kia-optima-hybrid-1Premijera nove hibridne Kia Optime

 

Korporacija Kia Motors je na salonu automobila u Los Angelesu premijerno predstavila novu limuzinu Kia Optima u hibridnoj varijanti. Model, koji je u osnovi namenjen severnoameričkom tržištu, predstavlja temeljitu preobrazbu modela, pogotovo na području dizajna i motornih performansi.

Hibridna Optima, koja „preko velike bare“ stiže na proleće, biće Kijin prvi hibrid na tom za Kiju najvažnijem tržištu. Može se pohvaliti vrlo dobrim motornim performansama – ubrzanje od 0 – 100 km/h postiže u 9,2 sekunde, a najveća brzina je 195 km/h, dok je najveći pomak postignut na području potrošnje goriva, jer je hibrid čak 41% štedljiviji u odnosu na uobičajenu Optimu Optimo sa 2,4-litarskim DOHC benzinskim motorem.

Hibridna Optima je opremljena jednostavnim „paralelnim hibridnim sistemom“, jer benzinski motor deluje u kombinaciji sa malim električnim motorom i ima pogon na prednji par točkova, a za prenos je zadužen 6-stepeni automatski menjač. Posebno hidraulično kvačilo, koje se nalazi između radilice motora i menjača, omogućava gašenje benzinskog motora tako da Optima može delovati i isključivo sa električnim motorom, npr. do maksimalnih 100 km/h i naravno bez štetnih emisija CO2.

kia-optima-hybrid-2Automatsko i za vozača neprimetno delovanje

Hibrid u osnovi deluje u tzv. električnom modulu. Ubrzavanjem vozila, zahvaljujući posebnom generatoru (HSG – Hybrid Starter motor/Generator) aktivira se benzinski motor. Električni motor može delovati i kao rezervni motor (pri ubrzavanju i polaženju uzbrdo) i kao generator, koji puni baterije kada je to potrebno. Kod kraćeg zaustavljanja ili dužeg delovanja motora u slobodnom hodu benzinski motor se automatski gasi, što takođe doprinosi smanjenju emisija CO2.

Povezana vest:  Opelova izvanredna ponuda za dinamičnu Opel Antaru

Pri kočenju električni motor kinetičku energiju pretvara u električnu i akumulira je. 8,5-kilovatni HSG generator deluje i kao generator za punjenje baterija dok vozilo miruje i sistem uviđa da je baterija skoro prazna. Delovanje hibrida je u svim voznim uslovima automatsko i za vozača i saputnike sasvim neprimetno.

30-kilovatni elektro motor može se pohvaliti najvećom snagom 41 KS i obrtnim momentom 205 Nm u rasponu između 0 i 1.400 obr./min u električnom modulu, a u kombinaciji sa benzinskim motorom proizvodi 209 KS i ima obrtni moment 265 Nm.

Hibridna Optima može se pohvaliti činjenicom da je jedini automobil na svetu koji za hlađenje elektro motora koristi ulje.

Hibrid za svoje delovanje koristi litijum-polimerske baterije, koje su Korejci razvili u saradnji sa svetski priznatim, takođe korejskim proizvođačem LG Chem. Osim toga što su litijum-polimerske baterije bolje od litijum-jonskih (koristimo ih u prenosnim računarima i mobilnim telefonima), izdržljivije su i lakše za skladištenje te su idealne za upotrebu u vozilima. Nova generacija baterija pruža optimalan odnos između performansi, energetske gustoće i temperaturne stabilnosti.

Otklonjen je i problem koje je mučio hibride prve generacije – životna doba baterija je minimalno 10 godina ili 150.000 milja (oko 240.000 km). Nova generacija baterija može se pohvaliti i manjom masom, jer sa težinom 43,6 kg i malim volumenom ne zauzimaju previše dragocenog prtljažnog prostora.

Povezana vest:  Nova Opel Astra: Kamuflaža je prvi korak ka uspehu

 

Dorađen 2,4-litarski benzinski motor Theta

2,4-litarski benzinski motor je za potrebe hibrida dorađen, između ostalog je za čak 20% povećan odnos kompresije, što utiče na smanjenje emisija CO2 i manju potrošnju goriva (10% u odnosu na obični Theta motor).

6-stepeni automatski menjač iz obične varijante prilagođen je hibridu. Konverter obrtnog momenta zamenio je elektro motor sa veoma efikasnom pumpom za ulje. Takav prenos omogućava delovanje koje povećava regeneraciju kinetičke energije, koja nastaje kod kočenja i pruža odazivnije delovanje u odnosu na CVT menjač.

Tvorci Optime mnogo pažnje namenili su aerodinamici vozila, pre svega prednjem delu, zato je hibridna varijanta od obične niža za 5 mm, a osim toga poboljšali su trenje točkova, a dodali su i pneumatike sa manjim otporom trenja. Rezultat je koeficijent otpora vazduha, koji iznosi poštovanja vrednih Cd 0.26.

Energetski štedljiva rešenja, koja su našla svoje mjesto u novoj Optimi su pored tzv. regenerativnog sistema punjenja kod kočenja još i električni servo volan (umesto hidrauličnog) i električni vazdušni kompresor, koji omogućava vrlo efikasno delovanje klima uređaja.

Luksuzna limuzina sa bogatom serijskom i dodatnom opremom

Za razliku od jedinstvenog hibridnog pogona nova Optima se kod ostale opreme namenjene komforu i praktičnosti ne razlikuje od svoje uobičajene varijante, jer nudi identičnu serijsku i dodatnu opremu.

Povezana vest:  Zajednički projekat Nisana i Micubišija

Sa izvana “zelenu” Kiju karakterišu dve kromirane izduvne cevi, zatamnjena stakla, migavci u bočnim ogledalima i 16-inčni aluminijumske felne sa pneumaticima 205/65R16. Kao opcija na raspolaganju su i 17-inčni alumijumske felne dimenzija 215/55/R17.

U unutrašnjosti vozač na centralnoj konzoli najpre zapazi “ECO vodič” koji vozača podučava o ekološkoj vožnji. Pregledni i savremeno dizajnirani merači vozaču nude vrhunski sportski osećaj, bez odricanja komforu ili prostranosti. Naravno inžinjeri nisu zaboravili ni na ostale “high-tech slatkiše,” koji spadaju u ovu automoblsku klasu.

Kod nas verovatno u junu

U Evropi i kod nas Kijinu limuzinu u uobičajenoj varijanti sa 1.7 VGT dizelskim motorom snage 136 KS, 6-stepenim manulenim menjačem i emisijama CO2 od samo 113 g/km očekujemo u junu iduće godine, dok informacija o dolasku hibrida za sada još nema. 2-litarsku i benzinom pokretanu limuzinu sa 170 KS očekujemo krajem naredne godine.

 

Kia Optima Hybrid/ tehnički podaci:

Dužina/širina/visina (mm): 4845/1830/1450

Međuosovinsko rastojanje (mm): 2795

Motor: 2,4-litarski hibrid

Benzinski motor

Kapacitet/tip: 2,4-litarski, DOHC, 16-ventilski

Snaga i obrtni moment: 168 KS/166 KS/209 Nm

Električni motor

Snaga i obrtni moment: 41 KS/30 kW/205 Nm

Kombinovani sistem

Snaga i obrtni moment: 209 KS/265 Nm

Menjač i prenos: automatski 6-stepeni (bez konvertera obrtnog momenta)

Težina: 1,583 kg

Posuda za gorivo: 65 litara

Volumen prtljažnika: 280 litara

Potrošnja goriva l/100 km (nezvanični podaci)

U naselju 6,53

Izvan naselja 5,88

Kombinovano 6,19