CEREMONIJALNIM STARTOM SA TRGA POČELA JE AVANTURA

Kolon za zagrevanje

 

Gabor_(1)Najveće planetarno ludilo na dva, četiri i više točkova, poznatije kao Dakar, ceremonijalnim startom sa rampe u Aveniji 9. Jula u Benos Airesu, otpočeo je 31.izdanje. Za 14 dana koliko predviđa organizator, učesnici treba da prevale nešto više od 9.000 kilometara, kroz Argentinu i Čile. Prvog dana Nove godine, organizator je pred takmičare stavio lak zadatak, praktično uvertiru, jer posle najluđe noći, računa se da je dovoljan broj vozača barem malo slavio uz koju okrepljujuću tečnost, koja sa da izmeriti alkometrom (maligani).

Od glavnog grada Argentine do Kolona ima 317 kilometara, koji su praktično etapa, jer nema brzinskih ispita. Predviđeno vreme da se prevali zadato rastojanje svakako postoji, i ono motocikliste iznosi tačno tri sata, a za automobile je 2 sata i 52 minuta. Na ulicama je neopisiva gužva, iako je prvi dan Nove godine. Na trenutke se stiče utisak da je velika većina znatiželjnika samo nastavila sa slavlja put starta Dakar relija. U odnosu na premijerno izdanje relija od prošle godine, ove su stanovnici Buenos Airesa, ali i turisti kojih ima na svakom koraku, već upućeni u dešavanje.

Povezana vest:  Najbrži automobil na svetu - brži i od metka

Šareni karavan Dakar reli takmičara predvodiće motociklisti, za nima slede automobili, zatim kamioni i na kraju vozila za asistenciju. Organizator svakako ništa ne prepupšta slučaju, već čitavu manifestaciju ceremonijalnog starta posmatra budnim okom iz helikoptera. Veliki broj svečanih zvanica u VIP ložama dodatno govore koliko je Dakar postao popularan u Argentini.

U ranim prepodnevnim satima za sve učesnike upriličen je obavezni brifing. Naš Gabor Sagmajster, kao deo Šugavara tima, uzeo je učešće na obaveznom skupu, ali nije posebno impresioniran.

Povezana vest:  Počinje Dakar reli, Sagmajster brani boje Srbije

– Nije imalo ništa posebno da se vidi, ni da se čuje. Uveli su nas u neku veliku salu gde smo svi uredno seli i jedno izvesno vreme slušali nekog stručnjaka, koji je na francuskom ispričao gomilu nekih stvari, za koje sam uveren da više od polovine učesnika nije razumelo, ili barem slušalo. Jedva sam čekao da se završi, da se vratim u hotel i pripremim za ceremonijalni start – vajka se Gabor.

Povezana vest:  FORMULA 1, Poredak vozača na trci za Veliku nagradu Brazila

Drugog dana, organizator posle lagane uvertire koja je predviđena za razmrdavanje i oslobađanje od maligana, predviđa odmah pakleni tempo. Na relaciji Kolon – Kordoba valja prevaliti 652 kilometra. Od toga brzinski ispit iznosi 219 kilometara za motocikliste i 251 za automobiliste i kamiondžije. Na etape otpada ostatak u dva navrata, prvi od starta do brzinca, od 349 kilometara i drugi posle brzinskog ispita do kampa, od 84 kilometara. Sunce izlazi u 5:45 časova, a zalazi u 20:25. Prvi motociklista startuje u 4:25, da bi na startu brzinskog ispita počeo borbu protiv štoperice, tačno u 9:00. Automobilisti startuju nešto kasnije, u 6:33, i na startu brzinca prvi je u 11:08.