Tlo je zaleđeno a para koja izlazi iz usta pri izdahu se ledi momentalno. Sneg je svuda gde pogled može da dopre. Savršeni uslovi da se nađete iza volana i odvozate zaista brze krugove –i to pri austrijskom „debelom“ minusu. Ljudima koji žele da se zabavljaju na snegu i ledu, potrebna je samo jedna stvar: Opel Insignia Country Tourer sa Twinster integralnim pogonom i vektorisanjem obrtnog momenta. Ovaj automobil je idealan za hvatanje u koštac sa ledenim, snežnim uslovima u Tomatalu, gde se obavljaju Opelovi zimski treninzi (Opel Winter Trainigs). Program ne samo što uključuje kočenje i ubrzavanje, te dovođenje vozila do limita kada je prijanjanje u pitanju i savladavanje ekstremnih uslova, već je takođe i veoma zabavan. To je moguće zahvaljujući Opelovoj perjanici, Insigniji, odnosno vrhu ponude koju čini Insignia Country Tourer, vodeća kada je reč o pružanju komfora u svakoj vrsti vožnje.

Sa dodatnim klirensom od 25 milimetara i zaštitnom oplatom, Opel Insignia Country Tourer budi želju da napustite glatke asfaltne puteve, i da se umesto njih uputite na izazovniji teren. Tajna ovog zadovoljstva u vožnji bez ograničenja je skrivena ispod karoserije: Twinster pogon na sve točkove sa vektorisanjem obrtnog momenta. „Ekstremno dobro prolaženje krivina i uzdužna stabilnost vozila, čak i pri vožnji na ekstremno teškim podlogama, u najvećoj meri karakterišu Opelov integralni pogonski sistem, rekao je Andreas Holl, direktor sektora kontrole i razvoja pogona na sve točkove u Opelu.

Povezana vest:  Snažan automobil, moćan agregat: Novi Opel Grandland X sa dizel perjanicom i novim premijum paketom opreme

Visokotehnološki 4×4 sistem za bezbedno zadovljstvo u vožnji u svakom momentu

Inovativni AWD pogon je baziran na čistoj visokoj tehologiji: „Kod Twinster sistema sa vektorisanjem obrtnog momenta, dvostruka spojnica zamenjuje konvencionalni diferencijal na zadnjoj osovini. Rezultat se ogleda u tome što sistem može da distribuira obrtni moment na oba ili na po jedan zadnji točak individualno, i to u deliću sekunde“, objasnio je Hol. To znači da se snaga sve vreme šalje optimalno. „Twinster omogućava ekstremno visok kapacitet distribucije obrtnog momenta, od 0 Nm na jednoj strani, pa do 1.500 Nm na drugoj. Pored toga, distribucija obrtnog momenta može nezavisno da se reguliše u odnosu na proklizavanje i brzinu okretanja točka. Tu je i kompaknta konstrukcija: s obzirom na to da su dve spojnice prisutne ispred pogonskih vratila, diferencijal zadnje osovine je izostavljen. Tu se dobija ušteda kako na prostoru, tako i masi“, nastavio je on.

Povezana vest:  Luksuzna verzija Range Rovera Sport po povlašćenoj ceni samo za kupce u Srbiji

Ova tehnologija takođe omogućava Insigniji Country Tourer da bude agilnija i preciznija prilikom prolaska kroz krivine. Ona nudi izvanrednu uzdužnu kontrolu vozila u cilju ostvarivanja maksimalne stabilnosti i imponuje prijanjanjem za primer, bez obzira o kakvoj voznoj podlozi se radi, pa čak i kada su u pitanju led i sneg. Generalno, viši obrtni moment se šalje na spoljni zadnji točak, vozilo se stabilizuje a Insignia prolazi krivinu sa više preciznosti, reagujući spontanije na komande vozača. Vektorisanje obrtnog momenta, iz tog razloga, znači i poboljšanje aktivne bezbednosti.

Učesnici Opelovog zimskog treninga mogu sve ovo da iskuse iz prve ruke. Sve što im je potrebno je da privremeno isključe vektorisanje obrtnog momenta, koje je povezano za sistemom elektronske kontrole stabilnosti (ESP). „Poređenje doživljaja u vožnji sa aktiviranim pa zatim isključenim vektorisanjem obrtnog momenta je dramatično. Dok ste imali sve pod kontrolom do jednog momenta, bez tehničke podrške, u drugom momentu, završićete već u drugom pilonu“, rekao je Hol.

Povezana vest:  Pravi izazov: VELIKI ČOVEK, MALI AUTOMOBIL

Ovo je upoznavanje sa krajnjim mogućnostima vozila, koje niko ne želi da ima u stvarnom saobraćaju.

Za one koji žele komforno krstarenje ali i za iskusne sportske vozače

Mehatronička FlexRide šasija predstavlja osnovu za optimalnu upravljivost, u zavisnosti od situacije u vožnji. Ona prilagođava rad amortizera, kalibraciju papučice gasa i tačke promene stepena prenosa (na automobilima sa automatskim menjačem) automatski, ili bazirano na „Tour“ i „Sport“ režimima, koje bira vozač. U odnosu na odabrani režim, odziv na volanu i papučici gasa biva mekši ili direktniji, a ESP po potrebi interveniše ranije ili kasnije.

Oni koji su za nešto oštriju, sportsku vožnju sa ESP sistemom i integralnim pogonom, odabraće „Sport“ režim. U ovoj postavci, sistem dozvoljava silovit pokret oko vertikalne ose koja prolazi kroz težište vozila, u isto vreme podržavajući agilni karakter Insignije Country Tourer. Oni koji preferiraju komforno krstarenje treba da pritisnu „Tour“ dugme. Centralni kontrolni sofver kontrole režima vožnje (Drive Mode Control) čini srce i dušu ove adaptivne šasije. On bez prestanka analizira informacije koje obezbeđuju senzori i podešavanja, i u isto vreme prepoznaje individualni stil vožnje.