Vozač Mercedesa Luis Hamilton pobedio je danas u trci Formule 1 za Veliku nagradu Italije u Monci i na 30 bodova uvećao prednost u generalnom plasmanu nad Sebastijanom Fetelom iz Ferarija.

Hamilton je ostvario 68. pobedu u karijeri, a šestu u sezoni i to na slavnoj stazi u Monci, u jednoj od najboljih trka u sezoni. On je osam krugova pre kraja obišao Kimija Raikonena iz Ferarija i zabeležio petu pobedu u Monci, čime je izjednačio rekord Mihaela Šumahera.

Hamilton je pobedio rezultatom sat, 16 minuta, 54,484 sekundi.

Drugo mesto zauzeo je Raikonen sa zaostatkom od 8,705 sekundi, a treći je bio Valteri Botas iz Mercedesa, posle kazne od pet sekundi koju je dobio Maks Verstapen iz Red Bula. Botas je kroz cilj prošao sa 14,066 sekundi zaostatka.

Zbog te kazne četvrti je bio Sebastijan Fetel iz Ferarija, a Verstapen je zauzeo peto mesto na kraju. Šesti je bio Roman Grožan iz Hasa, a sedmo i osmo mesto zauzeli su vozači Fors Indije Esteban Okon i Serhio Peres. Deveti je bio vozač Renoa Karlos Sainc, a bod je osvojio Lens Strol iz Vilijamsa.

Povezana vest:  Sebastijan Fetel pobedio u trci za Veliku nagradu Australije

Raikonen je dobro krenuo sa pol pozicije, odbranio se od Fetelovog napada i sačuvao vodjstvo. Odmah na početku Hamilton je napao Fetela i obišao ga sa spoljne strane u krivini četiri, nakon čega je došlo do kontakta dva bolida. Britanac je ostao na drugom mestu, a Fetel, koji se okrenuo na stazi, pao je na 18. mesto i oštećeno mu je prednje krilo.

Na stazu je izašao „sejfti kar“, što je iskoristio Fetel i otišao u boks. Sudije su pokrenule istragu povodom incidenta, a trka je nastavljena u trećem krugu. Vodio je Raikonen, ispred Hamiltona, Verstapena, Botasa i Grožana. Hamilton je odmah napao Raikonena i uspeo je da ga obidje, ali je Finac ubrzo uzvratio i vratio se na prvo mesto.

Sudije su procenile da je incident bio trkački, pa nisu kaznile vozače Mercedesa i Ferarija.

Fetel je u tim trenucima dobro vozio, popravljao je poziciju, u devetom krugu obišao je Danijela Rikarda za 14. mesto, a do 15. kruga se popeo na 10. mesto. Raikonen je u 21. krugu otišao na zamenu guma, nakon čega su Hamiltonu iz boksa poručili da pojača, kako bi stekao prednost u odnosu na Finca. Raikonen se na stazu vratio kao četvrti, iza Hamiltona, Verstapena i Botasa, a ispred klupskog kolege Fetela.

Povezana vest:  Hamilton na pol poziciji pred Veliku nagradu Španije

U 26. krugu odustao je Rikardo, nakon što je prijavio da je „čuo da je nešto puklo“. Krug kasnije, njegov klupski kolega Verstapen otišao je na zamenu guma i na stazu se vratio iza Fetela i Okona, na šesto mesto. U 29. krugu Hamilton je otišao u boks i izašao je ispred Fetela na treće mesto.

Fetel je u 30. krugu otišao na zamenu guma i na stazu se vratio kao 10, a četiri kruga kasnije popeo se na osmo mesto. U tim trenucima vodio je Botas, koji nije išao u boks, a iza njega vozili su Raikonen i Hamilton. Britanca su zatim, 20 krugova pre kraja, iz boksa obavestili da ima problema sa prednjom levom gumom i da mora da bude pažljiviji.

Botas je u 37. krugu otišao na zamenu guma i vratio se na četvrto mesto, ali je obavio dobar posao tako što je usporio Raikonena i omogućio Hamiltonu da ostane u igri za pobedu. Botas je u nastavku napadao Verstapena, a u 43. krugu došlo je do kontakta dva bolida, pa je Finac izleteo sa staze i izgubio je mnogo vremena. Zadržao je ipak četvrto mesto, ali mu se Fetel primakao.

Povezana vest:  Bridžstonu 2010. poslednja sezona

Hamilton je osam krugova pre kraja odličnim manevrom obišao Raikonena i preuzeo prvo mesto, i ubrzo stekao tri sekunde prednosti. Verstapen je kažnjen sa pet sekundi zbog incidenta sa Botasom, a Holandjanin nije bio srećan zbog toga i rekao je putem radija da kazne ubijaju trkanje.

Do kraja trke Hamilton nije imao nikakvih problema, Verstapen je uspeo da se odbrani od Botasa i zadržao je treće mesto, koje mu ipak nije pripalo zbog kazne. Pošto je Fetel bio iza njega na manje od pet sekundi, zauzeo je četvrto mesto, a Verstapen je pao na peto.

Naredna trka na programu je 16. septembra, za Veliku nagradu Singapura.