Rvacki-savez-Srbije

ŠTA SE DEŠAVALO POSLE UDESA RVAČA U MAĐARSKOJ

Ko je kriv za udes rvača?!

 

Na mejl redakcije ATA Stars stigao je mejl povodom dešavanja koja su se „navodno“ dešavale posle sabraćajne nesreće rvača, dela juniorske reprezentacije Srbije u Mađarskoj.

Predstavnici Rvačkog kluba Vojvodina Novi Sad održali su konferenciju za medije a njihov dopis putamo u celosti.

KONFERENCIJA ZA MEDIJE:

PODRŠKA AKCIJI REPUBLIČKOG MINISTARSTVA ZA SPORT „SPASIMO DECU“ SA AKCENTOM NA PROPUSTE RVAČKOG SAVEZA SRBIJE, PRE I NAKON SAOBRAĆAJNE NESREĆE JUNIORSKE RVAČKE REPREZENTACIJE

Mesec dana nakon saobraćajne nesreće  koja se dogodila,  04.07.2011. na dvadesetom kilometru od Kečkemeta ka Budimpešti, u kojoj su se nalazila i dva rvača iz Novog Sada, Miloš Amidžić i Nemanja Pavlović, rvački klub „VOJVODINA“ želi da javnost upoznamo sa GRUBIM propustima rukovodstva Rvačkog Saveza Srbije koji su prethodili udesu, kao i nekim neshvatljivim i neprihvatljivim potezima najviših rukovodica Saveza nakon udesa i na ovaj način podržimo i  pridružimo se akciji Republičkog Ministarstva za sport i omladinu pod nazivom „SPASIMO DECU“ sa ciljem da se ovakvi slučajevi nikome ne ponove. Ovu akciju Ministarstvo je pokrenulo nakon saobraćajnih nesreća koje su se dogodilae košarkašima Novog Sada, juniorskoj rvačkoj reprezentaciji Srbije kao i karatistima iz mesta nadomak Beograda. Zajedničko za sva tri slučaja je da su za volanom prilikom udesa bili treneri.

  1. Prilikom udesa, za volanom službenog kombija Rvačkog saveza Srbije se nalazio trener juniorske reprezentacije Milan Marić iz Sombora, koga je i kao vozača, po njegovoj tvrdnji, angažovao glavni trener-selektor Milorad Dokmanac. Neshvatljivo i krajnje neodgovorno je da selektor  određuje ko će da upravlja službenim vozilom Saveza. Čak i da je neko drugi odredio Marića za vozača, glavni trener-selektor  je morao ukazati da mu član stručnog tima ne  poseduje potrebno vozačko iskustvo i vozačku rutinu. Glavni trener-selektor nije smeo da previdi ni aktuelne privatne probleme trenera Milana Marića, sa kojima je dobro upoznat a koji itekako mogu uticati na dekoncentraciju vozača.
  2. Koliko nam je poznato, trener Milan Marić nije posedovao, niti ga je za to bilo ko pitao, neophodan specijalistički lekarski pregled, neophodnan za upravljanje vozilom sa putnim nalogom, koje je glavni trener-selektor, predao Mariću, preuzevši ga direktno iz servisa gde se vozilo nalazilo pre preuzimanja ?
  3. Na udarnom mestu prostora za isticanje sponzora Saveza na internet sajtu Rvačkog saveza Srbije do pre neki dan nalazilo se beogradsko transportno preduzeće „LASTA“. Reklama je sklonjena sa stranica Sajta Saveza čiji je upravo  Dokmanac nezvanični uređivač. Ovo preduzeće svoje sponzorske obaveze ispunjava kroz pružanje usluga transporta putnika. Postavlja se pitanje ko je imao pravo na improvizaciju i ne angažuje profesionalnu firmu sa kojom Savez evidentno ima saradnju i neki partnrski odnos. I bez bilo kakvog aranžmana sa „LASTOM“, Rvački Savez Srbije je u finansijskom smislu veoma stabilan i nikakve potrebe za improvizacijom nisu imali. Radi se isključivo i samo o aljkavosti, nemarnosti i nesavesnom rukovođenju Savezom.
  4. Punih 16 dana nakon nesreće, na Internet sajtu Rvačkog Saveza Srbije kao jedinom zvaničnom glasilu Saveza, niko nije mogao dobiti NIKAKVU informaciju niti saopštenje za javnost u vezi saobraćajne nesreće koja se dogodila juniorskoj rvačkoj reprezentaciji. Na tom istom Sajtu možete pronaći mnogo beznačajnih informacija o radu Saveza ili privatnih informacija koje čelnici Saveza plasiraju i koje nemaju puno veze sa rvačkim sportom. Informacije koje su iz svojih kancelarija zvaničnici Saveza, prvih dana nakon nesreće davali preko medije su bile lažne i neprecizne. Glavni trener-selektor Milorad Dokmanac je u više navrata davao informaciju medijima da se kombi Rvačkog Saveza sa juniorskim reprezentativcima više puta prevrnuo nakon što je trener Milan Marić koji je bio za volanom, izgubio kontrolu nad vozilom , želeći da izbegne direktan sudar sa vozilom koje mu je dolazilo iz suprotnog pravca ? Udes se dogodio na autoputu gde sva vozila u tri trake idu u jednom pravcu. Na mestu nesreće, vozila iz suprotnog pravca se od zelene ograde uopšte ni nevide.
  5. Zamenik predsednika Rvačkog Saveza Srbije, Baltić Rajko, inače direktno zadužen za međunarodni program, po saznanju za udes u Mađarskoj, u telefonskoj komunikaciji nakon udesa, pitao se; otkud juniori u Mađarskoj ?  Do danas nemamo podatak da je iko protiv glavnog trenera-selektora Milorada Dokmanca pokrenuo bilo kakav disciplinski postupak zbog  eventualne samovolje ili prekoračenja ovlaštenja.
  6. Od pomenutog podpredsednika Rvačkog Saveza Srbije zaduženog za međunarodni program takođe smo saznali i da juniorski reprezentativci Srbije nisu bili  osigurani što je, ako je to tačno, katasrofalan previd odgovornog lica u Savezu tj. Predsednika Saveza Željka Trajkovića
  7. Informaciju da sportisti nisu bili osigurani crpimo iz jednog cirkularnog pisma koje vam dostavljamo u prilogu a koje je zamenik Predsednika Saveza i Podpredsednik saveza za međunarodni program, Baltić uputio na adrese privrednika kao “Molbu za solidarnu pomoć za saniranje posledica saopbraćajnog udesa rvačke reprezentacije“. Zamenik Predsednika Saveza je uputio takav zahtev u ime svog kluba RK „PARTIZAN“ iz Beograda. Napominjemo da od nastradalih juniorskih reprezentativaca nijedan nije član RK „PARTIZANA“. Šta je trebalo zameniku Predsednika Saveza da jedan takav Zahtev ne uputi ispred Saveza u kome vrši visoku i odgovornu funkciju i na taj način uvid u priliv sredstava, prikupljen na ovaj način učini javnim i transparentnim. Podpredsednik Saveza i veliki „humanitarac“ ni nakon mesec dana nije obišao ni jednog povređenog sportistu i lično se uverio u stanje povređenih na ime kojih je skupljao novac na račun svog kluba.
  8. Niko, ispred Rvačkog Saveza Srbije, do do juče , ni nakon mesec dana nije obišao porodicu najteže povređenog Miloša Amidžića iako  porodica prolazi kroz jedan životni pakao, pogotovo prvih dana nakon nesreće u trenucima neizvesnosti samog ishoda udesa.Kažemo do juče, jer po saznanju za održavanje ove Konferencije za medije, sekretar Rvačkog Saveza Srbije se juče pojavio u poseti milošu Amidžiću nudeći neki novac Miloševom ocu Stojanu Amidžiću.
  9. Pet dana nakon nesreće niko od najužeg rukovodstva Saveza (predsednik, dva podpredsednika, predsednik Skupštine saveza) nije posetio povređene rvače u Mađarskoj. Zašto ? Predsednik Saveza Trajković Željko je to učinio peti dan od nesreće u okviru posete visoke delegacije u pratnji zamenika republičkog ministra sporta Atanasova. Gde ste ranije „predsedniče“, da ako za to bude potrebe ponudite vašu krv nastradaloj deci jer ste po funkciji najodgovorniji za ovo što se desilo.? Prema tvrdnji njegovog zamenika prevideo je da osigura sportiste ali nije prevideo da nesrećne sportiste  iskoristi za samo još jednu ličnu promociju . Njegovu posetu propratila je i kamera a video zapis o njegovom „dušebrižništvu“ je plasiran javnosti u Srbiji putem elektronskih medija. Snimci na kojima se vidi stanje Miloša Amidžića su veoma uznemirujući posebno za njegovu porodicu. Predsednik Saveza nije obavio nikakve konsultacije sa porodicom pre nego što su uznemirujući snimci pušteni putem elektronskih medija od 09.07.2011. godine u javnost putem internet sajta www. sportal.rs
Povezana vest:  EP ZA JUNIORE 2013, Mate Nemeš bronzani u Makedoniji

Nakon svega javno tražimo odgovornost svih onih koji su načinili propuste u obavljanju svojih funkcija u Rvačkom savezu Srbije, a od nadležnih organa da utvrde stepen odgovornosti svakog pojedinca koji je svojim propustima i nesavesnim vršenjem funkcije doprineo saobraćajnoj nesreći juniorske reperezentacije Srbije, koja se, na kraju da podsestimo dogodila 04.07.2011. godine na autoputu M5 u Mađarskoj na 59 kilometru od Budimpešte.

Povezana vest:  ORLOVI NA 27. “GEDŽI”, Na spisku selektora Mijatova 24 rvača iz Srbije

U Novom Sadu,

04.08.2011.god.

RVAČKI KLUB VOJVODINA NOVI SAD