mark_veber_u_formuli

MARK VEBER STARTOVAĆE SUTRA OD 14 ČASOVA SA POL POZICIJE NA VELIKOJ NAGRADI ŠPANIJE

Bikovi u prvom redu  

Početak evropske turneje danas na Velikoj nagradi Španije koja se vozi na stazi Katalunja nije donela promene kada je u pitanju prvi startni red, koji će gotovo po običaju zauzeti vozači Red Bula, koje niko nije mogao da isprati tokom kvalifikacija. Sebastijan Fetel i Mark Veber vodili su veliku borbu do zadnje sekunde, poslednjeg, trećeg kruga kvalifikacija za pol poziciju, a kao pobednik iz tog duela izašao je stariji Veber. Australijanac je jedini vozio ispod minut 20 sekundi (1:19,995), dok je Fetel bio sporiji za svega jedan deseti deo sekunde.

Ovakav ishod kvalifikacija mogao bi da značajno da pomogne Red Bulu da možda ostvari i dvostruki trijumf, pod uslovom da odbrani poziciju stečenu u kvalifikacijama, jer Katalunja nije baš najzahvalnija staza za obilaženje.

– Bila je ovo odlična borba između Sebastijana i mene – komentarisao je Veber posle kvalifikacija. – On ima bolji skor od mene, ali ako pogledate vremena videćete da je razlika uvek vrlo mala. Dobro je ući u drugi krug trke sa saznanjem da ste već prvi i da odatle gradite put ka pobedi.

Međutim, ozbiljna pretnja ekipi Crvenog bika sa krilima biće as Meklarena Luis Hemilton koji će startovati sa treće pozicije, iako je Britanac bio sporiji u kvalifikacijama za skoro celu sekundu. Drugi Meklarenov vozač, DŽenson Baton startovaće sa pete pozicije, ali zajedničko za Hemiltona i njega je iznenađenje koje je izazvao Red Bul brzinom ostvarenom u kvalifikacijama. Jednostavno rečeno ekipa iz Vokinga nije uspevala da im parira u borbi za pol poziciju.

– Očekivali smo da će biti brzi, ali nismo ni sanjali da će to ovako izgledati – prokomentarisao je Hemilton, čijoj se oceni pridružio i Baton. – Imali su osetnu prednost. Trka bi za njih trebala da bude kao šetnja kroz park. Međutim, naša brzina na trci je po pravilu uvek bolja nego u kvalifikacijama, ali će svakako biti teško pobediti Red Bul.

Povezana vest:  Hamilton se nada novom ugovoru pre trke u Maleziji

Između dva Meklarena uspeo je da se ubaci Fernando Alonso u Ferariju na četvrtu poziciju. Start bi mogao da bude izuzetno zanimljiv, s obzirom da će Alonso krenuti iz drugog reda zajedno sa bivšim klupskim kolegom Hemiltonom. A njihovi sukobi iz 2007. kada je Luis tek došao u najbrži karavan se još uvek prepričavaju.

Za Alonsa ipak nije sve prošlo sjajno tokom kvalifikacija. Tokom prvog izlaska na stazu u finalnom krugu kvalifikacija, Španac je isekao Nika Rozberga u boksu, zbog čega je mladi Nemac bio prinuđen da oštro koči kako bi izbegao kontakt a stigao je i da prokomentariše kako bi Alonsa trebalo kazniti zbog napravljenog poteza.

– Pre svega, nisam na žalost ni primetio Nika. Nisam imao dobar ugao da bih mogao da ga primetim. S druge strane, ako će biti kazne, onda bi trebalo razmotriti dešavanja u boksu na ranijim trkama ove sezone – jasno je Alonso aludirao na nedavni incident između Hemiltona i Fetela.

I dok Alonso može da bude zadovoljan, Felipe Masa i dalje ne uspeva da uradi nešto više u kvalifikacijama. Brazilac će startovati tek sa devete pozicije i veliko je pitanje koliko će Masa uspeti da učini na stazi kakva je Katalunja.

Konačno je Mihael Šumaher uspeo da bude drži od Nika Rozberga. Izgleda da su poboljšanja na bolidu Mercedesa dobro urađena jer je sedmostruki šampion u petak, ali i juče u kvalifikacijama bio brži od mlađeg kolege, pa će startovati sa šeste, a Rozberg sa osme pozicije.

Robert Kubica u Renou je još jednom uspeo da odradi dobre kvalifikacije i započeće trku sa sedmog mesta, dok je najprijatnije iznenađenje 10. startna pozicija Kamuija Kobajašija u mnogo osporavanom bolidu Zaubera.

Povezana vest:  Poredak vozača u trci za Veliku nagradu Velike Britanije

Na početku evropske turneje sigurno će biti mnogo uzbuđenja. Poboljšani bolidi obećavaju veliku borbu do poslednjeg kruga danas na Katalunji.    

PONOVO VARNIČI IZMEĐU BIVŠIH SVETSKIH ŠAMPIONA

Hemilton odgovorio Alonsu

Svi su mislili da su ratne sekire između Luisa Hemiltona i Fernanda Alonsa zakopane posle odlaska Španca iz Meklarena 2007. posle samo jedne sezone.

Izgleda da je u Barseloni ipak otpočeo novi rat između dvojice sjajnih vozača, jer je Hemilton odlučio da odgovori na Alonsovu izjavu da je Britanac blizu dobijanja kazne zbog načina na koji vozi.

Šta se dogodilo? Španac je u toku prošle nedelje rekao da Hemilton vozi na „kažnjiv”način i pritom dodao da bi ako to ponovi na nekoj od narednih trka, Britanac mogao da snosi posledice.

Ostrvljanin nije ostao dužan, ukazavši na potez Alonsa na Velikoj nagradi Kine kada je Španac isterao na travu klupskog kolegu Felipea Masu.

– Nikad ne bih uradio tako nešto – komentarisao je Hemilton. – To nije u mojoj prirodi. Felipe je tada mogao da ispadne iz trke. LJudi kažu da sam agresivan, a ja samo vozim sa najviše strasti. Više sam strastven, nego agresivni vozač.    

KVALIFIKACIJE NA DAN POGIBIJE ŽILA VILNEVA

Kanađanin otišao u legendu 1982.

Dok su vozači juče vodili bitku za startne pozicije, možda neki od njih nisu ni imali ideju na koji dan se voze kvalifikacije.

Kao i juče, 8. maja 1982. vožene su kvalifikacije, ali tada za Veliku nagradu Belgije u kojima je život izgubio Žil Vilnev u bolidu Ferarija, u tom trenutku jedan od najpopularnijih vozača u karavanu.

Kanađanin je karijeru počeo 1977. u Meklarenu, da bi već naredne godine prešao u redove Skuderije u kojoj je vozio do smrti. Tokom kratke karijere pobedio je na šest trka, a najbliži tituli bio je 1979. kao drugoplasirani sa četiri boda manje od osvajača titule, klupskog kolege DŽodija Šektera.

Povezana vest:  Luis Hamilton na pol poziciji u Maleziji

Da krv nije voda, dokazao je ipak njegov sin Žak Vilnev osvojivši 15 godina posle očeve pogibije titulu u ekipi Vilijams-Reno.  

KAZNE ZA GLOKA, DI GRASIJA I PETROVA

A od FIA pet mesta

Zbog prekršaja tokom kvalifikacija FIA je kaznila oba vozača Virdžina, Timo Gloka i Lukasa di Grasija, kao i Vitalija Petrova iz Renoa startom pet mesta niže od onog izborenog u kvalifikacijama.

Obe kazne su izrečene zbog menjača. Virdžin nije obavestio FIA o promenama na menjaču koje je bio dužan da prijavi dva sata pre završetka treninga u petak, čime je ekipa prekršila propise.

S druge strane Petrov je oštetio Reno prilikom udesa u finalnom delu kvalifikacija, pa je ekipa bila prinuđena da zameni menjač što je, takođe, protiv pravila.  

ŠAMPIONAT VOZAČA

1. DŽenson Baton (V. Britanija, Meklaren)   60

2. Niko Rozberg (Nemačka, Mercedes GP)   50

3. Fernando Alonso (Španija, Ferari)  49

4. Luis Hemilton (V. Britanija, Meklaren)      49

5. Sebastijan Fetel (Nemačka, Red Bul)         45

6. Felipe Masa (Brazil, Ferari) 41

7. Robert Kubica (Poljska, Reno)       40

8. Mark Veber (Australija, Red Bul)  28

9. Adrijan Zutil (Nemačka, Fors Indija)         10

10. Mihael Šumaher (Nemačka, Mercedes GP)          10

11. Vitantonio LJuci (Italija, Fors Indija)       8

12. Vitalij Petrov (Rusija, Reno)         6

13. Rubens Barikelo (Brazil, Vilijams)           5

14. Haime Alguersuari (Španija, Toro Roso)  2

15. Niko Hulkenberg (Nemačka, Vilijams)     1  

ŠAMPIONAT EKIPA

1. Meklaren     109

2. Ferari           90

3. Red Bul       73

4. Mercedes GP          60

5. Reno            46

6. Fors Indija   18

7. Vilijams       6

8. Toro Roso   2