MONDEO_2010_28_5_doorNovi Ford Mondeo za 2011: napredne tehnologije, vrlo štedljivi pogonski agregati i novi izgled
Ford Evropa na tržište lansira najelegantniju i tehnološki najnapredniju generaciju u čitavoj istoriji modela Mondeo. S novom, redizajniranom spoljašnjošću i poboljšanom unutrašnjošću, novim, vrlo štedljivim Ford EcoBoost benzinskim i TDCi dizel motorima i nizom novih praktičnih i funkcija za veću udobnost vozača, kao i tehnološkim rešenjima za veću bezbednost, novi Mondeo predstavlja najsvežiju ponudu u proizvodnom programu velikih vozila, pa kao takav zauzima vodeću poziciju u portfelju ove evropske kompanije.
Nakon značajnog redizajna vozila Ford S-MAX i Galaxy, ranije ove godine, novi Mondeo je najnoviji Fordov automobil s karakteristikama baziranim na Ford kinetičkom dizajnu koji se neprestano unapređuje, s minimalnim vizuelnim različitostima na ključnim područjima kao što su prednji i zadnji deo.
Unutrašnjost vozila Mondeo takođe je značajno redizajnirana, s promenama na centralnoj konzoli i stranicama vrata, a uvedeni su i potpuno novi materijali visokog kvaliteta.
MONDEO_2010_06U novi Mondeo će po prvi put biti ugrađena nova verzija štedljivog 2,0-litarskog Ford EcoBoost benzinskog motora s turbokompresorom snage 240 KS, kao nadopuna već postojećoj verziji tog motora sa 203 KS koja je ugrađena u Mondeo, novi S-MAX i novi Galaxy, ranije u 2010. godini.
Najnoviji Mondeo na tržište dovodi i značajno prerađenu verziju 2,2-litarskog Ford Duratorq TDCi dizel motora čija je snaga povećana za 12 odsto – na 200 KS, što ga čini najsnažnijim Ford Duratorq dizel motorom ikada dosad.
Ford ECOnetic tehnologije takođe su korišćene na novom proizvodnom programu Mondeo kako bi se poboljšala efikasnost i ekonomičnost, a to uključuje nekoliko novih funkcija poput sistema obnavljanja energije prilikom kočenja – Smart Regenerative Charging, ekološkog načina rada – Ford Eco Mode i, po prvi put na Ford automobilima, sistema za automatsko zatvaranje uvodnika vazduha – Active Grille Shutter system.
Novi Mondeo obiluje i različitim funkcijama za pomoć vozaču, za udobnost i praktičnost, a mnoge od njih su i premijerno ugrađene u neki Ford automobil, uključujući sistem upozorenja u slučaju napuštanja saobraćajne trake – Lane Departure Warning, sistem za upozoravanje vozača – Driver Alert i sistem za automatsko uključivanje dugih svetala – Auto High Beam.
Mondeo dizajn
Novi Mondeo nastavlja tradiciju kao elegantno, praktično vozilo izvanredno za vožnju, a koje nudi visoke nivoe udobnosti i uživanja u vožnji svojim putnicima.
U samom središtu toga nalazi se primena novog izgleda za sve tri verzije karoserije – s četvora i petora vrata i karavan, što je osobenost novog automobila. Tim dizajnera kompanije Ford je pokušao dodatno da naglasi posebnost kinetičkog dizajna na svim verzijama karoserije, uz istovremenu primenu novih tehnologija poput LED svetala.
Naglašeniji vizuelni identitet i proporcija prednjeg dela, uključujući veću donju, trapezoidnu i tanju gornju rešetku, redizajnirani profil poklopca motora i nova LED dnevna svetla dodatno naglašavaju luksuzan i sportski izgled vozila Mondeo.
Elegantne linije novog Mondeao s boka su naglašene novim, potpuno hromiranim okvirom stakla na verzijama iz više klase opreme, dok mu veća, redizajnirana LED zadnja stakla daju dodatnu kinetičku energiju pozadi.
Potpuno redizajnirana unutrašnjost na novom vozilu Mondeo dodatno pojačava nivoe luksuza i kvaliteta, pa uveliko doprinosi sportskoj dinamičnosti i ukupnim performansama vozila.
Sofisticirana unutrašnjost
Unutrašnjost novog vozila Mondeo takođe je značajno redizajnirana kako bi se dobio viši nivo kvaliteta i sofisticiranosti putem pridavanja velike pažnje detaljima i upotrebe novih materijala za obloge višeg kvaliteta.
Redizajnirana centrala konzola je elegantnija, dok je u stranice vrata ugrađen novi, snažan i jednostavan za rukovanje, mehanizam za odbravljenje. Ostala poboljšanja uključuju novu centralnu, konzolu u tavanici s LED svetlima, kao i novu, tkanu oblogu krova.
Upotreba novih materijala visokog kvaliteta za unutrašnje obloge na novom vozilu Mondeo naglašava ukupan nivo kvaliteta izrade, a nadopunjena je ukrasnim delovima visoke klase i novim ukrasnim detaljima na prekidačima i uvodnicima vazduha od mat hroma. Nove boje unutrašnjosti takođe dodatno naglašavaju bogat i luksuzan izgled.
Na novom vozilu Mondeo uveden je i velik broj novih funkcija u unutrašnjosti. Pored uvođenja LED unutrašnjih svetala, poboljšanih audio i novih satelitskih sistema za navigaciju, ljubitelji muzike moći će da uživaju i u dodatnoj opciji vrhunskog sistema ozvučenja – Ford Premium Sound System – potpuno novom audio sistemu s pojačalom s osam kanala ukupne izlazne snage 265 vati /Watt//, s novim sistemom zvučnika, koji uključuje centralnu jedinicu ugrađenu u instrument tablu i niskotonsko pojačalo smešteno u prtljažnom prostoru (zauzima zapreminu od 17 litra).
MONDEO_2010_04_wagonNovi pogonski agregati: Ford EcoBoost, Ford Duratorq TDCi i Ford PowerShift
Novi Mondeo nudi velik broj najnovijih Ford motora izrađenih na bazi visoko napredne tehnologije, a koji obezbeđuju savršen spoj niske potrošnje goriva i niske emisije štetnih gasova uz zadržavanje uživanja u vožnji po kojem su poznata Ford vozila. U toj proizvodnoj liniji motora nalaze se Ford EcoBoost benzinski motor, Duratorq dizel motor i E85 Flexifuel na bio etanol.
Novi Mondeo je prvi Ford Verzija u Evropi opremljen snažnijom verzijom 2,0-litarskog Ford EcoBoost motora snage 240 KS. On se pridružuje već postojećoj verziji tog motora snage 203 KS koja je već dostupna na automobilima Mondeo i novim verzijama S-MAX i Galaxy.
Lagana, potpuno aluminijumska konstrukcija je ključna za novi 2,0-litarski Ford EcoBoost motor koji je opremljen najnovijom generacijom direktnog ubrizgavanja pod visokim pritiskom, turbo kompresorom niske inercije i dvostrukim, nezavisnim, promenjivim razvodnim mehanizmom bregastog vratila. Ima napredni sistem sagorevanja koji značajno doprinosi postizanju novih nivoa performansi i potrošnje goriva benzinskih motora u toj kategoriji snage.
Prosečna emisija CO2 iznosi samo 179 g/km, a postiže je 2,0-litarski Ford EcoBoost motor, nezavisno od snage i verzije karoserije. Ford EcoBoost tehnologija obezbeđuje smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih gasova za do 20 odsto u odnosu na klasične benzinske motore sličnih performansi.
Novi Mondeo uvodi i značajno prerađenu verziju 2,2-litarskog Ford Duratorq TDCi dizel motora, kojem je sada snaga povećana za 12 odsto na – 200 KS, što ga čini najsnažnijim Duratorq dizel motorom ikad napravljenim.
Ovom novom pogonskom agregatu pridružuje se i značajno poboljšani 2,0-litarski Duratorq TDCi dizel motor koji je uveden u proizvodni program Mondeo još ranije ove godine, a dostupan je s rasponima snage od 115, 140 ili 163 KS. Sve tri verzije imaju prosečnu emisiju CO2 od samo 139 g/km u kombinaciji s ručnim menjačem sa šest stepeni prenosa, nezavisno od verzije karoserije.
Postojeći 1,6-litarski i 2,0-litarski Ford Duratec benzinski motori su zadržani, a dostupni su u verzijama s izlaznom snagom od 120 i 145 KS.
Za kupce koji traže opciju fleksibilnog izvora goriva, Flexible Fuel, koja može da radi na odabranu vrstu goriva – od običnog benzina do E85 bio etanola – tu je 2,0-litarski benzinski motor.
Novi 1,6-litarski motori iz familije Ford EcoBoost benzinskih motora i Duratorq TDCi dizel motora biće dostupni u budućnosti kako bi se dodatno proširila ponuda pogonskih agregata.
Nove Ford ECOnetic tehnologije takođe su dostupne na novom Mondeu – da bi ozbedile efikasnu i ekonomičnu vožnju. Inovacije uključuju sistem obnavljanja energije prilikom kočenja – Smart Regenerative Charging, Ford Eco Mode sistem za ekološku vožnju, kao i, prvi put na Ford automobilima, sistem za automatsko zatvaranje uvodnika vazduha – Active Grille Shutter system. Ovaj uređaj s elektronskim upravljanjem reguliše protok vazduha kroz hladnjak i motorni prostor, smanjujući aerodinamički koeficijent i poboljšavajući toplotne karakteristike motora kako bi se poboljšala potrošnja goriva i povećale performanse, posebno po hladnom vremenu.
Poboljšanja na pogonskim agregatima s kojima se susrećemo na vozilu novi Mondeo važe i za menjače – za najnoviji Ford PowerShift menjač s dvostrukim, mokrim kvačilom, koji je u osnovnoj opremi na Ford EcoBoost benzinskim motorima, a dostupan je u dodatnoj opremi za 2,0-litarski Duratorq TDCi motor u verzijima sa 140 i 163 KS.
Nove tehnologije za poboljšanje bezbednosti i udobnosti
Novi proizvodni program Mondeo opremljen je novim tehnologijama za još veće nivoe udobnosti i poverenja za kupce.
Velik broj najnaprednijih tehnologija za pomoć u vožnji uključuju sistem upozorenja u slučaju napuštanja saobraćajne trake – Lane Departure Warning, sistem za upozoravanje vozača – Driver Alert i sistem za automatsko uključivanje dugih svetala – Auto High Beam, od kojih svi koriste novu kameru visoke osetljivosti smeštenu na vrhu vetrobranskog stakla ispred unutrašnjeg retrovizora.
Mondeo je preuzeo i brojne funkcije koje su već uvedene na najnovijim Verzijaima S-MAX i Galaxy, uključujući Ford sistem za informisanje o „mrtvom uglu“ – Blind Spot Information System, ograničavač brzine, električnu blokadu za decu u zadnjim vratima – Rear Door Power Child Locks i kameru za vožnju unazad. Tehnologija LED osvetljenja koristi se za dnevna, zadnja, kočiona i svetla u unutrašnjosti.
Jörg Beyer, direktor odeljenja za proizvodne linije velikih i luksuznih vozila Ford Evropa kaže:
-Poboljšanja u dizajnu, tehnologiji i kvalitetu koja donosimo s novim vozilom Mondeo pokazuju koliko važnu ulogu igra ovaj automobil u našoj proizvodnoj liniji za evropsko tržište. Napredak koji smo postigli na području potrošnje goriva i emisije štetnih gasova na našim Ford EcoBoost benzinskim i Duratorq dizel motorima, kao i uvođenje novih Ford ECOnetic tehnologija, dokazuje da kupci i dalje mogu odabirati veliki automobil – u jednoj od tri različite verzije karoserije – a da ne moraju žrtvovati prostor, performanse, uživanje u vožnji ili odabir tehnologija za pomoć u vožnji.
Povezana vest:  Swedish Automobile, Saab Automobile, Pang Da i Youngman pretvorili su Neobavezujuće pismo namere u Obavezujući ugovor i postigli sporazum o osnivanju dodatnog Joint Venture za razvoj novih modela Saab (9-1, 9-6X i 9-7)