PAPER WINGS 1

NEBO JE GRANICA NA RED BULL PAPER WINGS TAKMIČENJU

Odbrojavanje do početka kvalifikacija za Red Bull Paper Wings je počelo. Kvalifikacije za najveće svetsko takmičenje u bacanju papirnih aviona održaće se u Nišu 22. februara, Kragujevcu 23. februara, Beogradu 01 marta i Novom Sadu 03. marta, a najbolje takmičare očekuje odlazak na regionalno finale koje će biti održano u Novom Sadu 10. marta. Pobednici regionalnog finala imaće priliku da odmere snage sa najboljim pilotima iz 85 zemalja širom sveta 4-5. maja u Hangaru 7 u Salzburgu, Austrija.

Da li verujete da vaš papirni avion može da leti preko 63,19 metara, ili da ostane u vezduhu preko 27,16 sekundi, ili pak znate da napravite avion koji će imati super akrobatski let? Ako je vaš odgovor na jedno od prethodna tri pitanja pozitivan morate se prijaviti na Red Bull Paper Wings takmičenje jer ste u mogućnosti da oborite svetski rekord u jednoj od tri discipline.

Povezana vest:  RED BULL X-FIGHTERS, Torres i Adams slavili u Rimu

Najveće svetsko takmičenje u bacanju papirnih aviona samo što nije počelo. Nakon takmičenja održanog 2009. godine, piloti papirnih letelica iz Srbije takmičiće se u tri discipline – daljinski, vremensi i akrobatski let, u pokušaju da izbore odlazak na regionalno finale Red Bull Paper Wings takmičenja.

Red Bull Paper Wings kvalifikacije će se održati u Nišu 22. februara, Kragujevcu 23. fabruara, Beogradu 01. marta i Novom Sadu 03. marta. Svi zainteresovani mogu se prijaviti za učešće putem oficijalnog sajta www.redbullpaperwings.com jednostavnim popunjavanjem prijave.

Nakon nacionalnih kvalifikacija, najbolje takmičare iz svake kategorije očekuje odlazak na regionalno finale koje će biti održano u Novom Sadu 10 marta, a najbolji sa regionalnog finala plasiraće se na svetsko finale Red Bull Paper Wings takmičenja koje će biti održano 4-5. maja u Hangaru 7 u Salzburgu, Austrija. Na finalnom takmičenju učestvovaće piloti iz 85 zemalja štirom sveta.

Povezana vest:  LETAČI NA MOTORIMA DOLAZE U BANJALUKU

Kako napraviti vrhunski papirni avion…

… ili bar jedan koji se neće srušiti nakon dve sekunde!

Centar gravitacije aviona će diktirati pravac u kojem će leteti. Zato, napravite centar gravitacije što više napred, tako što ćete saviti papir preko nosa aviona.

Krila treba da budu tanka i ravna. Još uvek se među ekspertima postavlja pitanje da li krila treba da imaju stabilizatore, ali većina ih izbegava. Treba izbegavati bilo kakva ispupčenja ili iscepan papir na krilima.

Savijanjem krajeva krila, možete da utičete na pravac u kojem će avion leteti; za još jači efekat, dodajte stabilizatore za koje možete koristiti i makaze.

Povezana vest:  RED BULL: NEW YEAR. NO LIMITS, Livaj LaVelijeva povreda dovodi do otkazivanja dešavanja

Y forma je odlučujuća za stabilnost aviona. Ovaj izraz opisuje oblik krila aviona, koji formiraju oblik Y ili V kada se gleda od napred. Avioni koji nemaju ovaj oblik, obično rotiraju svojom uzdužnom osom i padaju.

U mnogim takmičenjima, papir koji se koristi je standardni A4 list težine 80g/m2 – kancelarijski i foto-kopir papir. Iako papir ne sme da bude lakši od 80g/m2, neki eksperti više vole teži papir za ekstremne letove: osvajač svetskog rekorda, Ken Blackburn, smatra da je težina od 96 g/m2 savršena za dužinske letove.

Svim konstruktorima papirnih aviona preporučujemo da se pažljivo konsultuju i posmatraju mnogobrojne, visoko-kvalitetne upute koje mogu pronaći na internetu, o tome kako napraviti papirni avion. A kada vam kažemo pažljivo obratite pažnju, onda mislimo pažljivo obratite pažnju!