2011 01 10 Chevrolet Aveo-Sonic 4vrChevrolet uzburkava duhove u Detroitu svojim potpuno novim Aveom/Sonicom

 

Nakon svetske premijere peterovratnog Avea u Parizu u septembru 2010. godine, Chevrolet na Severnoameričkom međunarodnom sajmu automobila u Detroitu predstavlja potpuno novi Sonic iz modelske godine 2012. za američko tržište (van SAD-a poznat kao Aveo). Četverovratna i peterovratna verzija Avea biće predstavljene na evropskom tržištu početkom leta 2011. godine.

Sonic će biti u ponudi u dve izvedbe: kao šminkerska četverovratna limuzina i u sportskoj peterovratnoj izvedbi. Svaka od njih nudi pregršt prostora na zadnjoj klupi, gotovo najviše u klasi, kao i velik prtljažnik.

“Potpuno novi Chevrolet Sonic spaja praktičnost malog automobila sa strašću prema vožnji po kojoj su poznata Chevroletova vozila poput Corvette“, rekao je Chris Perry, potpredsednik Chevroletovog marketinga.

Proizvodnja Sonica počeće krajem 2011. godine u General Motorsovom centru Orion u Michiganu, u koji je uloženo 545 miliona dolara za nadogradnje i nove alate. To će značiti zapošljavanje oko 1.000 kvalifikovanih radnika sa šireg detroitskog područja.

„Chevrolet je jedina kompanija koja proizvodi male automobile u Sjedinjenim Državama“, rekao je Perry. „Verujemo da će Sonic doneti puno karaktera u ovaj segment svojim naprednim stilom, performansama i vrednošću koji će promeniti američko poimanje malog automobila.“

Povezana vest:  Predstavljen novi Spark uz reviju Predraga Vukašinovića

2011 01 10 Chevrolet Aveo-Sonic 4vr_02Napredan dizajn spoljašljosti

Iz svakog ugla limuzinska i peterovratna izvedba Sonica odaju utisak snage, stabilnosti i profinjenosti. Širok i robustan stav s proporcijama kod kojih su točkovi u samim uglovima pak prizivaju visoke performanse. Moderna nagnuta linija karoserije sugeriše pokret čak i kada je automobil u mirovanju.

Elementi dizajna koji evociraju agresivnost poput snažnih blatobrana i okruglih prednjih svetala inspirisanih motociklima stopljeni su s blažim, globalnim dizajnerskim motivima kao što su dvodelna rešetka i okrugla zadnja svetla – rezultat je dizajn koji je na prvi pogled prepoznatljivo Chevroletov. Prednja ivica poklopca motora daje izraženu liniju iznad prednjih svetala koja se spaja s elegantnim profilom specifičnim po fluidnim neprekinutim bočnim linijama, visokom središnjom linijom i spuštenom linijom krova. Bočni retrovizori imaju isti oblik kao čitav automobil i naizgled nestaju u profilu.

Limuzinska i peterovratna izvedba značajno se razlikuju. Peterovratni model ima robustan dvodelni oblik s agresivnim i dinamičnim glavnim linijama, dok profil limuzine odaje elegantniji i ozbiljniji utisak. Na prvi pogled peterovratna izvedba izgleda kao model s tri vrata jer su kvake na zadnjim vratima diskretno smeštene na području C-nosača. Na zadnjem delu peterovratnog modela nalazi se još neobičnih detalja, kao što su otkrivena zadnja svetla inspirisana motorima.

Povezana vest:  Opel Corsa, ADAM S, Mokka, 2.0 CDTI motor: četiri svetske premijere u Parizu

Detalji koji povećavaju Sonicov utisak kvalitete i posebne pažnje posvećene detaljima su hromirani obrub rešetke i mat crni saćasti rešetkasti umetci na svim modelima, s celim nizom velikih radkapna uključujući 17-inčne aluminijske radkapne. Sve ovo doprinosi sportskom dojmu.

2011 01 10 Chevrolet Aveo-Sonic 4vr_03Inspirativan interijer

Sonicova kabina usklađena je s elementima dizajna spoljašnjosti inspirisanim motorima, s detaljnom pločom s instrumentima na kojoj se nalazi veliki analogni tahometar smešten unutar asimetričnog LCD ekrana, sa takođe velikim digitalnim ekranom brzinomera.

Dodatne funkcije Sonicovog interijera su:

središnja površina ploče s instrumentima dostupna je u dve boje (tamni titan i cigla) i glatko se spaja s gornjim delom vrata, uz vrhunsku završnu obradu

držač na ručici automatskog menjača dizajniran je u obliku kobrine glave, dok ručni menjač ima držač s hromiranom završnom obradom cevasti otvori klimatizacije vire iz površine ploče s instrumentima

U unutrašnjosti se nalaze pregrade za odlaganje u središnjoj konzoli i vratima. Zadnja sedišta preklapaju se potpuno vodoravno tako da olakšavaju utovar većih komada prtljaga. Prednja sportska sedišta dolaze standardno, dok se grejana prednja sedišta mogu izabrati kao opcija.

Povezana vest:  Chevrolet 2011. godine zabeležio najbolje tržišno učešće u zapadnoj i centralnoj Evropi u istoriji

Konstruisan za agilnu sportsku vožnju i upravljanje

Sonic donosi agilnost i zabavno iskustvo vožnje, koji su retki u ovom segmentu. Inženjeri su prilagodili Sonicovu šasiju i vešanje, dajući mu izuzetan sportski osećaj upravljanja, a vozilo je izbalansirano za vožnju po raznim uslovima.

Sa svim modelima dolazi prednje vešanje tipa McPherson s oprugama i stabilizacijskom polugom, dok je nazad polunezavisno vešanje s polukrutom torzijskim osovinom i pomoćnim linkovima, s robusnom cevastom polugom u obliku slova V, i gasnim amortizerima. Prednji i zadnji razmak između točkova jednaki su i iznose 1.509 mm kako bi se dobila stabilnost i izvrsna ravnoteža.

Elektroničko servo upravljanje dolazi kao standardna funkcija i ima kompenzator koji stalno prilagođava interakciju sastava s brzinom kako bi se dobilo precizno upravljanje tokom celog životnog veka ovog sastava.

Struktura Sonicove karoserije napravljena je tako da bude među najčvršćima u segmentu, a njena krutost omogućila je inženjerima da još preciznije prilagode vešanje i upravljanje. Sonicova jedinstvena struktura s ravnim gornjim okvirom, na primer, osigurava optimalnu čvrstoću prednjeg dela šasije. Zadnja osovina je u principu potpuno ravna, bez kontura, kako bi bila što manja i što efikasnije smanjivala buku i vibracije.