lenovo-skylight2

Lenovo kupuje Medion AG kako bi proširio svoje poslovanje u zapadnoj Evropi

Kompanija Lenovo, najbrže rastuća računarska kompanija na svetu, danas je najavila kupovinu nemačke kompanije MEDION AG, vodećeg prodavca personalnih računara, multimedijskih proizvoda, usluga mobilnih komunikacija i potrošačke elektronike. Kupovina će, kada bude završena, udvostručiti tržišni deo kompanije Lenovo u Nemačkoj i učiniti Lenovo trećom najvećom računarskom kompanijom na najvećem evropskom PC tržištu. Zajedno, udružena kompanija imaće udeo na nemačkom tržištu personalnih računara veći od 14 odsto i oko 7,5 odsto udela na tržištu  personalnih računara u zapadnoj Evropi. Takođe, ovaj ugovor doprinosi daljem širenju kompanije Lenova na tržište personalnih računara i brzo rastućeg tržišta mobilnog Interneta.

„Ugovor predstavlja još jedan iskorak Lenova u ostvarivanju svoje dugoročne strategije. Ovim se upotpunjuje osnovno poslovanje Lenova zasnovano na proizvodnji računara, ali i nova poslovanja koja predstavljaju glavna područja razvoja“, izjavio je glavni izvršni direktor Yang Yuanqing. „Snažnom prodajom, marketingom, uslugama i maloprodajnim mogućnostima ili takozvanim front endom, poslovanje kompanije MEDION AG u savršenom je skladu sa našom strategijom rasta broja korisnika u zapadnoj Evropi. Spoj front enda s proizvodnim mogućnostima i dobavljačkim lancem kompanije Lenovo, učiniće obe kompanije još uspešnijim i konkurentnijim. Zajedno možemo izgraditi kompletnu, potrošačku platformu koja će ubrzati naše računarsko poslovanje i dati nam mogućnost, stručnost i kontakte potrebne za osvajanje tržišta mobilnog Interneta.“

Povezana vest:  Sony Ericsson Elm dobio priznanje Green phone of the year 2010

Takođe, ujedinjene kompanije imaju želju da realizuju prednosti saradnje na globalnom nivou, uštede troškova i povećaju sinergiju na području nabavke, globalnog dobavljačkog lanca, razvoja softvera, kanala distribucije i proizvoda, kao i poslovnih modela inovacija.

„Ova najava će osnažiti konkurentsku poziciju kompanije MEDION AG, istovremeno zadržavši stabilnost, fleksibilnost i postojeću kompanijsku strukturu iz Esena“, izjavio je Gerd Brahman, osnivač i predsednik Uprave kompanije MEDION AG. „Ponosan sam što ću postati glavni privatni investitor u najbrže rastućoj računarskoj kompaniji na svetu. Zajedno sa svojim menadžerskim timom radujem se realizaciji sinergije i ambicijama koje dele naše kompanije u razvoju zajedničkog poslovanja“.

U skladu s ugovorom, Lenovo će započeti s javnom ponudom za sve preostale javne deonice kompanije MEDION AG u iznosu od 13 evra po deonici. Ponuđena cena predstavlja 29 odsto premije na prosečnu zaključnu cenu za prethodnih 30 kalendarskih dana, a 27 odsto premije na prosečnu zaključnu cenu za prethodnih 90 kalendarskih dana.

Povezana vest:  Kompanija Huawei ulazi na tržište kancelarijske opreme sa novom linijom uređaja

U okviru posebnog ugovora, Gerd Brahman pristao je da ne učestvuje u javnoj ponudi, već da proda kompaniji Lenovo 40 odsto vanrednih deonica kompanije MEDION AG u iznosu od 13 evra po deonici. Gerdu Brahmanu biće isplaćeno 80 odsto od kupoprodajne cijene u gotovini, a 20 odsto u deonicama Lenova. Javna ponuda je uslovljena minimalnim nivoom učešća od najmanje 15 odsto vanrednih deonica kompanije MEDION AG od strane deoničara, osim Gerda Brahmana.


Gerd Brahman ostaće većinski deoničar kompanije MEDION AG zadržavši 20 odsto deonica.

Prošle nedelje, kompanija Lenovo je predstavila godišnje rezultate za fiskalnu godinu 2010-2011, i po prvi put premašila je 21 milijardu dolara prihoda i ostvarila rast u svim regionima, svakom segmentu i svakoj liniji proizvoda. Kompanija je nadmašila rast svetskog tržišta koji iznosi od 28,2 odsto do 7,4 odsto. Pored toga, učvrstila je profitabilnost i tržišni udeo u zapadnoj Evropi i Nemačkoj.

„Ugovor sa kompanijom MEDION AG ubrzava naš prodor na potrošačko tržište zapadne Evrope i Nemačke, i pruža dodatne mogućnosti za rast zahvaljujući poznavanju maloprodajnog tržišta zapadne Evrope kompanije MEDION AG. Verujemo da se komplementarne tržišne pozicije dveju kompanija savršeno uklapaju u našu strategiju „zaštiti i napadni“. Imamo dokazano iskustvo povezivanja tehnoloških kompanija kako bi povećali učinak  i ostvarili operativnu sinergiju koja povećava konkurentnost“, dodao je Milko van Duijl, predsednik kompanije Lenovo – Mature Markets Group.“

Povezana vest:  5 razloga zašto je kuvanje na indukcionim pločama brže, lakše i isplativije

Nakon transakcije obe kompanije očekuju da će njihovo postojeće poslovanje, uključujući službu za korisnike, dostavu proizvoda i ispunjenje garancija, nastaviti da funkcionišu kao i ranije. U predstojećem razdoblju, kompanije MEDION AG i Lenovo će zadržati svoje marke proizvoda i osigurati prodaju i podršku kroz postojeće kanale.

Uprave Lenova i kompanije MADION AG odobrile su transakciju koja podleže standardnim uslovima za zatvaranje transakcije uključujući minimalni nivo učešća u javnoj ponudi i svim regulatornim odobrenjima. Transakcija će biti finansirana iz postojećih novčanih sredstava Lenova. Zatvaranje javne ponude očekuje se u trećem kvartalu 2011. godine.

Barclays Capital deluje kao isključivi finansijski savetnik za Lenovo u vezi sa ovom transakcijom.