Opel-Monza-Concept-288923-mediumOpel Monza koncept: Info-zabavni sistem i povezanost budućnosti

Efikasnost i povezanost su dve ključne tačke na koje će biti usredsređen razvoj sledeće generacije automobila. Proslavljeni koncept Opel Monza, koji je imao premijeru na ovogodišnjem Sajmu automobila u Frankfurtu, je vizionarski i pionirski model u obe oblasti, koji omogućava fascinantan pregled razvoja vozila u budućnosti. Koncept Monza, sa očaravajućim stilom eksterijera i inovativnom, modularnom izvedbom pogonske grupe, oličenje je elegantne i ultra-moderne efikasnosti na četiri točka, praveći i korak dalje u enterijeru. Tu Opelov najmlađi koncept automobil ostavlja snažan utisak jedinstvenom projekcionom tehnologijom i višestrukim mogućnostima povezivanja, koje izgledaju kao kvantni skok za današnje vozače, ali će uskoro predstavljati normalan deo svakodnevice.
„Koncept Monza ruši pravila dizajna automobila, posebno kada je reč o enterijeru“, navodi izvršni direktor Opela Dr. Karl-Tomas Nojman. „Sa pionirskom LED projekcionom tehnologijom stvorili smo potpuno nov info-zabavni svet sa jedinstvenim osećajem prostora. Uz to idu i do danas nezamislive mogućnosti povezivanja vozača sa njihovim porodicama, prijateljima i poznanicima.“

Informacije u 3D: LED projektori stvaraju multimedijalni displej

Jednom kada se nađete za upravljačem, koncept Monza vas uvodi u potpuno novi i jedinstven svet instrumenata info-zabavnog sistema, svojom ultra-modernom LED projekcionom tehnologijom.
Vozači više nemaju posla sa konvencionalnim, individualnim, odvojenim monitrima koji prikazuju različite informacije; umesto toga pred njima se nalazi širok multifunkcionalan panel koji se pruža od jednih do drugih vrata i koristi se kao jedinstvena projekciona površina. Na površini se prikazuju informacije i dekorativni elementi, koje vozač može prilagoditi svojim potrebama, ukusu i raspoloženju.
LED projektori stvaraju kontinuiran, multifunkcionalan displej, što je svetska premijera u automobilskoj industriji. Opelovi dizajneri su prvi koji su došli na ideju da ovu tehnologiju, dobro poznatu u području organizacije raznih događanja, primene u putničkom automobilu. 3D grafika je impresivna i obuhvata sve važne funkcije, počev od preciznih podataka o vozilu do internet i komunikacionih opcija, kao i dekorativne elemente. Dakle, koncept Monza nudi multifunkcionalni dizajn koji postavlja trendove: on izaziva čiste emocije, nudeću vrhunsku funkcionalnost. I oblast na kojoj se prikazuju informacije i pozadina mogu se pojedinačno konfigurisati prema ličnim potrebama informisanja i preferencama; upravljanje različitim menijima i displejima obavlja se pomoću glasovne kontrole i komandi na upravljaču.
Efikasnost i jasnoća ovde takođe predstavljaju prioritete: kada je u pitanju način na koji displeji prenose informacije, Opelovi inženjeri su se usredsredili na nalaženje najboljeg i najličnijeg načina kako bi bitne podatke učinili dostupnim vozaču. Pristup je bio „pojednostavljivanje mnoštva“, tako da se podaci o automobilu, navigaciji i podešenjima pametnog telefona i vezi javljaju samo kada je to potrebno ili kada se to zahteva. Na taj način vozači mogu da koriste širok opseg informacija a da ne budu zatrpani tekstom ili slikama. Ovo takođe čini koncept Monza modelom budućih HMI (interfejs čovek-mašina) sistema, obzirom da je dizajn njegovog enterijera zasnovan na nalazima najnovijih istraživanja u ovoj oblasti.

Povezana vest:  Opel na 64. Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu: Opelove četiri svetske premijere

Trostruka povezivost: Svetovi ME, US i ALL

Ovo se odnosi i na sveobuhvatnu povezivost pametnih telefona u konceptu Monza. Sa tri sveta povezivosti – koji se nazivaju ME, US i ALL – vozači su u stanju da se usredsrede samo na vožnju, ili da stupe u kontakt sa prijateljima i porodicom, ili čak da se povežu sa čitavom internet zajednicom.
Kod ME, info-zabavni sistem prikazuje samo podatke koji koji su potrebni za indivudalno iskustvo vozača i fokusira se samo na informacije koje vozač smatra za bitne. Tako se, na primer, može pristupati podacima ili činjenicama od koristi za vozača, a koje se onodse na motor, način vožnje i uslove na putu.
US omogućava putnicima u Monzi da se povežu sa grupom odabranih ljudi kao što su prijatelji i članovi porodice, koji se mogu povezati pomoću info-zabavnog sistema automobila koristeći sopstvene uređaje za komunikaciju i razmenu informacija muzika i slika, ćaskati ugovarati sastanke itd. Displeji pokazuju vezu sa porodicom i prijateljima
ALL ide dalje od US. On omogućava vozaču povezivanje sa, bukvalnom čitavim spoljnim svetom. Na primer, vozači mogu spontano da podele svoju planiranu rutu onlajn pomoću tableta ili pametnog telefona, tako da mogu da povezu druge osobe tokom svog putovanja – što omogućava novu vrstu instant deljenja automobila. Pored toga, na raspolaganju je velik broj funkcija poput opcija poređenja informacija sa drugim vozačima, prikaz alternativnih pravaca i mnogo više od toga.
Sa ovom pionirskom info-zabavnom i tehnologijom povezivosti, koncept Monza pokazuje koliko dalekosežno razmišljaju Opelovi dizajneri i inženjeri, tako da sledeća generacija automobila daje svoj doprinos skladnom, povezanom društvu. Sveobuhvatno povezivanje učesnika u saobraćaju povećava ne samo međusobnu komunikaciju već i bezbednost, obzirom da je, zahvaljujući njemu, moguće ranije i preciznije prepoznavanje opasnih situacija u saobraćaju nego što je ranije bio slučaj. Stoga, kada su u pitanju osećaj u unutrašnjosti kabine, povezivost i sigurnost, revolucionarni info-zabavni i HMI sistem predstavlja srž Opel Monza koncepta, kao i budućeg razvoja automobila.

Povezana vest:  Ford Fiesta slavi 35. rođendan i 15 miliona prodatih primeraka