fernanado_alonso

DA LI JE ZABRANE DOLIVANJA GORIVA DOBRA ODLUKA POSLE NE BAŠ INTERESANTNE TRKE U BAHREINU

Najbrži cirkus?!

Toliko očekivana sezona Formule 1 konačno je počela. Svi su sa hteli da vide povratak Mihaela Šumahera na stazu u timu Mercedesa, da li će i koliko zabrana dolivanja goriva u toku trke uticati na takmičenje. Izgleda da su svi dobili što su tražili osim gledalaca i donekle vozača.

Ferari je najbolje počeo. Dvostruka pobeda Fernanda Alonsa i Felipe Mase odmah je Skuderiju svrstala u najveće kandidate za titulu, mada je tim iz Maranela u toj poziciji već godinama.

Alonso je debitovao za slavni italijanski tim pobedom posle dve godine i najavio da će ponovo biti jedan od onih koji se pita o tituli.

Klupski kolega Španca, Felipe Masa je takođe dobitnik VN Bahreina. Brazilac je osvojio odlično drugo mesto na prvoj trci posle nesreće prošle godine u Mađarskoj, pokazavši da nemio događaj nije ostavio posledice po telo, ali još važnije po psihu.

Među favoritima su Meklaren i Mercedes koji mogu biti delimično zadovoljni prvom ovosezonskom trkom, mada je sigurno lakše srebrnim strelama.

Povezana vest:  Arivabene novi direktor Ferarija

Nemački tim je posle 55. godina opet u šampionatu, a dodatnu pažnju javnosti su privukli (ako je tako nešto Mercedesu uopšte potrebno) angažovanjem povratnika u Formulu 1 posle trogodišnje pauze, sedmostrukog šampion Mihaela Šumahera.

Ipak, na ovoj trci mlađi kolega Niko Rozberg imao je petim osvojenim mestom bolji plasman od Šumija koji je završio jednu poziciju iza njega.

Međutim, u Mercedesu ističu da su zadovoljni rezultatima i da imaju prostora za napredak. Poznavajući nemačku rešenost i posvećenost u to ne treba uopšte sumnjati.

S druge strane Meklaren će sigurno morati da uradi mnogo više na bolidima Luisa Hamiltona i Džensona Batona kako bi dva Britanca mogli da budu ravnopravni sa rivalima u borbi za titulu.

Iako je Hamilton trećim mestom došao do podijuma, a Baton takođe osvojio bodove mada sedmo mesto i nije uspeh za branioca titule, ekipa iz Vokinga teško da može biti zadovoljna rezultatom u Bahreinu uzimajući u obzir njihove uvek velike ambicije.

Red Bul je poslednja ekipa koja takođe može da cilja na titulu, što su i pokazali u Bahreinu.

Povezana vest:  Sena umesto Hajdfelda

Sebastijan Fetel je imao prvu poziciju u džepu, ali je kvar presudio da ne ostvari šestu pobedu u karijeru. Uspeo je da završi trku na četvrtom mestu uprkos problemima, dok je drugi vozač ekipe Mark Veber takođe osvojio bodove osvajanjem osmog mesta. U svakom slučaju solidan početak „crvenog bika”

Timovi novajlije nisu gotovo vredni pomena, sa izuzetkom Lotusa čija su oba bolida završila trku. Virdžin izgleda kao tim koji može očekivati perspektivu, svakako ne brzo, ali bi iz trke u trku mogli da budu sigurniji.

Ubedljivo najgori utisak ostavila je ekipa Hispanija rejsinga. Tim koji je jedva uspeo da se „skocka” za početak šampionata, izgleda kao da je u isti zalutao i to prilično. Za HRT će uspeh, ravan osvajanju titule, biti svaki završetak trke bez obzira na to koliko će krugova zaostatka imati.

Ali medalja uvek ima dve strane, a ovogodišnja druga strana Formule 1 ima prilično dobre predispozicije da bude tamna.

Bolidi sa punim rezervoarima goriva, zbog zabrane dolivanja tokom trke, delovali su toliko tromo da je zaista bilo teško gledati trku u kojoj kao da je pravilom zabranjeno preticanje protivnika. Čak je i start delovao miroljubivo, ni nalik na Formulu 1 koju svi znaju i vole.

Povezana vest:  Otkriven uzrok problema Sebastijana Fetela u Španiji

Apsurd je utoliko veći jer su na stazi ove sezone četiri osvajača titule u konkurentnim bolidima – Fernando Alonso, Mihael Šumaher, Dženson Baton i Luis Hamilton. I taman kada su svi očekivali bespoštednu borbu velikih rivala i sjajnih vozača, dobili su uspavanku.

To je i kritikovao posle trke upravo Šumaher rekavši da je start jedina prilika za preticanje, a još je suroviji bio je otac Adrijana Zutila, Jorge:

– Sledeći put ću na trku poneti nešto za čitanje.

Bez obzira na sve, može se reći loše strane, na početku sezone treba imati strpljenja. Tokom sezone će se najbolje videti da li će uspavljujuće trke zbog drugačije taktike (ili možda bolje rečeno zbog nedostatka iste) postati pravilo ili je Bahrein samo bio izuzetak.

Sledeća prilika će se ukazati već 28. marta kada bude vožena VN Australije u Melburnu.