjačima.
Najistaknutiji benzinski motori su dve nove jedinice sa direktnim ubrizgavanjem: 2.0 SIDI turbo (SIDI = direktno ubrizgavanje sa paljenjem pomoću svećica) sa 184 kW/250 hp i maksimalnim obrtnim momentom od 400 Nm, te motor potpuno nove generacije 1.6 SIDI turbo sa 125 kW/170 ks i maksimalnim obrtnim momentom od 260 Nm, i čak do 280 Nm sa overboost funkcijom. Oba modela mogu se pohvaliti superiornom snagom i i vrhunski uglađenom vožnjom, visoke ekonomičnosti, kada je u pitanju potrošnja goriva. Oni mogu biti u spoju sa 6-stepenim manuelnim prenosom i Start/Stop tehnologijom, ili sa novim 6-stepenim automatskim menjačem niskog trenja. Pored pogona na prednje točkove, 2.0-litarski SIDI Turbo je, na nekim tržištima dostupan i sa pogonom na sve točkove.
Osnovni benzinski motor pri izbacivanju na tržište jeste štedljivi i izuzetno čist (Evro 6) 1,4 turbo model sa 6-stepenim manuelnim prenosom i Start/Stop tehnologijom. On isporučuje 103 kW/140 ks i 200 Nm obrtnog momenta (220 Nm sa overboost funkciom), ali mu je potrebno svega 5,2 lit goriva na 100 km i oslobađa 123 g/km CO2 (Sports Tourer 5,6 l/100 km i 131 g/km CO2 u skladu sa propisom EK br. No 715/2007) – što je najbolja ekonomičnost u klasi.
Alternativna, ekstremno ekonomična opcija pogonske grupe jeste 103 kW/140 hp Insignia 1.4 LPG (tečni naftni gas), sa maksimalnim obrtnim momentom od 200 Nm. Poput benzinske verzije, ona zadovoljava nastrožije buduće Evro 6 standarde emisije.
Egzemplarna potrošnja goriva ujedno je rezultat i aerodinamički optimizovanog dizajna karoserije nove Insignia-je, koji podrazumeva mnoge mere koje smanjuju njen koeficijent otpora vazduha. Aktivan prednji poklopac za vazduh jeste ultra-moderna funkcija koja se nalazi na dizel modelima sa 88 kW/120 ks, 103 kW/140 ks i 120 kW/163 ks. Ovaj poklopac, koji se nalazi u donjem delu maske hladnjaka a automatski zatvara kako bi sprečio ulaženje vazduga i vrtloženje. Imajući u vidu sva poboljšanja, Opelovi inženjeri su uspeli da na novoj Insigniji postignu izuzetno niske vrednosti Cd, nešto niže od 0,25, odnosno 0,28 kod Insignije u hečbek i Sports Tourer izvedbi, što ove modele čini najaerodinamičnijim automobilima u serijskoj proizvodnji u okvirima njihove klase.

Povezana vest:  Audi A3 Sedan

Sopstveni stil: Nagrađivani Opelov dizajnerski jezik vrhunske privlačnosti

Nova Insignia razvija višestruko nagrađivanu Opelovu filosofiju dizajna „spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti“ u segmentu vozila srednje veličine. Tema dizajna artikuliše vrhunsku aspiraciju i dinamiku sa nepogrešivom niskom i širokim prednjim grafikčkim elementima radi vizuelnog isticanja širokog stava.
Bočni izgled nove Insignije u hečbek i nočbek izvedbama je jasnije istaknut nego ranije, zahvaljujući jedinstvenom zadnjem delu i integrisanom spojleru. Krovna linija modela sa petora vrata se gubi u delu gde se spaja sa ivicom spojlera, kako bi se naglasili obrisi klasičnog kupea. Kod varijante sa četvora vrata, ona nastavlja uzdužno uz ivicu spojlera, kreirajući profil elegantnog sedan vozila.
Ovo se ponavlja i u zadnjem delu, gde je dizajn nove Insignia-je širi i nižih proporcija. Hromirana letva, visokog sjaja sa oznakom brenda postavljena je niže u zadnjem delu i na njoj je smešten logo. Ona se širi u zadnja svetla, na način da obuhvata uzana svetla za rikverc. Zadnja / stop svetla podeljene, dvodelne svetlosne grupe su u LED izvedbi na svim nivoima na hečbek i nočbek vozilima. Ono što je karakteristično za sve verzije karoserije jeste lak dizajn, kao oštar, prepoznatljiv znak „krila“.

Neodvojivo: Udobnosti i sigurnost zajedno

Nova Opel Insignia nudi i niz sigurnosnih i funkcija vezanih za udobnost. To su vrhunski radar i sistemi podrške zasnovani na kameri, počev od prilagodljive kontrole vožnje do podrške za mrtve uglove i upozorenja na mogućnost čeonog sudara. Prilagodljiva kontrola vožnje održava brzinu koju izabere vozač, održavajući individualno pred-podešeno sigurnosno odstojanje od vozila ispred. U vozilima sa automatskim menjačem, sistem aktivira kočnice sve do potpunog zaustavljanja, ako je to potrebno. Retrovizorska kamera, uključujući upozorenje za mrtve tačke iza vozila, upozorenje za napuštanje trake i upozorenje za bočne mrtve tačke, omogućava optimalnu vidljivost sa strana i nazad. Sa raznovrsnim funkcijama, kakve su svetla za gradsku vožnju/opažanje pešaka, za vožnju kroz selo, autoput, kao i dinamičko i statičko svetlo u vožnji u krivinama, funkcija prilagodljivih prednjih svetala AFL+ poboljšava sigurnost, naročito u uslovima niske vidljivosti ili mraka.
Nova Opel Insignia putnicima nudu najbolju moguću zaštitu sa standardnim funkcijama koje uključuju ESPPlus, ABS sa upravljanjem stabilnošću pri ugaonom kretanju i podršku kočenju, pasivne sigurnosne funkcije pout prednjih i bočnih vazdušnih jastuka za vozača i suvozača, kao i zavesne vazdušne jastuke za glavu napred i nazad. Ovo je potvrđeno i primernim rezultatima na testu sudara Euro NCAP, zahvaljujući kojima je Insignia dobila pet od pet mogućih zvezdica.

Povezana vest:  REVOLUCIONARNI FIAT-ov TWINAIR MOTOR NA SUPERNATURAL FESTIVALU

Avanturistična: Nova Insignia Country Tourer

Dok je njen Sports Tourer rođak elegantan porodični i poslovni karavan, nova Insignia Country Tourer predstavlja urođenu avanturističku strast. Sportski univerzalac pruža slobodu koja nadilazi ograničenja gradske sredine i asfaltnih puteva. Funkcije koje je određuju obuhvataju zaštitne podkaroserijske elemente u prednjem i zadnjem delu, u kombinaciji sa istaknutim lukovima točkova i donjim oplatom, što je dopunjeno dvostrukom iduvnom cevi. Vrhunski pogon na sve točkove pruža oslanjanje na put i stabilno upravljanje u svim uslovima vožnje. On je uparen sa snažnim turbo motorima, kao što su 2,0-litarski SIDI benzinac sa 184 kW/250 ks, sa direktnim ubrizgavanjem, ili visoko-performantni 2.0 BiTurbo CDTI – oba sa impresivnim obrtnim momentom od 400 Nm.
Elektronski upravljan pogon 4×4 obuhvata visoko-kvalitetno kvačilo, koje radi na Haldeks principima, i elektronski ograničen diferencijal protiv proklizavanja na asfaltnim i terenskim površinama. Pogonski sistem konstantno, neprimetno, prilagođava raspodelu obrtnog momenta preovlađujućim uslovima u opsegu od 0 do 100%između prednje i zadnje osovine, kao i između zadnjih točkova. U kombinaciji sa elektronski upravljanom FlexRide premium šasijom, sistem pogona na sve točkove postavlja standarde kada su u pitanju vreme reakcije i upravljanje vozilom.

Moćna: Nova Insignia OPC

Sa maksimalnim obrtnim momentom od 239 kW/325 ks i 435 Nm, Insignia OPC je najperformantniji među Opelovim udarnim modelima. Restilizovani prednji i zadnji deo sa prepoznatljivim elementima OPC dizajna, poput upadljivih sabljastih detalja u prednjem delu i izduvna cev integrisana u zadnjem delu ističu snagu ovog modela.

Upadljiva karoserija skriva vrhunsku tehnologiju. OPC šasija je unapređena uz posebnu pažnju na prerađenu zadnju osovinu – kao i kod drugih modela nove linije Insignia-je – gde su inženjeri modifikovali oko 60% delova. Novi ESP softver omogućava još preciznije podešenje dinamičnosti, naročito kao odgovor na podupravljanje. Modifikovani softver za FlexRide šasiju sa podesivim amortizerima pruža optimalno držanje na putu. Insignia OPC ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,0 sekundi (Sports Tourer: 6,3 sekunde) i postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (elektronski ograničena).Bez ograničenja, OPC verzija sa menuelnim menjačem postiže maksimalnu brzinu od 270 km/h (Sports Tourer: 265 km/h).
Kabina dočekuje OPC vozače sa autentičnim ambijentom moto-sporta. Osim osnovnih informacija, vozači mogu biti informisani i o posebnim detaljima, kakvi su pritisak i temperatura ulja, napon akumulatora, položaj regulatora vazduha, kočiona snaga i g-sila usled bočnog ubrzanja na opcinom 8-inčnom displeju. Novi performantni upravljač (opciono sa zagrevanjem) poseduje komandne ručice kod modela sa automatskim prenosom. Ovo omogućava vozaču modela OPC izuzetno brzo manuelno menjanje brzina, čak i u automatskom režimu rada. Na taj način, nova Insignia OPC udobno kombinuje prednosti manuelnog i automatskog načina rada menjača.

                                                                                   fizicka pravna lica*
INSIGNIA 4-door Base A 1.8 XER (103 kW / 140 hp) MT6 18,288 17,984

INSIGNIA 5-door Base A 1.8 XER (103 kW / 140 hp) MT6 18,718 18,355

INSIGNIA Sports Tourer Base A 1.8 XER (103 kW / 140 hp) MT6 19,337 18,888

INSIGNIA Country Tourer 4×4 A 2.0 DTH (120 kW / 163 hp) MT6 4×4 Start/Stop 31,114 29,038

*za kupovinu na lizing važe cene za pravna lica