Danas je dan „D“ za priče o ljubavi i sasvim je sigurno da je većina uspešnih kompanija u Srbiji već pripremila promotivne tekstove o svojim brendovima sa light motivom Dana zaljubljenih. Ono što je poznato jeste da je 14. februar idealan dan u godini za plasiranje dobrog contenta, ali smo želeli da proverimo da li je moguće predvideti tip naslova, koji će ostvariti najbolju interakciju sa čitaocima.

Podaci strat up kompanije Digital Element, koja je se bavi medijskom analizom i jedina na ovim prostorima poseduje softver koji čita i razume srpski jezik, pokazali su da najveći engagement na online medijima generišu naslovi koji u prvi plan stavljaju datumsko obeležje pravoslavne krsne slave Sveti Trifun, dok je niži stepen angažovanja detektovan kod naslova sa eksplicitnim navođenjem „Dana zaljubljenih“.

Povezana vest:  Poslednji poziv za prijave za Henkel Art.Award. 2012, konkurs otvoren do 25. maja

Pogledajmo koje su to grupe naslova u prethodnih 12 meseci izazvale najviše reakcija na domaćim portalima kada je obeležavanje 14. februara u pitanju:

1. Vesti sa najvećim brojem deljenja: Danas je Sveti Trifun, praznik vina i ljubavi

Domaća čitalačka publika, kada su u pitanju online mediji, u prethodnih godinu dana je u najvećoj meri reagovala na objave u kojima je fokus bio na proslavi dana Svetog Trifuna. Najveći broj share-ova (preko 70%) imali su naslovi koji najavljuju „crveno slovo“ u pravoslavlju i upravo je ovaj sadržaj postigao najveći viralni efekat na društvenim mrežama, odnosno najveći broj direktnih deljenja sa portala na Facebook.

Povezana vest:  Počinje nova sezona manifestacije „Izađi mi na teglu

2. Najčitanije vesti: Drevni rituali pred Dan zaljubljenih

Najveći broj pregleda generišu objave čiji naslovi najavljuju priču o ritualima i običajima. „Laki“ tekstovi o trikovima za privlačenje ljubavi generišu najveći broj pregleda, ali i najmanji broj interakcija (komentara i share-ova). Broj pregleda tekstova sa ovom formom naslova je tokom poslednjih godinu dana značajno prelazio proseke čitanosti objava o Danu zaljubljenih. Naime, prosek pregleda svih tekstova sa pominjanjem „Dana zaljubljenih“ (u bilo kom kontekstu) iznosi oko 2.000, dok objave o Danu zaljubljenih u kontekstu ljubavnih rituala prelaze 6.000 klikova.

3. Vesti sa najvećim brojem komentara: Osvojite savršen poklon za Dan zaljubljenih

Call-to-action sadržaji generalno privlače najveći broj komentara, kako na portalima, tako i na društvenim mrežama, a ovakav se trend naročito intenzivira tokom datuma kao što su 14. februar ili 8. mart. Doslovni „pozivi na akciju“ u periodu praznika povećavaju broj komentara u proseku za 15 do 35 odsto, a aktivacije koje statistički generišu najbolji engagement svakako su one koje korisnicima pružaju jasan poziv za akcijom koju je moguće izvršiti u kratkom roku i bez prevelikog angažmana.

Povezana vest:  ,,Dani mature’’ u Delta Cityju

Da zaključimo, ono što može u toku današnjeg dana da poboljša medijsku vidljivost online objava jeste implementiranje sadržaja o Svetom Trifunu kao pravoslavnom svecu, saveti za privlačenje partnera ili dobar poziv na akciju. Srećno!