Prvih dana marta, srpski dizajneri pod okriljem Serbia Fashion Week-a, počeli su da ispisuju novo poglavlje srpske modne i tekstilne industrije. Četiri naša modna kreatora predstavili su svoje nove kolekcije u zvaničnom programu najznačajnijeg svetskog modnog događaja – Paris Fashion Week-a i na taj način ostvarili istorijski uspeh kada je reč o srpskoj modi. Prevođeni predsednicom Nacionalne komore za modu Srbije i prvom damom Serbia Fashion Week-a Svetlanom Horvat, u nekadašnjoj rezidenciji španske kraljevske porodice Bourbon, velelepnom prostoru La Galerie Bourbon svoje nove kolekcije prikazali su Suzana Perić, Jelena Malešević, brend Lovely Apple iza koga stoji modni dvojac Jelena Zorić i Milica Tričković, potom Aleksandra Džaković i njena modna linija AKKA.

„Kolekciju koju sam prikazala u Parizu čini 20 modela, koji se razlikuju se od svega u mojoj dosadašnjoj karijeri“, kaže dizajnerka Suzana Perić i dodaje:

„Ovo je za mene jedan veliki stepenik, kako u kreativnom tako i u produkcijskom smislu, jer je svaki komad priča za sebe! Želela sam da napravim nešto iza čega ću stajati sa velikim ponosom, s obzirom na to da je Paris Fashion Week najveći i najbitniji modni događaj na planeti i predstavlja sam vrh svetske mode. Pristup stvaranju ove kolekcije se razlikovao od svakog do sada. Oformila sam najbolji tim profesionalaca iz celog regiona, koji je disao sa mnom u toku stvaranja kolekcije, od samog početka sve do poslednjeg modela. U timu su najbolji krojači, modelari, šnajderi, stilista… Najbolji iz svake branše stoje uz mene ovog puta i mnogo sam ponosna na svoj tim i sebe!

Povezana vest:  Lejdi Gaga uskoro venčava gej fanove

Čitava kolekcija je na granici između ready to wear i visoke mode, i taj vibe je prisutan u svakom modelu. Ništa nije prepušteno slučaju, o svakom detalju se vodilo računa, svaki šav, konac, broš i sve ostalo, rađeno je specijalno za ovaj istorijski bitan momenat kako za mene, tako i za srpske dizajnere i za našu državu“, kaže ponosno Suzana Perić.

Milica Tričković i njen brend Lovly apple prikazali su kolekciju Zodiac inspirisanu nepresušnom misterijom i simbolikom astrologije.

„Svaki komad je unikatan i nosi u sebi karakteristiku i estetiku jednog od 12 znakova Zodijaka sa Q kodom koji vas skeniranjem direktno uvodi u priču o tom horoskopskom znaku. Pored vizuelnog doživljaja, publika je imala priliku da se upozna sa tajnom porukom koju nose modeli, što je bilo iznenađenje koje smo spremili za Paris Fashion Week. Lovely apple brend je simbioza dve veoma jake ličnosti, umetnosti, mode, inovativnih tehnologija. Kolekcija Zodiac ima cilj da mistiku i intrigantnost koju nosi astrologija predstavi kroz estetiku brenda Lovly apple.

Dizajnerka Aleksandra Džaković i njena modna linija AKKA pariškoj modnoj publici prestavili su se kolekcijom Convergence.

„Nova kolekcija predstavljena tokom Paris Fashion Week-a, nastala je kao evolucija mog prethodnog dizajnerskog rada, a inspirisana je lokalnom kulturnom baštinom i njenom jedinstvenom estetikom. Svi komadi su napravljeni od jednog materijala – vunenog filca u crnoj i bijeloj boji, uz upotrebu 3D štampanih biorazgradivih dugmadi. Crno i belo simboliziraju suprotnosti – jedno reflektuje, drugo upija. Konvergencija znači ravnotežu, susret u jednoj tački, integraciju suprotnosti. Krojevi su raženi digitalno, tako da je kompletna kolekcija laserski rezana i šavovi se sklapaju ručno, bez upotrebe šivaće mašine“, kaže Aleksandra Džaković.

Povezana vest:  NIVEA maske za lice: 15 minuta spa pauze za osveženje lica

Prepoznatljiva po jedinstvenim kreacijama inspirisanim vinčanskom kulturom, Jelena Malešević prikazala je modele svoje modne linije Morfium.

„Dok smo radili na ovoj kolekciji, vratili smo se do naših početaka  inspiracije — arhetipa. Inspirisala su nas praistorijska balkanska plemena i njihova fascinacija trouglovima, krugovima, spirale i sva ta kosmička geometrija u njihovim umovima i duhovima. Svu tu grnčariju izrađivale su žene koje su se kao umetnice izražavale u svom svakodnevnom životu. Pretpostavljam da je odeća takođe morala da odražava ove iste geometrijske oblike. Dakle, kroz kolekciju ArcheTrip  praistorijske žene ponovo oživljavaju. Ove slike su veoma aktuelne, a ipak pune referenci plemenskih i ratničkih žena koje daju značenje odeće. ArcheTrip je u trendu, ali ne imitirajući način. Na neki način predstavlja simboličnu reprodukciju vizije inspirisane našom davnom prošlošću, ali pomešane sa avangardnim i futurističkim dizajnom“, kaže Jelena Malešević.

O ovom istorijskom trenutku za srpsku modu, predsednica Serbia Fashion Week-a Svetlana Horvat kaže:

Povezana vest:  Naxi radio, najslušanija beogradska radio stanica, danas, 29. novembra obeležava 26. rođendan!

„Bila je zaista velika odgovornost kako i na koji način predstaviti Srbiju na Paris Fashion Week-u. To što je najstarija i najprestižnija institucija mode u svetu Federation de La Haute Couture et de La Mode prvi put u svojoj istoriji dugoj gotovo 160 godina otvorila vrata i odabrala dve zemlje Evrope, Srbiju i Portugaliju da se predstave u zvaničnom programu Welcome to Paris, istorijsko je dostignuće za srpsku modu, ali isto tako i za državu Srbiju, imajući u vidu to da je FHCM deo ministarstva industrije Francuske. Na najposećenijem medijskom  događaju u Francuskoj, četiri dizajnera sa kojima se predstavio Serbia Faahion Week, Suzana Perić, Jelena Malešević, brend Lovely Apple iza koga stoji modni dvojac Jelena Zorić i Milica Tričković, potom Aleksandra Džaković i njena modna linija AKKA, opravdali su naše poverenje, tako da su prvi utisci da je Srbija imala odličan debi, na najvažnijoj nedelji mode u svetu. Dan nakon revija, upriličena je i izložba i koktel u Kulturnom Centru Srbije u Parizu, uz prisustvo četiri ambasadora, diplomata i velikog broja internacionalnih novinara, koji su želeli da razgovaraju sa našim dizajnerima. Utisci se još nisu u potpunosti slegli, ali znamo da smo napravili sjajan posao i da smo jedna od glavnih tema u Parizu ove nedelje“, ponosno kaže Svetlana Horvat.

Foto: Serbia Fashion Week