sebastian_ozije_citroen_reli

RELI

Nastavlja se svetski šampionat na Sardiniji

 

Tronedeljni odmor završen je za karavan Svetskog reli šampionata i već danas počinje za Loeba i društvo izazov takmičenja na ostrvu Sardiniji. Italijanski reli jedan je od najpoznatijih u šampionatu, a vratio se u kalendar posle pauze od godinu dana.

Obzirom da je u pitanju zemljani reli upravo pozicija na startu može u velikoj meri odlučiti pitanje pobednika jer čišćenje staze donosi probleme onima koji startuju iza prvog zbog oblaka prašine koja utiče na vidljivost. Pobednik iz 2009. Jari-Mati Latvala upravo je tako trijumfovao zahvaljujući problemima vozača koji su startovali iza njega i morali da se bore sa oblakom prašine.

Zbog situacije u šampionatu nikad je teže predvideti pobednika. Sigurno je samo da će Sebastijan Loeb startovati prvi, ali ga to ne brine.

– Takav je sport. Mislim da niko to ne voli, ali ne brinem se. Sardinija ume da bude veoma neprijatno mesto, ali šta da se radi. Neko mora da bude prvi – ne uzbuđuje se Francuz.

Povezana vest:  POSLE 14 GODINA 43. SRBIJA RELI STARTUJE U BEOGRADU, Hirvonen zove gledaoce

Posle nešto slabijeg početka Loebov klupski kolega Sebastijan Ožije trijumfovao je dva puta u nizu u Portugalu i Jordanu. To je bio treći uzastopni trijumf Sitroena jer je Loeb slavio u Meksiku.

– Ovaj niz je došao u pravom trenutku jer nas je vratio u borbu za titulu. Ipak ništa se nije promenilo. Na Sardiniji bar nas je petorica u konkurenciji za pobedu, a mi ćemo morati da pokušamo da nastavimo sa dobrim rezultatima – priželjkuje Ožije.

Samo dva bode u šampionatu nalazi se iza Super Seba Miko Hirvonen iz Forda. Za razliku od sedmostrukog šampiona Finac se nada da bi upravo činjenica da ne kreće prvi mogla da mu poveća šanse za pobedu.

Povezana vest:  FORMULA 1, VN KOREJE, Alonso pobedio u Koreji i preuzeo prvo mesto u šampionatu

– Podloga je mnogo peskovitija nego kod drugih zemljanih relija u Evropi. Zbog toga imam prednost što neću biti prvi na startu. Sa tim sam imao najviše problema u Jordanu – podseća se Hirvonen.

NJegov klupski kolega Jari-Mati Latvala došao je u Italiju posle gubitka pobede u Jordanu za dve desetinke, najmanje razlike u istoriji Svetskog reli šampionata.

– U reli šampionatu bar ne moram dugo da čekam drugu priliku, samo tri nedelje. Da mi se tako nešto desi na Olimpijskim igrama morao bih da čekam četiri godine – našalio se Latvala. – Uživam na Sardiniji i poraz u jordanu povećao mi je motivaciju za ovo takmičenje. Gladan sam pobede.

Uvek je na Sardiniji bilo uzbudljivo bez obzira na pozicije u šampionatu. Ovaj vikend će i sa te strane doneti uzbuđenja uz 18 etapa ozbiljnih ispita znanja i veštine majstora volana.

Povezana vest:  Tijumf Dušana Borkovića na trci Evropskog šampionata na brdskim stazama u Austriji

ŠAMPIONAT VOZAČA

1. Sebastijan Loeb (Sitroen Total tim)            74

2. Miko Hirvonen (Finska, Ford Abu Dabi tim)         72

3. Sebastijan Ožije (Francuska, Sitroen Total tim)      69

4. Jari-Mati Latvala (Finska, Ford Abu Dabi tim)      66

5. Peter Solberg (Norveška, Peter Solberg tim)          31

6. Mats Ostberg (Norveška, M-Sport Stobart tim)     28

7. Metju Vilson (V.Britanija, M-Sport Stobart tim)   22

8. Kimi Raikonen (Finska, ICE 1 Rejsing)     18

9. Federiko Viljagra (Argentina, Mančiz Ford tim)    12

10. Hening Solberg (Norveška, M-Sport Stobart tim)            10

EKIPNI PLASMAN

1. Ford Abu Dabi tim 130

2. Sitroen Total tim     130

3. M-Sport Stobart tim            43

4. ICE 1 Rejsing         26

5. Peter Solberg tim    22

6. Mančiz Ford tim     20

7. Tim Abu Dabi         13

8. FERM Pauer tim     10

9. Monster tim 6