MARKO MARJANOVIĆ BLISTAO NA KONTROLAMA SENIORA

Snaga prilagođavanja

Marko Marjanovic(2)Kraj novembra praktično je „rezervisan“ za prve kontrole među veslačima. Najpre preko treninga kandidata za nacionalni tim, a potom i preko testova koje sprovodi stručni štab na čelu sa selektorom Nebojšom Ilićem. Najbolje rezultate u skifu i dvojcu bez kormilara protekle dve nedelje postizao je Marko Marjanović čime je najavio da stručni štab nacionalnog tima na njega može ozbiljno da računa.
Član Partizana veslanjem se „zarazio“ 1999. kada je prvi put došao na trening sa bratom od tetke. Veslanju je prethodilo nekoliko godina treniranja košarke, a onda je seo u čamac i…:
– Odmah sam se zaljubio u veslanje. Iako sam bio uspešan i kao kadet i junior, u tom periodu glavni cilj bio mi je da izborim stipendiju za Berkli univerzitet. Uspeo sam i 2004. sam otišao na studije. U Americi sam beležio dobre rezultate, bio prvak u osmercu, kasnije i kapiten tima. Ubrzo su počele da stižu i prve medalje na međunarodnim takmičenjima u dresu reprezentacije – počeo je priču Marko Marjanović
Kada priča o uspesima u dosadašnjoj karijeri izdvaja:
– Dve srebrne medalje, jednu bronzu i jedno 6. mesto. Na Svetskom prvenstvu za seniore do 23 godine 2006. u Belgiji sam osvojio srebro u dvojcu bez kormilara. Naredne godine kao član četverca sa kormilarom bio sam srebrni na planetarnoj smotri u Minhenu. U 2008. privodio sam studije kraju i izostali su zapaženiji rezultati u reprezentaciji. Ove godine na Svetskom prvenstvu u dubl skulu bio sam šesti, a na Evropskom sam u istoj disciplini osvojio bronzu.
Forma koju je demonstrirao krajem prošle sezone nastavila se i početkom ove. Na testiranjima ubedljivo najbolje rezultate imao je upravo Marjanović:
– Nezgodno je pričati o sebi. Drago mi je da se vidi napredak, da sam iz godine u godinu, od takmičenja do takmičenja sve bolji. Zadovoljan sam kako sam radio testove i u skifu i u dvojcu bez kormilara, ali o tome treba da priča stručni štab. Na testovima je bila velika grupa veslača, seniori i juniori, i po viđenom rekao bih da smo svi napredovali.
Najuspešniji srpski dvojac čine Stojić i Jagar, ali na testiranjima najbolje rezultate su imali Marjanović i Jagar. Nova kombinacija ili?
– U ovom periodu selektor isprobava, traži najbolju, najbržu posadu. Interesantno je da smo Jagar i ja na treninge i testove izašli praktično bez neke pripreme. Nisam siguran da smo veslali u dvojcu više od jednog puta, ali se to nije osetilo u čamcu. Posle priprema u Kotoru i onih aerobnih na planini, kao i novih testiranja selektor će izabrati najbolje posade. Moja želja je da u 2010. budem deo najbrže posade. Kako sam uvek otvoren za različite kombinacije kada su posade u pitanju, nije mi bitno da li je to dvojac, dubl skul ili četverac. Nisam od veslača koji su specijalisti samo za jednu disciplinu. Mislim da je ta raznovrsnost upravo i jedan od mojih najvećih kvaliteta. Tokom studija u Americi naučio da se prilagođavam situacijama, različitim posadama. Zato danas i mogu da kvalitetno veslam u skifu, dvojcu bez kormilara, dubl skulu, ali i četvercima i osmercima. Po povratku u Srbiju zadržao sam i pristup treninzima koji sam imao na Berkliju i mislim da je to dosta doprinelo mom konstantnom napretku.
Kakvi su planovi za naredni period?
– Cilj je da se aktivnim veslanjem bavim do kraja olimpijskog ciklusa i da izborim učešće na Igrama u Londonu 2012. U ovom sportu je sam plasman na Olimpijske igre veliki uspeh. Kako sam iz godine u godinu sve bolji mislim da je realno nadati se plasmanu na Igre. Naravno, na uspešnu realizaciju planova mogu uticati povrede ili neke druge neočekivane situacije. To je ono čemu težim kada je sport u pitanju. Kada je školovanje u pitanju, plan je da se posle Igara u Londonu posvetim postdiplomskim studijama na Oksfordu ili Kembridžu. Ali, o tome tek posle 2012. – zaključio je Marjanović.

Povezana vest:  SP Račice: Srpski kajakaši u tri finala!