Rados_ Bajic_ i najmladi pacijent podvrgnut transplantacijiEvropski dan donacije organa

 

Beograđani su se  ovog vikenda pridružili stanovnicima brojnih gradova starog kontinenta i obeležili Evropski dan donacije organa. Progam je započet u 11.30 časova, simboličnom šetnjom Knez Mihalovom ulicom, od Kalemegdana do Trga Republike, gde je održana centralna manifestacija u organizaciji Ministarstva zdravlja Republike Srbije, udruženja pacijenata „Renalis“ i „Sve za osmeh“ i Udruženje studenata medicine.

Pored ministra zdravlja prof. dr Tomice Milosavljevića događaju su prisustvovale, i brojne poznate ličnosti koje podržavaju kampanju od njenog početka, kao što su Radoš Bajić i glumci serije „Selo gori, a baba se češlja“, Dragan Bjelogrlić, Voja Nedeljković i eminentni doktori iz različitih medicinskih ustanova u Srbiji. Istovremeno, dobroj atmosferi doprineli su nastupi naših poznatih muzičkih grupa: Neverne bebe, Osvajači, Night Shift, Hypnotized, Kartel, Super Vibe, a među njima bio je i pevač Aleksa Jelić.

Povezana vest:  Za osmehe najmlađih: Humanitarna akcija "Svi smo mi Deda Mraz"

Pre godinu dana zvanično je pokrenuta kampanja za podršku programu transplantacije u Srbiji. Zaveštanje organa svakako je znak plemenitost i želje da se, nakon smrti, darovanjem bilo kog dela tela pomogne drugima i spase nečiji život. Svaka osoba je potencijalni davalac, ali i potencijalni primalac.

Zahvaljujući nacionalnoj kampanji za podršku programu transplantacije “Produži život”, koju je pokrenulo Ministarstvo zdravlja Republike Srbije, u saradnji sa  Radio-televizijom Srbije i agencijom „Communis“, danas sve više građana odlučuje da se priključi i zavešta organe. Naime, za šest meseci ove godine u zdravstvenim ustanovama u Srbiji, urađeno je više kadaveričnih transplantacija organa nego na godišnjem nivou u prethodnom periodu. Ipak, u ovom trenutku, mnogi pacijenti čekaju na transplantaciju. U Srbiji trenutno živi oko 44000 vlasnika donorskih kartica i njihov broj je svakim danom sve veći.

Povezana vest:  Swarovski Charms u Delta Cityju

Nacionalna kompanija “Produži život”, baš iz tog razloga, imala je za cilj podizanje svesti građana Srbije o značaju transplantacije. Na taj način, povećanjem broja donora smanjuje se i dužina čekanja na transplantaciju, mnogi pacijenti biće operisani na vreme, a njihovi životi spaseni. Upravo sa jačanjem svesti građana, povećava se verovatnoća da će biti dovoljno organa za presađivanje onima kojima je to neophodno.

Povezana vest:  Sve manje ljudi u prihvatnom centru u Beogradskoj areni

Kampanju su podržale i medijske kuće – dnevni list “Politika”, TV „Studio B“, Radio „S“ i Novinska agencija Beta.