Dolazak proleća i toplijeg vremena je jasan znak za većinu vozača da je došlo vreme kada se zimski pneumatici menjaju letnjim. Takođe, dobar deo vozača susreće se sa činjenicom da njihovi letnji pneumatici više nisu u voznom stanju i da je vreme da svom omiljenom „četvorotočkašu” daruju novi par „cipela”, ali se tada javlja dobro poznata dilema: koji model izabrati i koliko novca potrošiti.

Luka Širovnik, šef tehničke službe za korisnike u kompaniji Continental Tires za Jugoistočnu Evropu, smatra da se ušteda pri kupovini novih, jeftinijih pneumatika, odnosno plaćanje niže cene u poređenju sa cenom premijum pneumatika, ne savetuje niti iz bezbednosnih, niti iz ekonomskih razloga.

„Jeftiniji pneumatici nesumnjivo imaju nižu cenu, ali možda ipak nećete ostvariti uštedu ako je potrebno da ih menjate češće nego što biste to radili s premijum pneumaticima. Slično tome, svi pneumatici moraju da prođu rigorozne testove i preglede, pa će većina imati određene standarde kvaliteta, ali je malo verovatno da će jeftiniji pneumatici imati iste performanse kao oni iz premijum kategorije. Premijum pneumatici mogu da se pohvale dugom tradicijom u industriji pneumatika. Velika konkurencija na tržištu znači da standard neprestano raste i da svaki proizvođač teži razvoju najboljeg mogućeg proizvoda. Premijum pneumatici su skuplji jer cena, osim kvaliteta i zagarantovanih performansi, obuhvata i tehnologiju i uloženo vreme. Obe vrste pneumatika izgledaju vrlo slično, ali je veoma važno znati da se postupak dizajniranja i proizvodnje svakog od njih veoma razlikuje. Pneumatici iz premijum segmenta dizajnirani su da udovolje najstrožim standardima i ponude najbolje performanse, a samim tim i bezbednost”, kaže Luka Širovnik.

Povezana vest:  Mazda na Sajmu automobila u Nišu

Iako se na prvi pogled čini da su jeftiniji pneumatici najisplativije rešenje zbog niže cene, zapravo su premijum ti koji će vam uštedeti novac. Razlog je sledeći: napravljeni su od visokokvalitetne gume i dizajnirani tako da imaju šaru gaznog sloja koja može da izdrži habanje profila na potpuno drugačiji način od pneumatika iz jeftinije kategorije. Zbog toga će vam vrhunski pneumatici pružiti veću bezbednost na putu, ekonomičnost potrošnje goriva i duži radni vek.

Povezana vest:  Istinska ekološka šampionka: Nova Opel Corsa sa samo 82 g/km CO2

„Budući da je pneumatik jedini kontakt između vozila i puta, razmislite da li se isplati štedeti na njima jer čak i da vozite nešto stariji model automobila, pneumatici mogu biti jedan od ključnih faktora bezbednosti. Starija vozila nemaju savremene sisteme za pružanje pomoći i bezbednosti koji danas čine sastavni deo svakog novog vozila, pa je utoliko važnije da takva vozila poseduju kvalitetne pneumatike. Zaključak je da ne treba štedeti na pneumaticima jer od njih zavisi kako će se vozilo ponašati na putu, bilo ono staro ili novo”, zaključuje Širovnik, šef tehničke službe za korisnike u kompaniji Continental Tires za Jugoistočnu Evropu.

Povezana vest:  Jelena Marinković mis Salona automobila 2011