Ecoflex Paris resizeOpel na Pariskom sajmu automobila: budućnost putničkih automobila i estetik

 

Sa dve svetske premijere i nekoliko novih uzbudljivih modela Opel će na najposjećenijem sajmu automobila na svetu, Mondial de l’Automobile 2010 u Parizu (2. – 17.oktobra), pokazati budućnost prevoza, estetike i e-mobilnosti.

 

Oko milion i po posetitelja imaće priliku da vide konceptni automobil GTC Paris i Astru Sports Tourer, karavansku izvedbu popularnog kompaktnog modela. Zatim je tu nova Meriva sa proširenom ponudom dizel motora i značajni novi modeli iz Opelove ecoFLEX porodice. Posetitelji će takođe moći saznati najnovije vesti o Amperi, Opelovom revolucionarnom električnom vozilu sa produženim dometom.

 

GTC Paris speed resizeSvetska premijera: GTC Paris – Opelov novi koncept spaja brzinu i lepotu

 

“A brzina je bila čista lepota.“ Ova jednostavna rečenica iz poznatog romana Richarda Bacha Galeb Jonathan Livingston inspirisala je viziju iz koje je nastao najnoviji Opelov konceptni automobil GTC Paris. Rečenica je tako značajna za čitav koncept da ju je Opel laserski utkao u presvlake na sedištima.

 

Samo ime, GTC Paris, evocira dinamičan karakter vozila kao i legendarni grad u kom će biti prvi put predstavljen svetu. Radi se o ekspresivnom, sportskom kompaktnom petovratnom automobilu dojmljivih dimenzija, sa skulpturalnim površinama tipičnim za Opelovu dizajnersku filozofiju.

Astra Sports Tourer Paris resizeSvetska premijera Opelovog primera sportske svestranosti, Astre Sports Tourer

 

Predstavljena 2009. godine na sajmu IAA, petovratna Astra izvrsno je prihvaćena – za nju je u manje od godinu dana primljeno gotovo 200.000 narudžbi. Sada će na Pariskom sajmu automobila biti predstavljen model Astra Sports Tourer. Ovaj elegantni karavan donosi prvoklasnu praktičnost u sportskom i modernom obliku.

Iako deli isti Opelov dizajnerski DNA i ime Sports Tourer sa svojom većom sestrom Insignijom, Astra Sports Tourer ima svoj vlastiti dinamičan i istovremeno praktičan stil. Njen privlačan izgled spojen je sa velikim i prilagodljivim prtljažnikom u koji se može smestiti puno stvari. Učinkovit dizajn prtljažnika i visokokvalitetne karakteristike povećavaju funkcionalnost ovog dinamičnog i prekrasno konstruisanog karavana sa kapacitetom utovara između 500 i 1.550 litara. Sa spuštenim naslonima sedišta, dužina prtljažnika se povećava na 1.835 mm, što je 28 mm više nego kod trenutne Astre karavan.

Povezana vest:  Opelova kompaktna klasa: 75 godina priče o uspehu

Nova Astra Sports Tourer dizajnirana je za što lakši utovar, dok čiste i ravne bočne strane pažljivo konstruisanog prtljažnika optimiziraju količinu iskoristivog prostora uklanjajući nepraktične uglove koje je teško iskoristiti. Opelovi inženjeri obratili su posebnu pažnju na povećanje funkcionalnosti, obogativši novu Astru Sports Tourer karakteristikama tipičnim za premium karavane dodavši im poseban kvalitet i preciznost.

Tako su razvili sistem preklapanja zadnjih sedišta FlexFold koji omogućuje da se svaki deo naslona sedišta, inače sklopivog u razmeri 60/40, preklapa prema napred pritiskom na dugme smešteno u bočnim stranicama prtljažnika. Električnom strujom se pokreće opruga koja aktivira brzo i lako preklapanje naslona. Astra Sports Tourer je prvi kompaktni karavan opremljen ovom praktičnom funkcijom.

 

Astra Sports Tourer Paris in resizeEasy-Access prekrivač za prtljag klizi prema gore i nestaje na samo jedan dodir. Uvlači se brzim pokretom ruke. I ove su dve nove karakteristike pozajmljene iz luksuzne klase.

 

Porodice i poslovni ljudi koji će koristiti Astru Sports Tourer moći će uživati u istoj harmonično konstruisanoj kabini kao kod petovratnog hatchbacka. Obgrljujući motiv krila utkan u instrumen tablu i fluidni oblici koji krase čitavu kabinu daju izvrstan osećaj prostranosti i sigurnosti.

Kabina je jednako praktična koliko je udobna. Vlasnici Sports Tourera žele spremiti celi niz predmeta na mesta gde će ih koristiti, a ne samo u prtljažnik. Kako bi im u tome pomogli, Opelovi inženjeri su dodali 25 litara prostora unutar same kabine, što je dvostruko više nego u karavanu prošle generacije. Za udobnost pri dužim putovanjima kupci mogu izabrati jedina prednja ergonomska sedišta u segmentu koja nose certifikat nezavisnih stručnjaka ortopeda iz organizacije Aktion Gesunder Rűcken (AGR).

Astru Sports Tourer krasi visokokvalitetna završna obrada, a tu su i zanimljive Opelove inovacije koje čine život ugodnijim, a vožnju sigurnijom. One uključuju prilagodljivo mehatroničko podvozje FlexRide, prilagodljivi sistem prednjih svetala AFL+  i ergonomske sisteme prednjih sedišta. Osim toga, Opelovi inženjeri razvijaju novu generaciju integriranog nosača za bicikle FlexFix koja će biti predstavljena za izvedbe Sports Tourer sledeće godine.

Nova Meriva: proširena ponuda dizel motora povećava učinkovitost i performanse

Povezana vest:  Opel Mokka odbranila titulu "Automobil godine sa pogonom na sva četiri točka"

U Parizu će Opelova nova prvakinja fleksibilnosti Meriva pokazati svoju kompletnu ponudu motora. Tri nova značajna dizel motora pridružuju se dosadašnjim dizel i benzinskim motorima koji su dostupni od predstavljanja. Kupci sada mogu birati između osam motora snage od 55 kW/75 KS do 103 kW/140 KS, čime su nadmašeni gotovo svi konkurenti.

U skladu sa Opelovim stalnim nastojanjima da bude što ekološkiji, nova 1.3 CDTI ecoFLEX verzija donosi 21 odsto više snage (70 kW/95 KS) i 11,2 odsto manje štetnih emisija (119 g/km CO2) nego njegov ecoFLEX prethodnik. Takođe su nove dve snažne verzije 1.7 CDTI motora koje razvijaju 81 kW/110 KS i 96 kW/130 KS i maksimalno 300 Nm obrtnog momenta pri prosečnoj kombinovanoj potrošnji goriva od 5,2 litre na 100 km. Svi dizel motori koji dolaze sa Merivom standardno su opremljeni filterima za čestice i u skladu su sa standardima emisije Euro 5.

Osim u ovoj proširenoj ponudi motora, kupci će takođe moći uživati u celom nizu inovativnih karakteristika koje optimizuju korišćenje prostora za odlaganje i čine novu Opel Merivu prvakinjom u fleksibilnosti.

 

Važni novi modeli u Opelovoj ponudi ecoFLEX motora

Kao dokaz Opelovog stalnog rada na usavršavanju svoje porodice motora ecoFLEX, ova se ponuda znatno promenila u poslednjih šest meseci. Novosti za Pariz su Corsa sa tehnologijom Start/Stop, Meriva 1.3 ecoFLEX CDTI i Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX.

Opel sada nudi tehnologiju Start/Stop sa Corsom 1.3 CDTI (55 kW/75 KS). Nadogradnjom na Euro 5 i optimizacijom postignuta je manja emisija CO2  i znatna ušteda u potrošnji goriva pri gradskoj vožnji. Do kraja 2011. godine sve će važnije modelske linije dolaziti sa Start/Stop tehnologijom koja donosi niže emisije.

Kod modela Insignia ecoFLEX smanjene su potrošnja goriva i emisija CO2 sa 5,2 l/100 km i 136 grama na 4,9 l/100 km i 129 grama, što pokazuje da je ovaj brend predan svom radu na inovacijama koje mogu smanjiti – i na kraju sasvim ukloniti – zavisnost od nafte, smanjiti emisije CO2 i podstaći korišćenje raznovrsnih energetskih izvora.

 

Premijere u Opelovoj ponudi modela ecoFLEX

 

Maksimalna snaga
(kW/KS)

Kombinovana potrošnja goriva
(l/100 km)

Kombinovana emisija CO2
(g/km)

Corsa 1.3 CDTI – Start/Stop

55/75

4.0

105

Meriva 1.3 CDTI ecoFLEX

70/95

4.5

119

Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX

118/160

4.9

129

Povezana vest:  Dizajniranje Ampere putem socijalnih medija

 

 

Ampera Paris resizeOpel Ampera: električno vozilo sa produženim dometom vozi bilo gde, bilo kada

 

Opelov cilj je ponuditi prvo električno vozilo sa produženim dometom u Evropi. Poslednja razvojna verzija Opel Ampere, koja će biti predstavljena u Parizu, dokazuje da Opel deluje kako je planirano i da će proizvodnja ovog revolucionarnog automobila početi krajem 2011. godine.

Ampera, električno vozilo sa produženim dometom, biće prvi automobil sa nultom emisijom na električni pogon u Evropi pogodan za svakodnevno korišćenje. Sa svojim jedinstvenim pogonskim sistemom koji omogućuje normalno ubrzavanje i visok nivo rafiniranosti u radu, petovratna Ampera moći će povesti četiri putnika i nudi puno prtljažnog prostora i domet preko 500 km. Ampera će biti izvrsno prilagođena svakodnevnim putovanjima većine evropskih kupaca. Na primer, oko 80 odsto nemačkih vozača prelazi svakodnevno manje od 50 km.

Amperu u svakom trenutku i pri svim brzinama pogoni električna energija. Za putovanja dužine do 60 km ona koristi energiju iz 16-kilovatsatne litijum-jonske baterije. Dok vozi na baterijski pogon, Ampera ne emituje CO2 niti bilo kakve druge štetne gasove. Kada se baterija isprazni uključuje se benzinski motor-generator koji automatski produžava vozni domet na preko 500 km sa punim rezervoarom. Baterija se može ponovno napuniti (oko tri sata preko 230-voltne utičnice) uključivanjem Amperinog sistema za punjenje u standardnu kućnu utičnicu. Za razliku od uobičajenih električnih vozila sa baterijama, sa Amperom se ne morate bojati da ćete ostati na putu sa praznom baterijom, što vozačima daje osjećaj sigurnosti.

Baterija u obliku slova T sastoji se od preko 280 ćelija, koje daju dovoljno snage za ugodnu pa i sportsku vožnju. Gotovo nečujan električni motor daje 370 Nm obrtnog momenta, što je ekvivalent 150 KS. Ampera ubrzava od 0 do 100 km/h za 9 sekundi i  sposobna je za maksimalnu brzinu do 161 km/h.