1 Rossen PetkovNokia predstavlja studiju “Korišćenje mobilnog interneta i mobilnih aplikacija u Srbiji”
Mobilne aplikacije postaju sve zanimljivije korisnicima mobilnih telefona. Nedavna studija koji je za kompaniju Nokia sprovela kompanija checkboxx.com, u aprilu 2010. godine, na uzorku od 596 učesnika, pokazuje da su korisnici mobilnih telefona u Srbiji veoma aktivni kada je u pitanju pretraživanje interneta i preuzimanje aplikacija. Istraživanje je otkrilo šta je ono što korisnici mobilnih telefona u Srbiji najviše cene ili šta im najviše nedostaje kada su u pitanju aplikacije, kao i koliko korisnim smatraju dostupnost interneta na mobilnim telefonima.
-Drago nam je što je kompanija Nokia još jednom predvodnik kada je u pitanju istraživanje trendova u vezi sa mobilnim aplikacijama za mobilne telefone u Srbiji. Ovo je prvo integralno istraživanje koje je ikada obavljeno u Srbiji na ovu temu. Ono nam je pružilo veoma vredne podatke koji mogu biti od koristi kompanijama, korisnicima i mobilnim operaterima – izjavio je Rossen Petkov, regionalni menadžer za Balkan u kompaniji Nokia.
-Interesovanje za mobilne aplikacije širom sveta zaista je veliko! Ovi Store servis beleži 1.7 miliona preuzimanja dnevno, sa nivoom aktivnosti koji je toliko uvećan da u proseku, jedan aktivni korisnik preuzme 8.5 aplikacija mesečno. Razlog zašto smo organizovali ovo istraživanje u Srbiji je da otkrijemo kakav je nivo interesovanja za internet i aplikacije na mobilnim uređajima i dobijemo značajne podatke o onome šta nam je najvažnije – očekivanja, potrebe i želje korisnika u Srbiji – rekao je Petkov.
Prosek od 9.4 aplikacija
Istraživanje je pokazalo da više od pola (57 odsto) svih ispitanika koristi internet na svojim mobilnim ili smart telefonima, a 37 odsto njih ima iskustvo u korišćenju aplikacija za mobilne telefone.
U proseku, svaki korisnik ima 9.4 aplikacije instalirane na svom telefonu, gde je prednost data onima sa humorističkim sadržajem (62 odsto), alatkama koje uvećavaju produktivnost kao što su kalendari i planeri (45 odsto) a potom i multimedijalnim sadržajima, (42 odsto), igrama, (41 odsto) i vestima (41 odsto).
Istraživanje je dalo odgovor i na pitanje odnosa korisnika prema korišćenju aplikacija. VIše od dve trećine korisnika aplikacija u Srbiji smatra da je korišćenje aplikacija zabavno. Čak 70 odsto smatra da apliakcije olakšavaju pristup informacijama, dok se 60 odsto slaže da su aplikacije odličan način komunikacije sa prijateljima.
Informisanost kao prioritet
Prilikom izjašnjavanja o novim aplikacijama, potreba za informisanjem je u samom vrhu preferencija korisnika apliakcija, , dok je gotovo polovina (46 odsto) ispitanika iskazalo interes za praćenjem vesti i prognoze vremena. Nove aplikacije koje bi omogućile praćenje rezultata sportskih događaja, ali i sportskih kladionica, su preferencija 28 procenata ispitanih. Među najpoželjnijim aplikacijama su one koje se odnose na transport i koje bi omogućile informacije o autobuskom/voznom/avionskom redu vožnje (22 odsto). Čak 22 odsto svih ispitanih kupilo je već neku aplikaciju koja se naplaćuje.
Najvažnija je kontrola troškova
Većina ispitanih (30 odsto) misli da je glavna prepreka za češće korišćenje interneta na mobilnim telefonima nedostatak informacija o ceni korišćenja interneta. Nedostatak osećaja da je korišćenje interneta na mobilnim telefonima uopšte potrebno je faktor koji je odlučujući kod 25 odsto od ukupnog broja ispitanika.
Kada su bili upitani na koji način bi se moglo pospešiti korišćenje interneta na mobilnim i smart telefonima, odlučujući faktori za više od polovine ispitanih (57 procenata) bili su veći ekrani, unapređene opcije zumiranja i bolja čitljivost teksta. Pored toga, bolja čitljivst web sajtova i podrška za falsh sadržaje, mogla bi značajno pomoći povećanju broja korisnika interneta na mobilnim telefonima u Srbiji.
Forumi prednjače
Građani Srbije nalaze informacije o aplikacija uglavnom na internet forumima ( 46 odsto), i u dnevnoj i periodičnoj štampi (36 odsto), a potom u online izdanjima novina (33 odsto) i u razgovoru sa rodbinom i prijateljima (31 odsto). Omiljeni izvor za preuzimanje aplikacije su internet sajtovi developera (37 odsto) i Nokia Ovi Store servis (33 odsto).
Povezana vest:  Festival primenjene informatike u Delta Cityju