SEBASTIJAN_VETEL_MONTE_KARLO_2010

NEVEROVATNIM UDESOM SEBASTIJANA FETELA I MARKA VEBERA RED BUL POKLONIO MEKLARENU DVOSTRUKI TRIJUMF

Da komšiji crkne krava  

Uspeo je Luis Hemilton u sedmoj trci sezone da dođe do prve pobede, dok je Meklaren zahvaljujući DŽensonu Batonu ostvario i drugi dvostruki trijumf posle Velike nagrade Kine. Ipak, krivicu za ovakav ishod u najvećoj meri snose rivali iz Red Bula.

Odličnu šansu imala je austrijska ekipa za dvostruki trijmuf u Turskoj, međutim, da li tanki živci ili prikriveni rivalitet između Marka Vebera i Sebastijana Fetela odveli su ambicije Bikova u nepovrat tokom 40. kruga.

Tada je Fetel napao klupskog kolegu na pravcu i izbio za dužinu „nosa” ispred Vebera u trenutku kada su se približavali krivini. Dilema koja će tinjati u narednim danima jeste, ko je napravio grešku? Da li je Veber trebao da se skloni u stranu ili je Fetel „ušao” u kolegu iz ekipe? U svakom slučaju, došlo je do kontakta u kojem je Nemac zadnjim desnim točkom zakačio prednji levi Australijanca i izvukao deblji kraj, okretao se na stazi i završio van nje, dok je Veber nastavio trku i došao do utešnog trećeg mesta.

Kakve god da su bile okolnosti, ekipa iz Vokinga zasluženo je došla do važnih bodova, iako start trke za njih nije obećavao, jer je Fetel uspeo da prestigne Hemiltona, a isto je učinio Mihael Šumaher protiv Batona. Međutim, par krivina kasnije šampion iz 2008. vratio se ispred Fetela, kao i Baton ispred Šumahera.

Hemilton je konstantno vršio pritisak na Vebera, čak su i u boks ušli u istom krugu, ali je problem sa zamenom zadnje desne gume Britanca koštao pada na treće mesto, jer je iz boksa izašao iza Fetela, ali ispred Batona.

Možda je upravo Meklarenovo uporno „disanje za vrat” bolidima Red Bula, posle boksa, i dovelo do katastrofalnog ishoda za austrijsku ekipu, ali je činjenica da je ekipa iz Vokinga bila celog vikenda ravnopravna sa timom iz Milton Kinsa.

Povezana vest:  Vozači: Fetel je favorit u Kini

– Odlično smo se borili. Morali smo, jer nam je Red Bul otežao maksimalno. Videlo se da je između njih i nas mala razlika. Uspeli smo da im pariramo i dvostruka pobeda je fantastičan uspeh – prezadovoljan je bio Hemilton.

Baton se složio sa ocenom klupskog kolege:

– Brzina naših bolida bila je sjajna. Čim je Red Bul otpao, preuzeli asmo kontrolu. Ovo je bila zabavna trka za nas.

Dobar rezultat je u Turskoj ostvario Mercedes GP. Iako su bili znatno sporiji od vodeće četvorke, Mihael Šumaher i Niko Rozberg došli su do bodova osvajanjem četvrtog i petog mesta, a još jednu solidan rezultat ostvario je Robert Kubica u Renou osvajanjem šeste pozicije.

Malo je nedostajalo da se Kubici u osvajanju bodova pridruži i klupski kolega Vitalij Petrov, ali je Rusu u borbi za poziciju pred kraj trke, Fernando Alonso oštetio prednju desnu gumu, zbog čega je morao u boks završivši na 15. mestu sa krugom zaostatka.

Fors Indiji, po navici, bodove je doneo Adrijan Zutil devetom pozicijom, a prijatno iznenađenje priredio je Kamui Kobajaši u Zauberu 10. mestom, osvojivši konačno bodove za ekipu od koje se mnogo više očekivalo ove sezone.

Posebna priča u Istanbulu bio je Ferari. Skuderiji je VN Turske bila 800. trka u Formuli 1, ali će najverovatnije želeti da je što pre zaborave.

Iako su uspeli Felipe Masa i Fernando Alonso da dodaju bodove na svoj saldo osvajanjem sedme i osme pozicije, ostao je utisak da je ekipa iz Maranela vozila neku svoju trku. Crveni bolidi bili su potpuno nemoćni da naprave neki bolji rezultat, a poseban problem Ferariju bio je nedostatak brzine.

Uzbudljiva poslednja trećine trke donela je nove promene u šampionatu najbržeg cirkusa. Kako će nerazuman potez dva Red Bula uticati na ovu ekipu videće se od 11. do 13. juna kada će biti vožena VN Kanade.  

Povezana vest:  Šumaher se sprema u bolidu za GP2

Rezultati Velike nagrade Turske

Plasman: 1. Luis Hemilton (V. Britanija, Meklaren) 1:28:47,620 časova, 2. DŽenson Baton (V. Britanija, Meklaren) + 2,645, 3. Mark Veber (Australija, Red Bul) + 24,285, 4. Mihael Šumaher (Nemačka, Mercedes GP) + 31,110, 5. Niko Rozberg (Nemačka, Mercedes GP) + 32,266, 6. Robert Kubica (Poljska, Reno) + 32,824, 7. Felipe Masa (Brazil, Ferari) + 36,635, 8. Fernando Alonso (Španija, Ferari) + 46,544, 9. Adrijan Zutil (Nemačka, Fors Indija) + 49,029, 10. Kamui Kobajaši (Japan, Zauber) + 1:05,650, 11. Pedro de la Rosa (Španija, Zauber) + 1:05,944, 12. Haime Alguersuari (Španija, Toro Roso) + 1:07,800, 13. Vitantonio LJuci (Italija, Fors Indija) + 1 krug, 14. Rubens Barikelo (Brazil, Vilijams) + 1 krug, 15. Vitalij Petrov (Rusija, Reno) + 1 krug, 16. Sebastijan Buemi (Švajcarska, Toro Roso) + 1 krug, 17. Niko Hulkenberg (Nemačka, Vilijams) + 1 krug, 18. Timo Glok (Nemačka, Virdžin) + 2 kruga, 19. Lukas di Grasi (Brazil, Virdžin) + 3 kruga, 20. Karun Čandok (Indija, HRT) + 6 krugova.

Odustali: Bruno Sena (Brazil, HRT) u 47. krugu, Sebastijan Fetel (Nemačka, Red Bul) u 40. krugu, Heiki Kovalainen (Finska, Lotus) u 34. krugu, Jarno Truli (Italija, Lotus) u 33. krugu.

Najbrži krug: Vitalij Petrov – 1:29,165.  

RAZLIČITA VIĐENJA INCIDENTA DVOJICE VOZAČA RED BULA

Nisam ja, on je  

Trenutak kada su jedan drugom učinili medveđu uslugu na stazi u Istanbulu, mogao bi da dovede atmosferu do usijanja između Marka Vebera i Sebastijana Fetela. Međutim, bez obzira različita viđenja incidenta, odnosno krivca, vozača su delovali mirno posle trke. Izgleda da posledica po odnose među njima dvojicom neće biti.

– Seb je imao dobru brzinu i krenuo je sa unutrašnje strane. Bili smo jedan pored drugog i deluje mi da je skrenuo u desno zbog čega je došlo do kontakta – objašnjava Veber – Sve se brzo desilo. To je sramota za tim, ali se dešava.

Povezana vest:  Ekleston pod istragom nemačkog tužilaštva

Nemac, naravno, sve vidi drugačije:

– Ako pogledate snimak, mislim da je očigledno da sam mogao da prođem sa unutrašnje strane. To sam i učinio, ujedno se spremajući za kočenje. Mogli ste da vidite da je dotakao moj zadnji desni točak, posle čega sam izleteo. Ipak, nema sukoba. Ovakve stvari se dešavaju. Ovo nam nije bilo potrebno, ali sada ne možemo ništa da učinimo povodom toga – spustio je loptu Fetel.

Ako su njih dvojica mirni, besan zbog učinjene gluposti bio je šef tima Kristijan Horner, koji čak veću krivicu pripisuje Australijancu.

– Čini se da Mark nije ostavio dovoljno prostora Sebastijanu. Bilo je jasno da Fetel napada sa unutrašnje starne. Ipak, moram da razgovaram sa obojicom – nije bilo svejednmo Horneru.  

ŠAMPIONAT VOZAČA

1. Mark Veber (Australija, Red Bul)  93

2. DŽenson Baaton (V. Britanija, Meklaren)  88

3. Luis Hemilton (V. Britanija, Meklaren)      84

4. Fernando Alonso (Španija, Ferari)  79

5. Sebastijan Fetel (Nemačka, Red Bul)         78

6. Robert Kubica (Poljska, Reno)       67

7. Felipe Masa (Brazil, Ferari) 67

8. Niko Rozberg (Nemačka, Mercedes GP)   66

9. Mihael Šumaher (Nemačka, Mercedes GP)            34

10. Adrijan Zutil (Nemačka, Fors Indija)       22

11. Vitantonio LJuci (Italija, Fors Indija)       10

12. Rubens Barikelo (Brazil, Vilijams)           7

13. Vitalij Petrov (Rusija, Reno)         6

14. Haime Alguersuari (Španija, Toro Roso)  3

15. Niko Hulkenberg (Nemačka, Vilijams)     1

16. Sebastijan Buemi (Švajcarska, Toro Roso)           1

17. Kamui Kobajaši (Japan, Zauber)   1  

ŠAMPIONAT EKIPA

1. Meklaren     172

2. Red Bul       171

3. Ferari           146

4. Mercedes GP          100

5. Reno            73

6. Fors Indija   32

7. Vilijams       8

8. Toro Roso   4

9. Zauber         4