Opel Flekstrim GTEOpel Flekstrim GT/E je osvojio nagradu “red dot” za dizajn konceptualnog automobila

 

 

Opel Flekstrim GTE _2Konceptualni automobil Opel Flekstrim GT/E je dobio značajno priznanje od strane međunarodnog žirija za svoj izvanredni dizajn i osvojio je prestižnu nagradu “red dot” na ceremoniji koja je održana u Singapuru.

Sa preko 12,000 prijava iz 60 zemalja, nagrada “red dot” se rangira među najvećim I najpriznatijim nagradama za dizajn u svetu. Nagrada “red dot” u Singapuru je bila dodeljena za najbolji dizajn konceptualnog vozila. Pobednici u ovoj kategoriji predstavljaju uzore za budućnost dizajna i služe kao primer automobila koji tek treba da se pojave. Ova nagrada se dodeljuje konceptualnim automobilima od strane međunarodnog žirija koji se sastoji od eskperata u dizajnu i dodeljuje se prema sledećim karakteristikama: inovacija, funkcionalnost i kvalitet.

Šest drugih Opelovih modela – nova Astra, Insignia, Flekstrim koncept iz 2007. godine, Opel GT, Astra GTC i Astra G iz 1998. godie – je već doživelo objave u godišnjaku “red dot” dizajnerskog takmičenja. Za više informacije o “red dot” organizaciji posetite www.red-dot.org

Povezana vest:  „AUTOBEST 2016 Awards“ priznanja za Opel Amperu-e i Opel grupu

“Veliki broj kvalitetnih prijava je omogućio da ovo takmičenje predstavlja veliki izazov i prema toma, osvajanje nagrade “red dot” je izvanredan uspeh”, rekao je Ken Ku (Ken Koo), predsednik “red dot” nagrade za dizajn za region Azije. “Čestitamo Opelu.”

Koncept Opel Flekstrima GT/E je je osmišljen u Evropskom centru za dizajn u Riselhajmu a doživeo je premijeru u martu 2010 godine na 80-om međunarodnom moto šou u Ženevi u Švajcarskoj. Flekstrim GT/E u potpunosti dočarava pojam novog dizajnerskog jezika ovog brenda, “skupturalna umetnost doživljava fuziju sa nemačkom preciznošću“. Ovaj dizajnerski jezik je prvi put uveden 2008 godine sa Insigniom i proširio se unutar tog kalupa optimizovanog za aerodinamičku efikasnost.

Povezana vest:  Opel FlexFix: Može da nosi do četiri bicikla i omogućava zabavu i u vožnji bicila i u vožnji automobila

Opel Flekstrim GTE _1Ovaj konceptualni automobil je dizajniran sa velikom preciznošču i naročito se vodila pažnja na aerodinamiku i očuvanje optimalne težine. Mali prednji deo automobila, niska visina krova (1308 mm) i ravno, uramljeno podvožje omogućava da vazduh klizi preko i oko automobila sa najmanjom smetnjom. Flekstrim GT/E takođe istražuje mogućnosti za aktivnu promenu oblika. Na brzinama većim od 50 km/h, vertikalna panel ploča se izdužava uz karoseriju od izvoda za vazduh iza svakog zadnjeg luka točka. Ovi 350-mm dugi spojleri sa strane upravljaju protokom vazduha oko zadnjih uglova automobila, još više umanjujući turbulenciju. Smanjenje u težini vozila je omogućeno korišćenjem laganih, karbonskih spoljnih ploča, ostakljenim polikarbonskim prozorima i aluminijumskim strukturalnim komponentama. U poređenju sa konvencionalnim materijalima, oni pružaju 40 procenata smanjenja u težini, što dodatno omogućava manju potrošnju energije i povećani domet u vožnji.

Povezana vest:  Peugeot nastavlja da obara rekorde u minimalnoj potrošnji goriva

Efikasni koncept ovog automobila uključuje i inovativni sistem za vožnju koji je već razvijen u Opel Amperi. Flekstrim GT/E je pokazao mnogostranost ove tehnologije implementirajući taj koncept na veće i osrednje vozilo. I pored njegove veličine i maksimalne brzine od više od 200 km na sat, za Flekstrim je predviđeno da pruži slične performanse kao i Ampera: domet u vožnji od 40 do 80km koji je omogućen energijom koja se doprema iz baterije, i zahvaljujući njegovoj opciji za produženje dometa čak i više od 500 km.

“Primiti nagradu od tako prestižne organizacije u potpunosti potvrđuje da je Opel još jednom u nizu na pravom putu pružajući smeo i dinamičan stil, prilagodljivost i umetničku inovaciju,” rekao je Mark Adams, podpredsednik odeljenja za dizajn pri Opelu/Voksholu.